הטיפ היומי: לענקית האינטרנט הזו יש עוד מקום לעלות

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית אלפאבית (גוגל) ב"קנייה" ובמחיר יעד של 925 דולר

גוגל / צילום: רויטרס
גוגל / צילום: רויטרס

חברת Alphabet  - חברת החזקות המורכבת למעשה מגוגל ומאוסף של עסקים נוספים - נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-556 מיליארד דולר. אתרי האינטרנט של גוגל היו הנצפים ביותר ברשת ב-2015, בהובלת מנוע החיפוש שלה. בנוסף, גוגל מפתחת את מערכת אנדרואיד לטלפונים סלולריים ומחזיקה באתר YouTube. נכון ל-2015, כ-80% מהכנסות Alphabet הגיעו מפרסומות בגוגל.

לאחרונה הכריזה גוגל על סט חדש של מכשירי חומרה (וביניהם הסמארטפון Pixel) במטרה לשלב בהם תוכנות ואפליקציות רבות של החברה, כולל Google Assistant. להערכתנו, גוגל אסיסטנט יהפוך לחלק משמעותי באסטרטגיית המוצרים של גוגל, ככל שהחברה תנסה להרחיב את יכולות הליבה שלה בתחום החיפוש לכיווני צמיחה נוספים.

בין המוצרים החדשים עליהם הכריזה גוגל לאחרונה נציין את פיקסל כאמור, סמארטפון שעוצב כך שהוא כולל בתוכו את גוגל אסיסטנט ומחירו מתחיל מ-649 דולר; Daydream View - אוזניות המיועדות ליישום של מציאות מדומה; Google Home - מכשיר שמופעל באמצעות הקול ומיועד לבית חכם; Google WiFi - ראוטר שמאפשר יצירה וניהול של רשתות ביתיות; ו-Chromecast Ultra, הדור החדש של המוצר לסטרימינג.

לדעתנו, הפוקוס המוגבר של גוגל על תחומי החומרה והתוכנה, כפי שעלה מאירוע ההשקה, מסמן פרידה מהאסטרטגיה הקודמת שכללה הסתמכות על שותפי-OEM במטרה להפיץ את האקוסיסטם של אנדרואיד ו-Chrome. האסטרטגיה החדשה מכניסה את גוגל לתחרות ישירה יותר מול אפל ואמזון, במלחמה המחריפה על תחום המחשוב הביתי/נייד. בעוד שזה נותן לגוגל יותר שליטה על חוויית המשתמש בשירותים שלה (ופותח הזדמנויות לתחרות על משתמשי פרימיום), נותרות עדיין שאלות פתוחות כיצד שותפי ה-OEM שלה "יעכלו" את התפקיד החדש של גוגל בשוק.

הפוטנציאל של המוצרים החדשים על התוצאות הפיננסיות של Alphabet, לדעתנו, כולל אפסייד בהכנסות אך גם שולי רווח נמוכים יותר. גוגל תמחרה רבים מהמוצרים החדשים בתמחור תחרותי בהשוואה למכשירים הקיימים בשוק, אך תידרש עוד להשקיע במיתוג, שיווק והפצה - ולהערכתו זה יתבטא בגידול בהוצאות השיווק ברבעון הרביעי.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית Alphabet ב"קנייה" ובמחיר יעד של 925 דולר, שגבוה ב-18.6% ממחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם