דירקטוריון הבורסה בחר באיתי בן זאב לתפקיד המנכ"ל

בן זאב מכהן כראש חטיבת שוקי הון וחבר הנהלת בנק לאומי ■ נויבך: "בן זאב מביא עמו את התכונות והניסיון הנדרשים על מנת להתמודד בהצלחה עם האתגרים המרובים"

איתי בן זאב / צילום: תמר מצפי
איתי בן זאב / צילום: תמר מצפי

בסיומו של הליך חיפוש קצר אחר מנכ"ל חדש לבורסה בת"א, שיחליף את יוסי ביינארט שפרש לאחרונה מסיבות רפואיות, נבחר היום לתפקיד איתי בן זאב, חבר דירקטוריון הבורסה וחבר הנהלת בנק לאומי. בנימוקי הבחירה ציינה ועדת האיתור של דירקטוריון הבורסה את ניסיונו העשיר של בן זאב בניהול מערכות מורכבות ועתירות כוח אדם, כמו גם את הבנתו הרבה בטכנולוגיות מתקדמות בשוק ההון והיכרותו העמוקה עם העולם הפיננסי הישראלי והגלובלי.

בן זאב נכנס לתפקיד מנכ"ל הבורסה בת"א בשיאה של תקופת משבר בו היא נתונה ועומדים בפניו אתגרים רבים: הקיטון המתמיד במספר החברות הציבוריות והיעדר הנפקות של חברות חדשות; הקרע בין הנהלת הבורסה ועובדיה בשל המהלכים לשינוי מבנה הבעלות בבורסה, הניסיון לחתום הסכם עבודה חדש בארגון וכמובן, היחסים העכורים בצמרת הבורסה וחילופי המנהלים הרבים בה במשך תקופה קצרה. כמו-כן, הבורסה צפויה להציג השנה הרעה משמעותית בתוצאותיה, עם הפסד בשורה התחתונה והרעה ניכרת במצב הנזילות שלה.

לאור כל אלה, בן זאב צפוי לקבל לידיו שלל סמכויות, וזאת לאחר שדירקטוריון הבורסה קיצץ את סמכויות היו"ר הדומיננטי, אמנון נויבך, שניהל מאבקי כוחות מול המנכ"ל הפורש של הבורסה ביינארט והמנכ"לית הזמנית, גל לנדאו יערי.

בבורסה ציינו היום שבן זאב ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2017, וש"בתוך כך, הודיע יו״ר הבורסה נויבך כי בתום תקופת חפיפה מסודרת למנכ״ל הנכנס ולא יאוחר מסוף הרבעון הראשון 2017, בכוונתו להתמקד אך ורק בניהול הדירקטוריון וועדותיו ובבקרת פעילות הבורסה כיו״ר לא פעיל. נויבך הדגיש כי בינו לבין המנכ״ל הנכנס קיימות הבנות ברורות באשר לחלוקת הסמכויות והעבודה המשותפת".

בן זאב (41) נתפס בשוק כמינוי מקצועי וראוי מאוד. לאחרונה דחה גישושים שנעשו כדי לעניין אותו בתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות פסגות. הוא חבר הנהלת לאומי משנת 2013 ואחראי בבנק בין היתר על ניהול תיק הנוסטרו בהיקף של כ-120 מיליארד שקלים, ניהול המאזן של הבנק, אגף ניהול סיכונים, אגף לקוחות מוסדיים ובנקים זרים, חדרי העסקאות של הבנק, אגף תפעול ניירות הערך ונגזרים וכן על פרויקטים טכנולוגיים מורכבים.

בן זאב דירקטור בבורסה מטעם הבנק זה למעלה משנתיים. הוא החל את דרכו בלאומי ב-2000 כסוחר בחדר עסקות, משם התקדם לתפקידי מנהל דסק ומנהל חדר עסקאות לקוחות. בין השנים 2007 ל-2010 הוא כיהן כמנהל אגף חדר עסקאות מט"ח ונגזרים, ובשנים 2010-2013 הוא שימש כסגן ראש חטיבת שוקי הון. קודם ללאומי היה בן זאב בנקאי השקעות במריל לינץ' בלונדון, בניו יורק ובישראל. ככל הידוע, אין לו מחליף ברור ומיידי בבנק.