כחלון החליט למנות את רוני חזקיהו לחשב הכללי של האוצר

נציבות שירות המדינה אישרה את המינוי, שכעת ממתין לאישור הוועדה למינוי בכירים ואישור הממשלה ■ כפי שנחשף ב"גלובס": המינוי אושר בנציבות למרות שחזקיהו אינו עומד בתנאי הסף של תואר אקדמי פיננסי

רוני חזקיהו / צלם: תמר מצפי
רוני חזקיהו / צלם: תמר מצפי

כפי שנחשף ב"גלובס": שר האוצר, משה כחלון החליט למנות את רוני חזקיהו לחשב הכללי הבא של מדינת ישראל. לאחר שנציבות שירות המדינה אישרה את המינוי, שר האוצר מתעתד להביא את מינויו של חזקיהו לאישור הממשלה לאחר אישורה של הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה.

חזקיהו אמור להיכנס לתפקידו בסוף ינואר. כהונתה של עבאדי-בויאנג'ו היא השנייה הארוכה ביותר בהיסטוריה - חמש שנים ושמונה חודשים, לאחר שכהונתה הוארכה בחודשיים.

מוקדם יותר החודש נחשף ב"גלובס" כי חזקיהו אינו עומד בתנאי הסף למשרת החשב הכללי, שכוללים בין היתר תואר ראשון בכלכלה, במינהל עסקים או בחשבונאות, שכן הוא בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, מאוניברסיטת בן גוריון. עם זאת, נציבות שירות המדינה אישרה כאמור את המינוי.

באוצר ציינו כי "חזקיהו כיהן בתפקיד המפקח על הבנקים בזמן המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008 והשכיל להתמודד בהצלחה רבה עם השלכותיו תוך שהוא שומר על יציבותה ואיתנותה של המערכת הבנקאית בישראל.

"חזקיהו, אשר משמש מאז שנת 2012 כיו"ר הבנק הבינלאומי, מביא עמו ניסיון רב במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי וצירופו למשרד האוצר יסייע רבות לחיזוקה של כלכלת ישראל והמשך מדיניות ניהול החוב האחראית ושמירה על דירוג האשראי הגבוה של המדינה.

"לאחר אישורו של המינוי בממשלה יחל חזקיהו בתהליך חפיפה מסודר שיתבצע ע"י החשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו, זאת על מנת שההחלפה תתבצע בצורה המקצועית והטובה ביותר".

מהבנק הבינלאומי נמסר בעניין: "מר חזקיהו מכהן כיו"ר דירקטוריון הבנק הבינלאומי מאז מאי 2012. הבנק מודה למר חזקיהו על תרומתו החשובה לקבוצת הבינלאומי בהתוויית אסטרטגיה שהצליחה הן לשמר את איתנותה וחוסנה של הקבוצה והן להמשיך את מתווה צמיחתה, תוך ראייה ארוכת טווח, ומאחל למר חזקיהו הצלחה בהמשך דרכו".