25 מעלות של חוב: חוגגים חצי יובל ל-S&P מעלות

וגם: מה עשתה נאוה ברק על נקודת הזינוק של מרוץ הלילה בת"א?

25 מעלות של חוב: חוגגים חצי יובל ל-S&P מעלות

וגם: דורית סלינגר נזכרת בתחילת הדרך ובטחנות הצדק

המדרגים והמדורגים חוגגים. אמש (ד') צוינו במתחם אביגדור בתל-אביב 25 שנים להקמת S&P מעלות וענף דירוגי החוב בישראל. רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות, הודתה על הבמה כי "קשה להאמין שרק לפני 25 שנה היה צריך לשכנע את השחקנים המרכזיים בשוק להקים חברת דירוג חוב. אולי ההסבר נעוץ בכך ששוק האג"ח שלנו צעיר יחסית ולמעשה, בישראל, במידה מסוימת הדירוג הקדים את השוק, בשונה משווקים אחרים".

דורית סלינגר, הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר שהייתה מנכ"לית מעלות במשך עשור, נזכרה כיצד החלה את הקריירה שלה שם, כשהגיעה לתפקיד אנליסטית, כשהיא בהיריון. היא נפגשה עם מי ששימשה אז כמנכ"לית הראשונה, תמי גוטליב, שקיבלה אותה לעבודה ללא כל היסוס.

עפרה שטראוס, יו"רית שטראוס גרופ, אמרה בשם החברות כי "מעלות עברה 3 מנכ"לים עד היום, אירוע נדיר בנוף הישראלי, וכך גם שנות קיומה - יש מעט חברות בישראל שיכולות להתגאות בכך שהן חוגגות כל כך הרבה שנים".

במסגרת האירוע גם חולקו אותות הוקרה של S&P מעלות לחלוצות הדירוג. בנוסף, ניתנה הוקרה מיוחדת לאריה מינטקביץ', מי שהיה יו"ר רשות ניירות ערך ויזם את הקמת מעלות בשנת 1991.

בחוגגים חצי יובל של דירוג חוב: פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך; שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר; פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים; בכירי S&P העולמית, בהם יאן לה פאלק, הממונה על דירוגי החוב ב-S&P אזור אירופה, מזה"ת ואפריקה (EMEA), וז'אן מישל סיקס, הכלכלן הראשי של S&P EMEA.

עוד הגיעו: יאיר אורגלר, היו"ר הראשון של מעלות; איזי בורוביץ; סגי איתן; יוסי בכר; גדעון תדמור; צדיק בינו; אביגדור קפלן; רמי לוי; עו"ד דוד חודק; פרופ' יוסי גרוס; דני נווה; עופר בלוך; ורבים אחרים. 

דורית סלינגר/ צילום:חן גלילי
 דורית סלינגר/ צילום:חן גלילי

חשיבות צבע החליפה של טראמפ

מי לא הופתע מהתבוסה של קלינטון?

משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות' וגלעד יחסי ממשל ולובינג ערכו השבוע כנס שעסק באתגרים שאחרי הבחירות בארה"ב וכיצד מדיניות הממשל החדש תשפיע על עסקי הטכנולוגיה, הנדל"ן, הנאסד"ק ושוק האנרגיה. באירוע, ראיין אלדד כורש, שותף מנהל במשרד עמית פולק מטלון, את בנימין (ביני) זומר, מנכ"ל נובל אנרג'י ישראל, על חבלי הקליטה של חברה אמריקאית בתרבות העסקים הישראלית. כורש סיפר על הבמה כי כשהם עיצבו את ההזמנות לאירוע, הם חיפשו תמונה של הילרי קלינטון עם שמלה בצבע שמשתלב הכי טוב ברקע של ההזמנה. "אף אחד לא טרח לחפש תמונות כאלה של טראמפ...", ציין כורש.

אריאל סנדר, מנהל העסקים הראשי של קבוצת גלעד, שגם שימש בחודשים האחרונים כיועץ אסטרטגי פוליטי של מטה טראמפ בישראל, אמר כי "ישראל וארה"ב הן 'סיים סיים'. הפריפריה ותל-אביב; לכאורה לא יכול היה להיות מהפך לפי הסקרים. אלא שקיבלנו דיווחים מתוך המטות שאנשים עומדים בקלפיות עם שלטים של טראמפ! לא של הילרי. הסתכלו עליי כהזוי כשצפיתי שטראמפ ינצח. התקשורת דיברה עם עצמה. שכנעה את עצמה. הכריעה בעצמה. מי שהיה בשטח - ידע אחרת. עיתונאים דיווחו מהמערכות, לא מהשטח, וזו הסיבה העיקרית לניצחון של טראמפ, ולא האלקטורים. אלא שאף אחד לא זיהה את זה, כמו בישראל, וכמו שיקרה באירופה בחצי השנה הקרובה".

