רביב דרוקר: "מצפה מנתניהו שיתנצל בפניי"

דרוקר פרסם אמש בתוכנית "המקור" בערוץ 10 תחקיר בעניין הקשר בין נתניהו ובנו יאיר לבין המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פקר ■ בתגובה פרסם רה"מ תגובה קשה על דרוקר, שעליה דורש העיתונאי התנצלות

רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ
רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לקדם את ענייניו של מקורבו המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פקר? העיתונאי רביב דרוקר חשף אתמול (ב') בתוכנית "המקור" בערוץ 10 כי עורך דינו של פקר, יעקב וינרוט, ששימש בעבר גם כעורך דינו של נתניהו, נפגש באופן אישי עם שר הפנים אריה דרעי וביקש ממנו להעניק לפקר, שאינו יהודי, מעמד של תושבות קבע בישראל.

וינרוט טען כי נתניהו כלל לא דיבר איתו בעניין תושבות הקבע של פקר, שבינתיים לא קיבל מעמד של תושב קבע. 

בתחקיר שערך דרוקר הוא מתאר את הקירבה בין נתניהו לפקר, שהגיע לישראל לפני כמה שנים ואף רכש בית בקיסריה, סמוך לביתם של משפחת נתניהו. כמו כן, פקר שכר דירה במלון הדירות רויאל ביץ' בתל-אביב, ובקיץ שעבר הוא איפשר לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, להתגורר בדירה הזו. 

לפי התחקיר שערך דרוקר, בניו של ראש הממשלה, אבנר ויאיר, מאובטחים על-ידי השב"כ 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. דרוקר מדגיש בעניין זה כי ההחלטה לאבטח 24/7 את בניו של ראש הממשלה לא התקבלה בשב"כ, וכי גם במהלך השירות הצבאי שלהם, מאבטח של השב"כ ליווה אותם גם בתוך בסיסי צה"ל. הוא מציין עוד כי ילדיו של נתניהו זוכים למכונית ממשלתית צמודה במימון ממשלתי, וכי בעבר ילדים של ראשי ממשלה אחרים לא אובטחו בצורה כזו.

מטעם ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "מזעזע לראות לאילו תהומות של שפל מוסרי הידרדר 'העיתונאי' רביב דרוקר. מרדיפה אובססיבית וחולנית אחר ראש הממשלה ורעייתו, דרוקר עובר כעת להשמיץ את בנם הסטודנט ובנם החייל הקרבי.

 "אנו משערים שהסיבה לעלייה בדרגת הרפש של דרוקר נובעת מהפוסט בפייסבוק של ראש הממשלה, שהפנה לכתבת תחקיר על דרוקר מאת משה איפרגן באתר 'מידה'. התחקיר חשף את בחישותיו של דרוקר במשרד מבקר המדינה, כולל לחץ ושיחות טלפון שלו עם המבקר באופן חסר תקדים, וכן מינוי חבר הילדות של דרוקר שהקים עמו את 'התנועה לחופש המידע על נתניהו' ליועץ המשפטי של משרד המבקר. כן חשף התחקיר את המימון האדיר שקיבל גוף זה של דרוקר מהקרן החדשה לישראל ומן האיחוד האירופי.

"יאיר הוא סטודנט ואזרח פרטי ואינו חייב לִדרוקר דין וחשבון על שאלותיו, אך מכיוון שדרוקר הציג בפנינו כל-כך הרבה עיוותים ושׁקרִים שנועדו ליצור מצג-שווא, נציין לִפנִים מִשורת הדין: מר פקר הוא חבר המשפחה. יאיר הוא סטודנט באוניברסיטה העברית וגר בירושלים. יש לו הזכות להתארח אצל חברים ואצל חברי משפחה מחוץ לעיר מעת לעת (ולא חודש ימים כפי שנטען באופן שקרי), בדיוק כפי שדרוקר מתארח אצל חברים ואצל חברי משפחה מעת לעת כאשר הוא מחוץ לתל-אביב".

בראיון לנסים משעל ודרור רפאל, הבוקר (ג') ברדיו 103FM, אמר דרוקר: "אני מצפה מנתניהו שיתקן את הטעויות שפרסם עליי ויתנצל. אני לא בקשר כבר שנים עם מבקר המדינה".