הכתבה בשיתוף לשכת יועצי המס
עולם הרכב של 2016 הוא עולם חדש ומרגש עם בשורה כלכלית חשובה למי שמחפש רכב חדש. אם עד כה החיפוש היה כרוך בכיתות רגליים בין אולמות התצוגה של היבואנים בהם מוצגים הדגמים החדשים שיובאו לארץ, ולא היתה ברירה אלא לבחור מתוך ההיצע הקיים, כיום השתנו כללי המשחק. מאז שעברו בכנסת חוקים המאשרים יבוא רכב אישי מחו״ל בכלל ויבוא רכב חשמלי בפרט, אולמות התצוגה הרלוונטיים נמצאים גם באירופה ובארצות הברית. המשמעות היא, שעם אישור יבוא רכב חשמלי מחו״ל לא רק שנפתחה זירה רחבה יותר, אלא שהרוכש הפוטנציאלי מיטיב את העסקה בכל פרמטר, החל מעלות הרכב בשל המס המופחת ברכישת רכב חשמלי, ועד עלויות האחזקה הזולות בשל חיסכון בעלויות הדלק המרקיעות שחקים.
מיסוי הרכב הדרקוני בישראל לרכב מתחיל מ-83% לרכב בדרגת זיהום 3 ומעלה ומגיע עד 140% בדגמים ספציפיים. לעומת זאת, רכב חשמלי בייבוא אישי נושא בעלויות מיסוי נמוכות של 42% בלבד. מי מאיתנו לא השתאה נוכח מחירי הרכב הזולים בחו״ל והשוואתם למחירי הרכבים הנמכרים בארץ? הבשורה החדשה היא האופן החדשני והמתוחכם באמצעותו ניתן ליהנות מכל היתרונות של רכב חדש בעלות הגיונית ודומה למחיר המקור בארץ המוצא, רכב שאינו נופל ביכולותיו ובמראהו מרכב שאינו חשמלי, וכאמור נושא בעלויות אחזקה נמוכות בשל החיסכון העצום בעלויות הדלק.
רכב חשמלי - יתרונות כלכליים לצד יתרונות אקולוגיים
העולם אינו אלא כפר גלובלי, וכל שנותר לכם לעשות הוא לאתר את חברת היבוא הנכונה שתסייע לכם באיתור הדגם המועדף, ביצוע עסקה והוצאתה אל הפועל. בנוסף, מעבר ליתרונות הכלכליים, אי אפשר שלא להתייחס ליתרונות האקולוגיים שברכישת רכב חשמלי, רכב ״ירוק״ שאינו מזהם את הסביבה אך עדיין עונה על כל הקריטריונים הדרושים ברכישת רכב. עד כה הרכבים החשמליים שנמכרו בישראל השתייכו לדגמי הביניים, כמו לדוגמא רכבי הרנו מגאן של ״בטר פלייס״. היום היצע השוק בתחום רכבי הפלאג לא קיים בכל חברות הרכב המובילות, ושייך לדגמי היוקרה, המנהלים ודגמי העל, לא פחות מלדגמי הביניים.
לסיכום, עם השינוי החוקתי בישראל בתחום יבוא רכבים, נפתח צוהר לעולם חדש בו היבואנים אינם הכתובת הבלעדית לרכישת רכב. בשקלול יתרונות כמו עלות ראשונית מופחתת ועלויות אחזקה נמוכות, ניתן לצפות שכבישי ישראל יתמלאו יותר ויותר ברכבים חשמליים שעלו לישראל מחו''ל.
אורן חדד הוא מנכ"ל חברת קאר גלרי - חברה ליבוא אישי.