"מזרחי טפחות נמצא בעמדה טובה יותר בתחרות בין הבנקים"

מודי'ס: בעקבות הגעת הבנק ליעדי הלימות ההון והנזילות - הוא יציג קצב צמיחה גבוה באשראי

ועידת הנדל"ן - אלדד פרשר, מנכ"ל בזק מזרחי טפחות  / צילום: צילום מסך
ועידת הנדל"ן - אלדד פרשר, מנכ"ל בזק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

"מזרחי טפחות נמצא בעמדה טובה יותר מהבנקים האחרים בהתמודדות בתחרות הגוברת במגזר משקי הבית והעסקים הקטנים", כך כותבת סוכנות הדירוג העולמית מודי'ס.

מודי'ס, המדרגת את הבנק בדירוג של A2, פרסמה עליו עבודה על רקע פרסום תוצאות הרבעון השלישי בשבוע שעבר, ובמיוחד על רקע העובדה כי הבנק הגיע ברבעון השלישי ליעד הלימות ההון והנזילות שאליו הוא נדרש. במודי'ס מציינים כי ההגעה ליעדים נעשתה בין היתר באמצעות מכירת הלוואות למוסדיים. למרות העבודה המפרגנת, לא נרשם שינוי בדירוג הבנק.

"העובדה שמזרחי טפחות  הגיע לדרישות הרגולציה השונות, תאפשר לו לשמור על קצבי צמיחה גבוהים בתיק האשראי, ובדומה לבנקים אחרים הוא מתמקד בתחום משקי הבית ועסקים אחרים על חשבון אשראי לתאגידים גדולים", כותבים במודי'ס. בסוכנות מציינים כי הבנק, שהוא הגדול ביותר בשוק המשכנתאות, מחזיק בנתח שוק של קרוב ל-39% מהמשכנתאות החדשות בחודש ספטמבר.

יחס יעילות חזק

במודי'ס מתייחסים גם ליחס היעילות החזק של הבנק, ולכך שההוצאות שלו צמחו ברבעון האחרון ב-1% בלבד.

יחס היעילות של מזרחי טפחות עמד ברבעון השלישי על 57.8%, בעוד שהממוצע במערכת הבנקאית מגיע לכ-70% (כלומר 70% מההכנסות נבלעות בשורת ההוצאות). "זה אחד הנתונים הנמוכים שהציג הבנק אי פעם. יחס היעילות של הבנק מאפשר לו לייחד עצמו בסגמנטים השונים. כך למשל, בעוד בנקים אחרים מנסים לשפר את היעילות בסגירת סניפים, הקטנת שטחי נדל"ן, התכווצות בחו"ל וקידום הערוצים הדיגיטליים, מזרחי הוא היחיד שהודיע על הרחבת רשת הסניפים", כותבים במודי'ס.

מזרחי טפחות פרסם בשבוע שעבר דוח חזק לרבעון השלישי, עם רווחי שיא של 373 מיליון שקל. הבנק נהנה בין היתר מהגאות בשוק המשכנתאות, ומעליית הריביות באפיק זה, שהגדילה לו את ההכנסות במגזר זה בכ-18% לעומת הרבעון המקביל.