פשרה: טראמפ יפצה תובעים ב-25 מיליון דולר

כדי לסגור את התיק נגדו, הנשיא האמריקני הנבחר ישלם 25 מיליון דולר כפיצוי לסטודנטים באוניברסיטת טראמפ, שתבעו אותו מכיוון שטענו שלא קיבלו את התמורה לכסף הרב ששילמו עבור הלימודים

דונלד טראמפ, בחירות  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, בחירות / צילום: רויטרס

הנשיא הנבחר של ארה"ב דונלד טראמפ הסכים לשלם 25 מיליון דולר במסגרת הסכם פשרה בתביעות שתלויות ועומדות נגד האוניברסיטה הקרויה על שמו - כך מסר התובע הכללי של ניו יורק אמש (ו'). הסכם הפשרה צפוי לשים סוף לסוגיה ולמנוע מצב שהנשיא הנכנס יצטרך לעמוד לדין.

נגד אוניברסיטת טראמפ הוגשו 3 תלונות: 2 תלונות ייצוגיות בקליפורניה ואחת נוספת שבוססה על ידי התובע הכללי של ניו יורק, אריק שניידרמן. הסכם הפשרה מתייחס לכולן והתיק צפוי להיסגר.

התלונות של הסטודנטים נגד "אוניברסיטת טראפ" עסקו בהבטחות שווא, לכאורה, שהציעה האוניברסיטה לפיהן הם צריכים לשלם 35,000 דולרים כדי ללמוד את "הסודות הכמוסים" של ההשקעות של טראמפ ממרצים מן השורה הראשונה. בפועל, הם טענו, זה היה רק פיתיון לתשלום כוזב.

"מדובר בניצחון גדול עבור יותר מ-6000 קורבנות של אוניברסיטת ההונאה של טראמפ", אמר שניידרמן בהצהרה על הסכם הפשרה. עורכי דינו של טראמפ, שדחו לאורך כל הדרך את תלונות הסטודנטים, טרם מסרו תגובה על הסכם הפשרה. במהלך הדיונים בסוגיה אמר טראמפ כי הסטודנטים לא היו צריכים לקבל את הסיסמאות השיווקיות של האונירסיטה כפשוטן.

במהלך קמפיין הבחירות שלו, טען טראמפ שהשופט שעסק בשתיים מהתלונות הללו בקליפורניה, גונזלו קוריאל, מוטה נגדו משום שהוא ממוצא מקסיקני, וזועם על מדיניותו של טראמפ ביחס למהגרים בלתי חוקיים ממקסיקו. קוריאל היה זה שדחק בצדדים להגיע להסכם פשרה המבוסס על תשלום פיצוי מצד טראמפ.