מורה נהיגה: לא רשמתי הכנסות כדי לא לסכן אותנו בכביש

במבצע של רשות המסים בצפת ובסביבה, שכלל 184 ביקורות, נמצא כי כ-10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין ■ נהגת מונית שלא רשמה הכנסות: "אני גרושה ומסובכת עד הראש"

מורה נהיגה לימוד נהיגה / צלם: גלובס טי. וי
מורה נהיגה לימוד נהיגה / צלם: גלובס טי. וי

במסגרת מבצע ביקורת של רשות המסים בצפת ובסביבה, הגיעו המבקרים לאתר בנייה בחצור הגלילית ובדקו את מסמכיו של קבלן שעבד במקום. מהמסמכים שנבדקו עולה כי הוא לא רשם הכנסות של כ-140,000 שקל שהתקבלו מ-3 לקוחות שונים.

המבצע, שנוהל על-ידי פקיד שומה צפת, כלל 184 ביקורות, מהן עולה כי כ-10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. הקבלן נחקר, והתיק הועבר למחלקת תביעות. 

בכרמיאל נערכה ביקורת ניהול ספרים למורה נהיגה, ממנה עלה כי הוא לא רשם כ-2,600 שקל שהתקבלו ממספר תלמידים. המורה הסביר: "כדי לא לסכן אותנו בכביש, אני רושם יותר מאוחר".

בביקורת שנערכה לקבלן גגות ופרגולות שביצע עבודות בצפת, התגלה כי הוא לא רשם צ'קים שקיבל בסכום כולל של כ-75,000 שקל. גם במקרה זה הקבלן נחקר, והתיק הועבר למחלקת תביעות.

אצל עורך דין מקריית שמונה מצאו מבקרי הרשות צ'ק לא רשום של כ-25,000 שקל. עורך הדין הסביר: "זה תשלום שקיבלתי בגין תביעת לשון הרע, זה צ'ק דחוי, ואני רושם רק בזמן הפירעון".

במפעל בכרמיאל התגלו שני צ'קים בסך של כ-18,000 שקל שלא נרשמו בספרי החשבונות. מנהל המפעל טען: "קיבלנו אותם רק הבוקר, עוד לא הספקנו לרשום".

בביקורת שנערכה במינימרקט בחורפיש התגלה כי בעלת המקום לא רשמה הכנסות של אלפי שקלים שהתקבלו בגין השכרת מבנה צמוד. מפעילת החנות הסבירה: "אני מעבירה את הכסף להורים, לא ידעתי שצריך לרשום".

בעקבות תשלום על נסיעה שלא נרשמה, החלו מבקרי הרשות בביצוע ביקורת לנהגת מונית, וכבר בתחילתה התברר כי היא לא רשומה ברשות המסים ואינה מנהלת ספרים כלל. הנהגת הסבירה: "אני גרושה ומסובכת עד הראש".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.