חדשני: שלל מוצרים המבוססים על העברת מידע בלי כבלים

רגע לפני עוגת החגים בארה"ב, מגיעים לשוק, בין היתר, טלפון המאפשר להשאיר את הלפטופ בבית, מקרר בלוטות' ושעון היברידי נגיש

האם מישהו עוד זוכר את הימים, שבהם העברת מידע בין מכשירים, עזרים ומשתמשים היתה כרוכה בשימוש במערך סבוך של כבלים ומתאמים? זה לא היה מזמן, אבל כיום זה נראה כמו עידן פרהיסטורי.

העברה מהירה ואמינה של זרם מידע אלחוטי, עם צריכה נמוכה מאוד של כוח חשמלי, מאפשרת ליצור שיטות חדשות ומקוריות של פרודוקטיביות ובידור באמצעות מכשירים ניידים. כצפוי, גם עונת החגים המתקרבת בארה"ב מרכזת הרבה השקות בתחום.

אלקטל "איידול": הלפטופ נשאר בבית

טלפון סלולרי נשמע בימינו כמו מתנה די נדושה אבל מסתבר, שגם בתחום הזה עוד אפשר לחדש. הטלפון החדש IDOL 4S מבית אלקטל - מותג שנמצא בבעלות ענקית האלקטרוניקה הסינית TCL - הולך נגד הזרם ונוטש את אנדרואיד לטובת "חלונות 10" ולטובת אפליקציות עסקיות ובידוריות מתקדמות מבית מיקרוסופט.

כדי להדגיש את יכולותיו העסקיות הוא מצויד בין השאר באפליקציה ייחודית, שמאפשרת לחבר אותו למוניטור חיצוני ולמקלדת ולהשתמש בו כתחליף למחשב אישי תוך שמירה על פונקציות הטלפון ועלות במקביל. לטלפון בהחלט אין מה להתבייש גם בתחום מפרט החומרה. המעבד המרכזי הוא סנאפדרגון 820 של קוואלקום, המסך הוא בגודל 5.5 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED, זיכרון ה-RAM התקני הוא בנפח 4 ג'יגה ויש גם מצלמת וידאו 4K ומצלמת סטילס ראשית ברזולוציה של 21 גיגה עם חיישן מבית סוני.

באגף הבידורי הטלפון תומך מבראשית בטכנולוגיית מציאות מדומה (VR) ומגיע מבית החרושת עם משקפי VR שכלולים בחבילה הבסיסית. בשלב הראשון הוא מוצע בלעדית ברשת T-MOBILE במחיר של כ-470 דולר, כולל משקפי המציאות המדומה. בהמשך הוא יוצע בכלל השוק.

מקרר בלוטות' של אלפיין: מוזיקה לשטח

יציאה לטבע הפראי והתרחקות מההמולה המלחיצה של אורח החיים העירוני, אין פירושה שצריך להתנתק גם ממנעמי הטכנולוגיה האלחוטית העדכנית. זו המוטיבציה מאחורי פיתוח "המקרר המוזיקלי" הנייד החדש של יצרנית מערכות הבידור לרכב אלפיין. המערכת בנויה סביב ארגז קירור נייד מתוצרת גריזלי, שמתמחה במערכות קירור לרכבי שטח, והיא משולבת במארז כך שלא תגזול נפח מתא הקירור, שיכול להכיל כמות מכובדת של פחיות בירה או מוצרי מזון.

המערך המוזיקלי כולל מגבר, שני רמקולים של 5 ורבע אינץ' ושתי יחידות באס של 10 אינץ' עם הספק כולל של 180 וואט ואיכויות מויזקליות ברמה המוכרת של אלפיין.

השליטה מתבצעת באמצעות פאנל בקרה מואר והמוזיקה מגיעה באמצעות חיבור בלוטות' אלחוטי לעד שני טלפונים סלולריים בו זמנית. כל הציוד המוזיקלי מוגן היטב מפני מים ואבק ומוזן משקע ה-12 וולט של הרכב. המקרר יוצא לשוק לקראת החגים במחיר לא צנוע במיוחד של כ-1,500 דולר.

 

מייקל קורס "אקסס": שעון היברידי נגיש

בשנה שעברה התחלנו לראות בשוק "שעונים היברידיים" - שעוני יד עם עיצוב אנלוגי מסורתי ויוקרתי, שמחביאים בתוכם יכולות של "טלפונים חכמים". אולם מחירם של אלה היה גבוה מאוד. כעת הופכת הטכנולוגיה הזו נגישה גם למותגי הביניים, שנמכרים במחירים סבירים יותר.

דוגמה אחת, שיוצאת לקראת החגים, היא ליין השעונים ההיברידיים של מותג האופנה מייקל קורס. הליין, שמכונה ACEESS, כולל מספר דגמים בעיצוב מחוגים מסורתי עם רצועות עור או מתכת כסופה/מוזהבת. באמצעות חיבור בלוטות' ואפקליציה לסמארטפון השעון יכול לעקוב אחר הפעילות של בעל השעון כולל מספר הצעדים, המרחק שעבר והקלוריות שנשרפו. הסובלים מנדודי שינה יכולים להשתמש בו כדי לעקוב ולנתח את איכות השינה שלהם - בתנאי כמובן שהם לא מורידים אותו מהיד בלילה. כל הנתונים מסונכרנים אוטומטית על הטלפון.

החיבור האלחוטי לטלפונים חכמים מאפשר לשעון גם להודיע על הודעה נכנסת, באמצעות ויברציה או תזוזה של המחוגים, ולסנכרן אוטומטית את השעה והתאריך לשעון המקומי של המדינה שבה נמצא בעל השעון (כולל כיוונון שעון חורף/קיץ). יש גם שעון מעורר, אותו ניתן לכוונן באמצעות האפליקציה הטלפונית, וגימיק מושך קהל: כפתור פיזי, שממוקם על השעון, מאפשר להפעיל מרחוק את הטלפון לצורך תצלום סלפי, שליטה במוזיקה או איתור הטלפון במקרה שנעלם. מקור הכוח הפנימי אינו דורש טעינה חיצונית. השעון תואם את מערכות ההפעלה של גוגל ואפל והמחירים נעים בין 250 לכ-295 דולר בארה"ב.