רשות החשמל תודיע לננקישווילי מתי להעביר את מניותיו לנאמן

מחר יודיעו לנניקשווילי עד מתי עליו להעביר את ההחזקות ■ הדרישה מנניקשווילי למכור את אחזקותיו באה על רקע האיסור המוטל בחוק על בעלי עבר פלילי להחזיק בתחנות כוח

תחנת הכוח בגזר שמופעלת על גז / צילום: איל יצהר
תחנת הכוח בגזר שמופעלת על גז / צילום: איל יצהר

רשות החשמל תודיע מחר לאברהם נניקשווילי עד מתי עליו להעביר לנאמן את החזקותיו בתחנת הכוח בבאר טוביה. בכך הכריעה הרשות לא לאשר בשלב זה את עסקת המכירה של נניקשווילי ושותפו טימור בן יהודה את מניותיהם בתחנה, לחברת גלובל פאואר של אהוד בן ש"ך וניסן כספי. נניקשווילי ובן יהודה מחזיקים יחד ב-80% מהתחנה דרך חברת טריפל אם.

השותפים האחרים בתחנת הכוח בבאר טוביה (IPM) הם יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, משה טרי, ויו"ר חברת החשמל לשעבר, מוטי פרידמן. השניים, המחזיקים ב-20% ממניות התחנה, הביעו התנגדות חריפה לעסקה, וטענו כי נניקשווילי לא השקיע בחברה 110 מיליון דולר כפי שהתחייב, ולכן אינו יכול עדיין למכור את מניותיו.

הדרישה מנניקשווילי למכור את החזקותיו באה על רקע האיסור המוטל בחוק על בעלי עבר פלילי להחזיק בתחנות כוח. בשנה שעברה החליט המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, כי מרגע שהוגש כתב אישום נגד נניקשווילי בחשד למתן שוחד בפרשת בנימין בן אליעזר, עליו למכור את החזקותיו בתחנת הכוח.

בתחילה הורתה רשות החשמל לנניקשווילי להעביר את החזקותיו לנאמן עד יוני 2016, אך היא נתנה לו ארכה כדי שיוכל למכור את המניות. לאחר שכשל להעביר לרשות נספחים להסכם עם גלובל פאואר, הוחלט לא להמתין עוד ולכפות את העברת המניות לנאמן.