אקזיט: FireLayers הישראלית נמכרה ל-Proofpoint בכ-55 מ' ד'

החברה מהרצליה עוסקת בניטור ואבטחת מידע לשימושים שניתנים כשירות ענן ■ הרוכשת היא חברת סייבר אמריקאית בשווי של 3 מיליארד דולר

אלגרסי (משמאל) וגרינלינגר / צילום: באדיבות Firelayers
אלגרסי (משמאל) וגרינלינגר / צילום: באדיבות Firelayers

FireLayers של היזמים הישראלים דורון אלגרסי ויאיר גרינדלינגר נמכרת ביותר מ-55 מיליון דולר לחברת הסייבר האמריקאית ProofPoint. גם לאחר מכירתה, החברה הישראלית תמשיך לפעול ממשרדיה שבהרצליה ותהווה מרכז פיתוח של ProofPoint בישראל, תוך הרחבת מצבת העובדים שלה בתקופה הקרובה.

ProofPoint האמריקאית נחשבת אחת מחברות הסייבר המובילות בעולם, ונסחרת בנסדא"ק בשווי של 3 מיליארד דולר בקירוב. לדברי אלגרסי, ההחלטה למכור את הפעילות של FireLayers לחברה האמריקאית התקבלה בשל גודלה ובשל ההון האנושי של החברה האמריקאית, וזאת חרף שורה של הצעות שהתקבלו בשנתיים האחרונות מחברות אחרות בעולם לרכישת הסטארט-אפ שהקים עם חברו גרינדלינגר.

FireLayers עוסקת בתחום מערכות לניטור ואבטחת מידע לשימושים שניתנים כשירות ענן. בשיחה עם "גלובס" אמר היום (ג') אלגרסי: "לפני כ-3 שנים זיהינו את המגמה, שיותר-ויותר חברות עוברות לענן, ועובדים מסיימים יום עבודה במשרד, מגיעים הביתה וממשיכים לעבוד על אותם חומרים באמצעות הענן מבלי שהפיירוול הארגוני מגן על אותם נתונים שנמצאים מחוץ לארגון. קשה להגיד שהמצאנו את הפיירוול מחדש - אך בהחלט הובלנו פיתוח שמאפשר הגנה על אותם נתונים, גם בזמן שנעשה בהם שימוש מחוץ לארגון. מדובר בהגנה מפני תקיפה או ניסיונות תקיפה בסייבר. על הפלטפורמה הזאת ניתן להרכיב גם מוצרים ויישומים נוספים".

אלגרסי וגרינדלנדר הקימו את FireLayers ב-2013 וכיום היא מעסיקה כ-25 עובדים. השניים הכירו בעת שירותם הצבאי ביחידות המחשוב של צה"ל והקימו בעבר חברות סטארט-אפ נוספות.

מאז הקמתה, FireLayers גייסה כ-7 מיליון דולר בשני סבבים מקרן ההון סיכון YL ונצ'רס ומאקמאי ומ-Blue Coat. את העסקה למכירת FireLayers ל-ProofPoint הוביל מטעם הסטארט-אפ הישראלי צוות בראשות עו"ד איתי פרישמן ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' (GKH).

אלגרסי: "חיפשנו שוק טוב לעסקה הזאת, שכן המעבר של חברות לענן הוא מהלך עצום בהיקפו. השקענו המון במוצר כדי ליצור בידול מחברות אחרות שהתחרו בנו. בחרנו בהצעה שהניחה ProofPoint, בין השאר בשל היותה חברת ענק שמנהלת סניפים בכל העולם ועל רקע רצונה להקים בארץ מרכז פיתוח, כך שהידע יישאר כאן והיא התעניינה רבות במוצר שלנו כמוצר משלים שלה. הפעילות שלנו בארץ תיעשה באמצעות מרכז הפיתוח, שגם ייתן שירותי תמיכה על כלל המוצרים של ProofPoint, שכן לחברה אין בישראל סניף".

בעקבות האקזיט של עשרות מיליוני הדולרים והקמת מרכז הפיתוח החדש של החברה האמריקאית בהרצליה, FireLayers נערכת לעיבוי מצבת העובדים שלה ומתכוונת לגייס עובדים חדשים ובהם אנליסטים של מערכות לאבטחת מידע, מתכנתים ומהנדסים. בחברה סירבו לנקוב היום במספר העובדים החדשים שהיא מתכוונת לקלוט לשורותיה, אך ציינו כי בשנים הקרובות היא תעסיק עוד עשרות עובדים חדשים. עשרות עובדי החברה עתידים ליהנות מבונוסים נדיבים בעקבות האקזיט, אך ראשי החברה סירבו לנקוב היום בסכומים. זאת, בנוסף על אופציות שבהן מחזיקים העובדים.

בעבר אלגרסי וגרינדלינגר מכרו את חברת סקיוריטי 7 ב-21 מיליון דולר והמשיכו את דרכם כמנהלי השקעות בקבוצה שבראשות איש העסקים בני שטיינמץ. בהמשך הם מכרו חברה אחרת שהקימו, SupportSpace, לבסט-ביי - אך סכום המכירה שלה לא דווח.

ProofPoint מספקת שירותי הגנה לדואר האלקטרוני ולרשתות חברתיות, ומעסיקה ברחבי העולם כ-1,400 עובדים. לחברה 4,000 לקוחות בקירוב, ובהם בנקים, מוסדות פיננסיים שונים ומוסדות ממשלתיים. "אין ספק שעם פעילות כל כך ענפה - החיבור שלנו עם ProofPoint מאפשר דריסת רגל וחשיפה לשוק גדול מאוד", אמר אלגרסי.