עוד הקשיבו, תהו והשתתפו: אמיר גלעד, בעלים ויו"ר גלעד יחסי ממשל ולובינג; יעל שילוני ועמית אבנר, מנכ"לים משותפים; ניר דגן, מנכ"ל ארקיע; ענת לוין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח; דורון ספיר, מנכ"ל כאל; ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות מקבוצת שלמה; ואחרים.

גלעד לוין וכורש/ צילום:משה כהן
 גלעד לוין וכורש/ צילום:משה כהן

כוונה טובה

מה עשתה נאוה ברק על נקודת הזינוק של המרוץ?

העיר תל-אביב נחלקה אמש לשניים - הספורטיבים, כלומר אלה שהצטרפו למרוץ הלילה ונהנו מהריצה במזג האוויר הנעים, ואלה שנאלצו לחוות אותו בעיקר דרך הפקקים ושינוי סדרי החניה. אבל הייתה גם קבוצה שלישית - של כאלה שפירגנו לרצים, גם אם רק מעמדת הזינוק. ברצים ובמשתתפים הניתן היה לפגוש גם לא מעט אנשי ונשות עסקים. מעניין במיוחד היה המקצה השלישי, שהוקדש לעמותת עלם לנוער בסיכון - אותו הזניקה נשיאת עלם, נאוה ברק.

במרוץ זה לקחו פעיל צעירי העמותה שרצו עם נציגי מספר חברות, בהן יוניליוור, תנובה, שיכון ובינוי, אמדוקס, ויקס ועמידר, ונכחו בו ענבל דור קרבל, מנכ"לית עלם ונדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל, שגם רץ עד קו הסיום.

ברק גרינשפון ודור קרבל/ צילום:תמר מצפי
 ברק גרינשפון ודור קרבל/ צילום:תמר מצפי

הפעמון של המגדל

מנכ"ל טאואר ג'אז חוגג בניו-יורק

חברת טאואר ג'אז, יצרנית השבבים ממגדל-העמק, זכתה לצלצל אתמול בפעמון בפתיחת יום המסחר בבורסת נאסד"ק, 22 שנים לאחר שהחלה להיסחר בה. לכבוד המאורע, הצטרפו אל ראסל אלוונגר, המנכ"ל שנחת לפני 11 שנה במגדל-העמק היישר מארה"ב כדי לנהל את החברה, גם אמיר אלשטיין יו"ר הדירקטוריון, יצחק אדרעי נשיא החברה, אורן שירזי סמנכ"ל כספים, ונואית לוי מנהלת קשרי משקיעים ותקשורת.

השמחה בראש המגדל גדולה עוד יותר, מאחר שהחברה בדיוק סיכמה שבוע טוב בתולדותיה, עם דיווח על תוצאות שיא ורבעון 11 ברציפות של צמיחה. על-פי החברה, ב-2016 כולה, צפויות הכנסותיה להסתכם בכ-1.25 מיליארד דולר, צמיחה של 30% לעומת שנת 2015.

אלוונגר ואלשטיין / צילום: nasdaq marketsite
 אלוונגר ואלשטיין / צילום: nasdaq marketsite

הזמנה לפגישה עם ד"ר כריס בראוור

ד"ר כריס בראוור, מנהל החדשנות באוניברסיטת לונדון, ייקח חלק בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" וישתתף במושב "העולם ב-2025".

בראוור מתמחה במחקרים בנושא נקודות המפגש שבין טכנולוגיות חדשות, התנהגות אנושית וחיים סוציו-כלכליים. הוא משמש כמנהל חדשנות וכמייסד המרכז ליצירתיות וטכנולוגיות חברתיות (CAST) במכון ללימודי ניהול (IMS) באוניברסיטת לונדון.

בנוסף, בראוור משמש כיו"ר Technology for Edelman UK ומכהן כמנכ"ל חברת המחקר Smoothmedia שבסיסה בלונדון. הפרויקטים האחרונים שלבראוור עסקו בתחומי הבינה המלאכותית, טכנולוגיות לבישות, אבטחת סייבר, האינטרנט של הדברים ומציאות וירטואלית. לבראור טור אורח קבוע ב-CNN וב-CityAM. 

ועידת ישראל לעסקים 2016 תיפתח ב-10 בדצמבר ותארח דמויות בכירות בינלאומיות מתחומי הכלכלה והעסקים וכן מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה בישראל.