ביהמ"ש אישר המשך עבודה בפרויקט של רייסדור בגבעת-שמואל

מדובר בפרויקט שנעצר בעקבות כניסתה של אורתם סהר להקפאת הליכים ■ הפרויקט כולל 204 דירות ו-2,500 מ"ר מסחרי ■ מנכ"ל רייסדור: "העבודות צפויות להתחיל בימים הקרובים"

אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי
אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי

התקדמות בחילוץ חלק מהפרויקטים אותם ביצעה אורתם סהר עד שנכנסה להקפאת הליכים לפני מספר שבועות. אתמול (ג') בערב הוגשה בקשה לבית המשפט, במטרה לאפשר לחברת רייסדור להמשך בבניית הפרויקט בגבעת-שמואל, בקשה שאושרה היום (ד') בצהריים.

המשמעות של המהלך היא שהפרויקט שהיה תקוע בחודשיים האחרונים בעקבות מצבה של אורתם סהר וכניסתה להקפאת הליכים יחזור להיבנות.

על-פי המתווה שאושר על-ידי בית המשפט, הנאמנים יפעילו את החברה בפרויקט, היזם (חברת רייסדור) תעביר את הכסף עליו התחייבה לבנייה לקופת הנאמן, והוצאות נוספות יחולו על החברה היזמית. ההסכם שאושר קודם בהסכמת הנאמנים ובתמיכת בנק מזרחי-טפחות ובנק דיסקונט.

נציין כי מדובר בבשורה לרוכשי הדירות בפרויקט, שכן עד כה לא היה ברור מתי יתחדשו העבודות בפרויקט בו רכשו דירות. לא מן הנמנע כי לאחר אישור הסכם זה, יפעלו הנאמנים בצורה דומה גם בפרויקטים אחרים של החברה.

הפרויקט בגבעת-שמואל, "סונג טאוור", היה אחד הפרויקטים הגדולים של אורתם סהר עת כניסתה להקפאת ההליכים. היקף העבודות בפרויקט עומד על כ-170 מיליון שקל, ונכון להיום הוא נמצא בשלבי בנייה מתקדמים, חודשים מספר לפני אכלוס. נזכיר כי לאחרונה אישר בית המשפט מתווה דומה להמשך פעילות הבנייה גם לשני פרויקטים נוספים של חברת רייסדור בחריש.

על-פי ההסדר שאושר כאמור היום על-ידי בית המשפט, החברה תשלים את הפרויקט ותמסור את הדירות על-פי כל ההסכמים וההתחייבויות, ייחתמו הסכמים משולשים עם כל הספקים והקבלנים, כאשר רייסדור תשלם ישירות על כל ההוצאות מהיום והלאה.

בנוסף, הנאמן יקבל 7% תקורה בגין העבודות לצרכי הנהלה וכלליות וקופת ההקפאה, רייסדור תעביר מקדמה לקופת הנאמן בגובה 800 אלף שקל, וערבות הביצוע שבידי רייסדור בגובה 8 מיליון שקל - מחציתה תשמש לכיסוי הוצאות חריגות, ומחציתה תישאר להבטחת בדק לדיירים.

המתווה גם קובע כי ככל שמליבו (חברת הביצוע מקבוצת אורתם סהר) לא תעמוד בהתחייבויותיה, רייסדור תוכל לסלקה ולחלט 75% מגובה הערבות, והיתרה תישאר לבדק.

"העבודות באתר הבנייה יימשכו בימים הקרובים לאחר שההסכם אושר על-ידי בית המשפט", אומר מנכ"ל רייסדור, יקי רייסנר, ל"גלובס". "כל יזם שלא מבין שהרווח שלו עכשיו ירד בגלל הקריסה של אורתם סהר, והוא לא שם יד בכיס, זה בדיוק ההבדל בין קבוצת רכישה ליזם. היזם כאן, זו אחריותו, זה תפקידו, וזו המהות של יזם. אין דרך אחרת לפתור את הבעיה הזו".

לדברי רייסנר, העיכוב והמתווה החדש שנולד בעקבות הקפאת ההליכים של אורתם סהר יפחית את הרווחיות של החברה מהפרויקט. בנוסף תצטרך החברה גם לשאת בתשלומי הפיצוי לרוכשי הדירות, באם יהיה כזה.

רייסנר פנה היום גם לרוכשי הדירות בפרויקט וכתב להם: "אני יכול לומר לכם שמרגע הקפאת ההליכים לא נחנו לרגע, פשוטו כמשמעו, עשינו ככל יכולתנו על-מנת להשיב את העבודות לסדרן, ויעיד על כך שמכל יזמי מליבו (והינם רבים ומובילים), הפרויקטים שלנו שוחררו ראשונים.

"אנו אמורים לחתום הסכמים חדשים עם כל ספקי הפרויקט, בו הם חוזרים לעבודה על-פי ההסכמים הקיימים איתם, כאשר רייסדור מחויבת בכל התשלומים ישירות מולם. הליך זה לוקח זמן, התחלנו בו בפועל, ואנו מאמינים שבהליך מהיר אנו נראה כל יום עוד ועוד קבלנים שחוזרים לעבודה".

רייסנר גם נקב בלוחות המזנים החדשים לסיום הפרויקט: "לעניין המועדים, על-פי הנתונים שקיבלנו ממנהל הפרויקט של מליבו השבוע, הזמנים הסבירים לקבלת טופס 4 הם: בניין 1 תוך 60 יום מעבודה מלאה, בניין 2 תוך 90 יום מעבודה מלאה, בניין 3 תוך 120 יום מעבודה מלאה. על-פי מועדים אלה נראה כי גמר עבודות בבניין הראשון הוא 30 לינואר 2017".