זכיינית ערוץ 2 רשת תגיש בקשה לרישיון שידור של 7 ימים בשבוע

מדובר בצעד צפוי על רקע החוק הקובע כי החל מנובמבר 2017 לא יוכלו עוד קשת ורשת לחלוק בערוץ 2 ■ גם קשת צפויה להגיש בקשה כזו בימים הקרובים

אבי צבי / צילום: יוסי כהן
אבי צבי / צילום: יוסי כהן

זכיינית ערוץ 2 רשת הודיעה היום (ה') באופן רשמי כי תגיש בימים קרובים בקשה לקבלת רישיון לשידורי טלוויזיה, שבמסגרתו תשדר 7 ימים בשבוע.

מדובר בצעד צפוי על רקע החוק הקובע כי החל מנובמבר 2017 לא יוכלו עוד שתי זכייניות הערוץ, קשת ורשת, לחלוק בערוץ 2 וייאלצו לוותר על אפיק 22 בממיר. על-פי החוק, שתי החברות נדרשות להגיש את בקשתן עד סוף אוקטובר 2016, ובהתאם לכך גם קשת צפויה להגיש את בקשתה בקרוב.

אחת הסוגיות הקריטיות שעומדות על הפרק לקראת פיצול ערוץ 2 נוגעת לחברת החדשות שלו, שנמצאת כיום בבעלות משותפת של שתי הזכייניות. החוק מאפשר לשתי הזכייניות להמשיך ולהפעיל את חברת החדשות יחד גם לאחר שייפרדו לשני ערוצים, ועל-פי הודעת רשת, מועצת המנהלים שלה אכן החליטה לנצל את פרק הזמן הזה, ולהמשיך להפעיל את חברת החדשות במשותף עד 2020. בתום 3 השנים אמורות שתי הזכייניות לקיים ביניהן הליך במב"י (Buy Me Buy You - קנה אותי או שאקנה אותך), במסגרתו אחת מהן תרכוש מהשנייה את החברה.

רשת וקשת משדרות בערוץ 2 מאז הקמתו ב-1993. ב-2005 הן היו שתי הזוכות היחידות במכרז השני שנערך לקבלת הזיכיון להפעלת הערוץ, מה שאמור היה להקנות להן את הזכות להפעיל אותו למשך 10 שנים עד 2015. לקראת תום תקופת הזיכיון שונה החוק, כך ששתי החברות זכו להארכה של שנתיים, שמאפשרת להן להפעיל את הערוץ במשותף עד סוף 2017. החל מאותה נקודת זמן אמורות שתי הזכייניות לעזוב את אפיק 22, כשבמקביל גם ערוץ 10 יעזוב את האפיק שבו הוא משודר, ובמצב שייווצר יהיו 3 גופי שידור מסחריים שישדרו במשך 7 ימים בשבוע.

כמובן שבשל מצבם הלא מזהיר של רשת, קשת וערוץ 10 כבר כיום - כשרק שני ערוצי ברודקאסט מסחריים משדרים במקביל - אף אחד מהגופים לא באמת מעוניין להגיע למצב שבו 3 ערוצים מתחרים על עוגת הפרסום המצטמקת. לפיכך, בשוק מעריכים כי עד למועד הפיצול בפועל, בנובמבר הבא, צפויות עוד התפתחויות רבות, בין אם במגעים לאיחוד בין שתיים מ-3 הקבוצות, ובין אם בלחצים שיפעילו הזכייניות במישור החקיקתי והרגולטורי.

יחד עם זאת, בהקשר זה צריך לציין כי שר התקשרות וראש הממשלה, בנימין נתניהו, מרבה לתקוף בשנה האחרונה את חברת החדשות של ערוץ 2, ונראה כי יהיה להן קשה לזכות בהקלות משמעותיות בסוגיות הללו מהמדינה.

רשת נמצאת בשליטת אודי אנג'ל ועידן עופר, שמחזיקים בה באמצעות XT השקעות (51%). בשאר המניות מחזיקות קבוצת אנדמול-שיין הבינלאומית (33%), ושטראוס (16%).

בהודעת רשת היום צוין, שוב כצפוי, כי במסגרת שידוריה המתוכננים ל-7 ימים היא תצרף למותגי הריאליטי החזקים שכבר נמצאים ברשותה - "הישרדות", "המירוץ למיליון", "אקס פקטור" ו"דה וויס" - גם את הריאליטי "האח הגדול", שעד כה שודר בקשת.

אנדמול-שיין, שמחזיקה כאמור בחלק מהבעלות ברשת, היא בעלת הזכויות לפורמט "האח הגדול", ועם סיום החוזה שלה עם קשת, שיפקע לאחר עונה אחת נוספת שעוד אמורה להיות משודרת שם, הוא יועבר לרשת.

אבי צבי, מנכ"ל רשת, מסר היום בתגובה כי "על בסיס השיפור שהציגה החברה לאורך השנים, מועצת המנהלים של רשת ובעלי מניותיה הנחו את הנהלת החברה להגיש בקשה לרישיון ולהיערך למעבר מוצלח ומהיר בתחרות של 7 ימים. אני בטוח שגם במעבר ל-7 ימי שידור, רשת תדע לצעוד קדימה ולהוביל את השוק".