הפטנט החדש של המשטרה האמריקאית במרדפי מכוניות

יזם מאריזונה המציא עבור משטרת התנועה בארה"ב מתקן סיכול מיוחד המשוגר תוך כדי נסיעה, אשר מאפשר לשוטרים לתפוס מכונית דוהרת בכביש, גם במהירות של 120 קמ"ש

פטנט ללכידת מכוניות במרדף /צילום: מהוידאו
פטנט ללכידת מכוניות במרדף /צילום: מהוידאו

אחת הבעיות האקוטיות של משטרת התנועה בארה"ב, ולא רק שם, היא הסכנה שעלולה להיגרם לסובבים בשל מרדפים במהירות גבוהה. כוחות האכיפה נאלצים לבצע מעקבים בקצב משתנה אחר גנבי הרכב, עד לנקודה בה מכתרים את המכונית הגנובה ומצליחים לתחום את כל היציאות האפשריות.

אלא שלמרבה הצער, לא תמיד האירוע מסתכם ללא נפגעים, ומדי פעם נקלעים אזרחים חפים מפשע לעין הסערה במהלך מעצר החשודים.

יזם מאריזונה בשם לאונרד סטוק החליט לקחת את העניינים לידיו ולמזער את הסיכונים. הוא המציא לטובת משטרת התנועה האמריקאית מתקן סיכול שנראה כמו רשת מקופלת המשוגרת מהחרטום. בלחיצת מתג בתא הנוסעים, נחלץ קדימה גוף שננעל על הגלגל האחורי של המכונית הגנובה, מאט אותה ולמעשה מוציא את השליטה מידיו של העבריין. הוא מכנה את הפטנט "Grappler Bumper", וכמו שתוכלו לראות בסרטון, נראה שהוא עובד בכלל לא רע.

סטוק הציג את המערכת הזו ביולי האחרון, אבל רק לאחרונה סיים את הכיול הסופי שלה. המתקן מוסתר מעיני הנהגים בכביש, כך שגורם ההפתעה נשמר.

לדברי סטוק, התרכובות של הרשת מספיק חזקות להאט גם את הטנדרים הענקיים של האמריקאים, שמאוד פופולריים בקרב הגנבים בארה"ב, ואפילו ברכב עם הנעה קדמית שיתוק הגלגל האחורי בסופו של דבר יקצר את מסלול הבריחה של הנהג באופן משמעותי.