הרב ברלנד מחפש עסקה

אחרי שהתרוצץ ממדינה למדינה - הוא פתאום חולה. אסור שתיחתם אתו עסקת טיעון

עכשיו הרב אליעזר ברלנד חולה מאוד. עד לפני 4 חודשים הרב הזה הסתובב בעולם כמעט כמו אודיסאוס במסעותיו, עבר ממדינה למדינה בחיפוש אחר מקום מסתור שיסוכך עליו מפני אימת החוק הישראלי. לפני כ-4 חודשים הוסגר ברלנד מדרום אפריקה לישראל, והוגש נגדו כתב אישום. ואז הוא נתקף מיד במחלה קשה מנשוא.

וירוס של עבריינים

במכתביו על מצבו הרפואי מתאר ברלנד תמונה המזכירה את ההידרדרות שחלה בבריאותו של משה קצב כאשר ביקש להשתחרר מהכלא בטרם זמן. מדובר בווירוס התוקף כל מי שמבקש להימנע מתשלום המחיר המלא על מעשיו. זהו וירוס שעובר מיד כאשר העבריין משתחרר מהכלא. לא אחד ולא שניים חיו עוד שנים רבות לאחר שהם ועורכי דינם עשו מהם שכיב מרע.

עסקת טיעון מקלה?

עכשיו יש ידיעות על מגעים לעסקת טיעון מקלה של הפרקליטות עם ברלנד. אז זה המקום להזהיר מפני מעשה כזה, אפילו מפני מחשבה עליו.

האישומים נגד ברלנד כבדים: ביצוע מעשים מגונים לכאורה ב-3 נשים ובנערה אחת. צריך להדגיש: אלה לא מעשים מגונים מהסוג "הרגיל". אלה מעשים של אדם שהשתמש בסמכותו "הרוחנית" כרב! הנשים באו אליו מתוך מצוקה, ו"העזרה" שנתן להן רק העצימה לכאורה את מצוקתן מעל ומעבר למה שחוו קודם לכן.

בנוסף, סביר להניח - אם כי זה לא מקובל משפטית - שאלה לא היו המקרים היחידים, שיש עוד נשים ונערות שחוששות מלהתלונן. זו אינה השערה בעלמא, אלא מסקנה ריאלית ממנהגם ודרכם של עברייני מין.

הסבל של מי שוקל יותר?

אבל הנימוק העיקרי שצריך למנוע מהפרקליטות ללכת בדרך זו הוא שמדובר בנשים מהמגזר החרדי. כדי שנשים כאלה יתלוננו, נדרש אומץ-לב גדול ותחושת פגיעה והשפלה קשים ביותר. עסקת טיעון מקלה עם הרב שפגע בהן היא כמו קריאה לנשות המגזר החרדי להימנע מהגשת תלונות כאלה, כי היחס אליהן ואל תלונותיהן לא ממש רציני. מי תרצה לגרום לעצמה סבל רב, נוסף על הסבל שכבר עברה מידי העבריין, כאשר מקשיבים יותר לבעיות של העבריין ופחות לסבלן של הקורבנות?

גם אם הוא באמת חולה

אסור שתהיה עסקת טיעון עם ברלנד - גם אם הוא באמת חולה במחלה כזו או אחרת. ראשית, משום ששירות בתי הסוהר מסוגל לספק כל עזרה רפואית. אבל בעיקר, מכיוון שברלנד גרם במעשיו לכאורה נזקים קשים לבריאותן הגופנית והנפשית של הנשים שבהן פגע, ונגזר עליהן לחיות כל חייהן עם נזקים אלה. מן הדין והצדק שגם ברלנד יחיה עם מחלותיו כל חייו - גם בכלא.

בריאותו של כחלון

מי שאני כן חושש לבריאותו הוא משה כחלון. אם ימשיך להתכופף בקצב כזה, הוא עלול לשבור את עמוד השדרה...