אמיר לוי על בזק: לאף חברת תקשורת בעולם אין רווחיות כזו

הממונה על התקציבים באוצר: "שוק התקשורת הוא אחד הענפים המונופוליסטיים ביותר במשק, עם רמות רווחיות שאין עוד ענף כזה - לא בישראל ולדעתי גם בחברות תקשורת אחרות בעולם"

אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור

"העסקה ליצוא גז לירדן והעסקה למכירת מאגרי הגז 'תנין' ו'כריש' לחברת אנרג'יאן היוונית הם ניצנים ראשונים להצלחת מתווה הגז", כך אמר היום הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי. בכנס פנימי של אגף התקציבים הציג לוי את הצעדים המרכזיים בתקציב המדינה הקרוב והתייחס בין היתר לרווחיות הגבוהה של חברת בזק בתחום התקשורת.

לוי אמר, כי "שוק התקשורת הוא אחד הענפים המונופוליסטיים ביותר במשק, עם רמות רווחיות שאין עוד ענף כזה - לא בישראל ולדעתי גם בחברות תקשורת אחרות בעולם. בחוק ההסדרים הקרוב, למרות לחץ כבד מאד שמופעל, אנחנו מביאים מספר צעדים לפתיחת שוק השידורים לתחרות ולפתיחת שוק התשתיות לתחרות".

באשר ליוזמה לקדם מיסוי על דירה שלישית, אמר לוי: "יזמנו את המיסוי על דירה שלישית, כי אנחנו חושבים שזה נכון כלכלית. הנרי ג'ורג' היה כלכלן שחי במאה ה-19 שביקש להטיל מס על הנדל"ן, ואנחנו חושבים כמוהו שיש לחלוק את ההכנסות ממרכיב הקרקע עם כלל הציבור, ואנחנו בטוחים שלמרות הלחץ הכבד זה יעבור במסגרת תקציב 2017-18".