שדרוג במערכת הטאבו: עדכונים און ליין בסטטוס בקשות

שרת המשפטים שקד: "זהו צעד נוסף בשיפור השירות בטאבו, הגוף שהיה ארכאי ומאיים הופך לחדשני וידידותי. הטאבו ממריא היישר אל עבר שנת 2017"

משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי
משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי

משרד המשפטים ממשיך לנסות לשפר את השירות באגף רישום והסדר מקרקעין ("הטאבו"). לאחרונה עודכנה מערכת המיחשוב של הטאבו ומגישי תיקים, המבקשים לבצע פעולות בכלל לשכות הרישום, יחלו לקבל עדכונים והתראות אודות סטטוס הטיפול בבקשותיהם, בצורה מקוונת ובזמן אמת.

ממשרד המשפטים נמסר היום (א') כי שיפור זה בממשק מול לשכות רישום המקרקעין מתאפשר תודות לגרסה חדשה של תוכנת "רימון", וזאת כחלק מתהליך שיפור וייעול השירות לציבור.

במשרד המשפטים מאמינים כי שדרוג המערכת יביא לקיצור משמעותי ביותר בזמני הטיפול בתיקים מופקדים, שכן היא תייתר את השימוש הנרחב שנעשה עד כה במשלוח תיקים, הודעות ומכתבים רשמיים, באמצעות הדואר. כך, בניגוד למצב שהיה עד היום, מעתה יקבלו מגישי התיקים הודעות טקסט ודוא"ל בדבר התחלת הטיפול בתיק, ויתעדכנו באמצעותם בהתקדמות הטיפול.

ככל שהתיק יסתיים ברישום, תישלחנה למגיש התיק הודעת טקסט והודעת מייל בדבר אישורו, וכן קישור לרכישת נסח רישום מקורי מקוון המעיד על ביצוע הפעולה. אם וככל שימצאו ליקויים בבקשה, יישלח באותו אופן מסמך המפרט את הדרוש תיקון, תוך שיתאפשר למגיש התיק להגיע ללשכה בתוך שבעה ימי עסקים, לצורך קבלת התיק ו/או תיקון הליקויים אשר פורטו במכתב הדחייה.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום: "זהו צעד נוסף בשיפור השירות בטאבו. המשך לשירות המקוון ברישום הערות אזהרה. הגוף שהיה ארכאי ומאיים הופך לחדשני וידידותי. הטאבו ממריא היישר אל עבר שנת 2017. המהלך יקצר באופן משמעותי את משך זמן הטיפול במאות אלפי תיקים מופקדים בכל שנה, ויגביר את הוודאות והשקיפות אל מול מגישי תיקים אלו ביחס למצב הטיפול בהם".