גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיזוג ששווה מיליארדים: חיים כצמן ממזג את אקוויטי לריג'נסי

המיזוג, לתוך ריג'נסי בעסקת מניות, ייצור חברה בשווי של 11.7 מיליארד דולר, עם נכסים בשווי 15.6 מיליארד דולר ■ כצמן: "קיבלתי בשנים האחרונות פניות רבות לרכישת אקוויטי וואן; מה שתפס אותי בריג'נסי זו הזהות בפריסת נכסי החברות" 

חברת המרכזים המסחריים הבינלאומית גזית גלוב  מבצעת מהלך דרמטי, במסגרת האסטרטגיה החדשה שלה לצמצום החזקה בחברות בנות ציבוריות, לטובת החזקה ישירה בנכסים פרטיים. ענקית הנדל"ן המניב דיווחה היום (ג') כי תמזג את החברה הבת האמריקאית שלה, אקוויטי וואן (Equity One), אל תוך אחת ממתחרותיה הגדולות בארה"ב, ריג'נסי סנטרס (Regency), בעסקת מניות. המיזוג ייצור את חברת מרכזי המסחר הגדולה בארה"ב, בשווי שוק כולל של 11.7 מיליארד דולר, עם נכסים בשווי של 15.6 מיליארד דולר.

שווי שוק כזה עשוי בעתיד להוביל את החברה הממוזגת למדד היוקרתי של 500 החברות הגדולות בארה"ב (S&P 500), לעומת המצב הנוכחי שבו הן ריג'נסי והן אקוויטי וואן נכללות במדד 400 החברות הבינוניות של סטנדרד אנד פור'ס (S&P 400 MidCap index).

מחיר העסקה משקף לאקוויטי שווי של 4.6 מיליארד דולר ופרמיה של 13.7% על שוויה הנוכחי בבורסת ניו יורק. במסגרת העסקה יקבלו בעלי מניות אקוויטי וואן 0.45 מניות של ריג'נסי עבור כל מניה שברשותם, ובסך הכל יחזיקו בעלי מניות אקוויטי וואן ב-38% מהחברה הממוזגת. גזית גלוב, שמחזיקה כיום בכ-34% מאקוויטי וואן, תחזיק ב-13.2% מהחברה הממוזגת, ותהיה בעלת המניות הגדולה ביותר.

השלמת העסקה מתוכננת לרבעון הראשון של שנת 2017, וכפופה למספר תנאים מתלים, כולל תמיכת מרבית בעלי המניות של כל אחת מהחברות. להערכת גזית גלוב, תיצור לה העסקה רווח הון חשבונאי של כ-1 מיליארד שקל. מניית החברה הגיבה לדיווח בזינוק של כ-7% וקיזזה מחצית מהירידה בשנה האחרונה.

לאקוויטי וואן ייעץ בעסקה בנק ברקליס הבריטי, ואילו ריג'נסי הסתייעה בשירותיו של ג'יי.פי מורגן האמריקאי.

חיים כצמן יכהן כסגן יו"ר

גזית גלוב, שנסחרת בבורסת ת"א לפי שווי של כ-6.4 מיליארד שקל, נמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל. באמצעותה חולשים השניים זה שני עשורים על שתי חברות נדל"ן מניב בצפון אמריקה - אקוויטי וואן בארה"ב ופירסט קפיטל בקנדה.

שתי החברות מתמחות בפיתוח ובהשבחה של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים. את אקוויטי וואן הוביל כצמן, בעוד שאת פירסט קפיטל הוביל סגל. כעת ממזגת כאמור גזית גלוב את אקוויטי וואן, בשעה שהיא עדיין מחזיקה ב-36.5% ממניות פירסט קפיטל, שנסחרת בבורסת טורונטו לפי שווי של 4.75 מיליארד דולר קנדי (3.5 מיליארד דולר ארה"ב).

כצמן, המשמש כיום כיו"ר גזית גלוב וכיו"ר אקוויטי וואן, יחליף לאחר השלמת העסקה את תפקידו השני בתפקיד סגן יו"ר ריג'נסי. שני דירקטורים עצמאיים של אקוויטי וואן יצטרפו גם הם לדירקטוריון ריג'נסי, שאותה ימשיך להוביל היו"ר והמנכ"ל מרטין "האפ" סטיין ג'וניור.

כצמן אמר לאחר חתימת הסכם המיזוג כי הוא מלא סיפוק מהעסקה, וכי היא משקפת את איכות נכסיה של אקוויטי וואן ואת אמונתה של ריג'נסי בפוטנציאל הקיים בהם. "אקוויטי וואן צמחה במשך שני עשורים וחצי, מנכס בודד ששוויו עמד על 4.5 מיליון דולר, לחברה שעסקת המיזוג הנוכחית משקפת לה שווי שוק של כ-4.6 מיליארד דולר. עסקה זו מציפה ערך למשקיעי אקוויטי וואן וגזית גלוב, על פי האסטרטגיה ארוכת-הטווח שלנו ליצירת ערך".

בשיחה עם גלובס סיפר כצמן, כי בשנים האחרונות הוא קיבל מספר רב של פניות לרכישת אקוויטי וואן, אולם זו של יו"ר ריג'נסי היתה היחידה שתפסה אותו. "שתי החברות פועלות מפלורידה, הם מג'קסונוויל ואנחנו ממיאמי, ואני מכיר אותו כבר עשרים שנה. לפני יותר משנה הוא בא אלי יחד עם נציג של בנק ההשקעות שלהם, ויחד הם התחילו להראות לי למה העסקה הזאת כדאית. מה שצד את תשומת ליבי זה כמה שהחברות בעצם זהות מבחינת פריסת הנכסים".

"כשהסתכלתי על ריג'נסי ראיתי את החוסן שלהם, וגם לא היה ספק שייווצר כאן חיסכון אמיתי בעלויות ניהול הנכסים, בגלל הקרבה של כל כך הרבה נכסים של שתי החברות, אבל לא הייתי מוכן לשמוע לפני שהם יבואו עם הצעה שתהיה קוסמת לבעלי המניות של אקוויטי וואן. סיכמנו מראש שזאת תהיה עסקה במניות, כדי לא הגדיל את המינוף, אבל מעבר למחירי המניות, עניין אותנו שבעלי המניות של אקוויטי וואן יקבלו פרמיה גם על הערך הנכסי הנקי (NAV) של החברה".

כצמן מספר כי לא מעט טיוטות ומספרים עבור בין הצדדים, וכי בסופו של דבר הם נפגשו בנקודה שמשקפת פרמיה על ה-NAV, לאחר שריג'נסי הגיעה למסקנה כי זוהי עסקה משמעותית מאוד עבורה, וכי אין הרבה תיקים של נכסים מסחריים בארה"ב, כמו זה של אקוויטי וואן.

"זאת גאווה גם ברמה האישית וגם לשוק ההון הישראלי כולו, שחברה שהוא טיפח והוא גידל נכללת בעסקת ענק גם במונחים של שוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב. אנחנו תמיד אמרנו שאנחנו רוצים להיות ה'טבע' של הנדל"ן ושנגדל דרך מיזוגים ורכישות. וכפי שאלי הורביץ אמר שהוא מעדיף להחזיק שיעור קטן יותר בחברת טבע גדולה יותר, כך גם אנחנו מעדיפים להחזיק שיעור קטן יותר אבל בחברה שתהיה הכי גדולה בתחומה בארה"ב" הוסיף כצמן.

רחל (רוחה) לוין, מנכ"לית גזית גלוב, הוסיפה כי עסקת המיזוג מביאה לידי ביטוי באופן אופטימלי את פרמיית השליטה של החברה בחברות הבנות, וטומנת בחובה יתרונות משמעותיים, כמו חיסכון בהוצאות הנהלה של 6 מיליון שקל בשנה במטה גזית גלוב.

עוד הדגישה לוין, כי מדובר בצעד משמעותי לקידום התוכנית האסטרטגית של גזית גלוב, שיביא בין השאר גם להגדלה מיידית של הדיבידנד השנתי שמתקבל מההשקעה בארה"ב, להפחתה במינוף ברמת הסולו, לקבלת מניות בעלות רמת סחירות גבוהה יותר, לפיזור נכסים גדול יותר ולהורדה משמעותית של סיכוני שוק.

לדבריה, עסקת המיזוג אינה כרוכה בתשלום מסים שוטפים והיא פותחת כאמור את האפשרות להקמת או רכישת פעילות ישירה בארה"ב על ידי גזית גלוב במסגרת האסטרטגיה להגדלת רכיב הנדל"ן הפרטי שלה.

אקוויטי וואן מחזיקה כיום ב-122 נכסים בעלי שטח של 1.4 מיליון מ"ר להשכרה, הכוללים גם 13 נכסים בפיתוח או בפיתוח מחדש ושש קרקעות לפיתוח. נוסף על כך, היא שותפה בשישה נכסים מסחריים, וכן בשני מבני משרדים הכוללים כ-130 אלף מ"ר להשכרה.

ריג'נסי סנטרס, שפועלת מהעיר ג'קסונוויל שבפלורידה, הוקמה ב-1963 בידי בני הזוג מרטין וג'ואן סטיין, הוריו של היו"ר והמנכ"ל הנוכחי מרטין סטיין ג'וניור. ארבע שנים מאוחר יותר הקימו בני הזוג את הקניון הראשון שלהם בג'קסונוויל, ומאז הלכה החברה והתפתחה. כיום היא נסחרת בבורסה לפי שווי של 7.3 מיליארד דולר, ונחשבת לחברה המובילה בארה"ב בתחום של בעלות, ניהול ופיתוח של מרכזי מסחר שכונתיים ומרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים.

ריג'נסי מחזיקה בבעלותה (כולל שותפויות) 307 נכסים קמעוניים הממוקמים באזורים אורבניים שונים בארה"ב, בעלי שטח כולל להשכרה של 3.9 מיליון מ"ר, לאחר שמראשית שנת 2000 היא פיתחה 223 מרכזי מסחר בהשקעה של כ-3 מיליארד דולר. המיזוג עם אקוויטי וואן ייצור חברה המפעילה 429 נכסים עם 5.4 מיליון מ"ר להשכרה, ויביא להערכת ריג'נסי לחיסכון של 27 מיליון דולר בשנה (החלה מ-2018) בזכות הפחתת עלויות מטה.

נוסף על כך, מאמינות שתי החברות, המיזוג ביניהן יחזק את יכולתן לפתח נכסים נוספים, ואף יביא לחיזוק המעמד מול השוכרים. להערכתן, המיזוג אף טומן בחובו את האפשרות לעלייה בדירוג האשראי של החברה הממוזגת לקבוצת ה-A, ולהפחתה בעלויות החוב בשל כך. כיום מחזיקה ריג'נסי בדירוג BBB פלוס, בעוד שאקוויטי וואן מדורגת BBB.

אקוויטי וואן מול ריג'נסי סנטרס

עוד כתבות

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"