טרגט ספירט זכתה במכרז לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור

הקבוצה, של טרגט מרקט ואורי נצר, הציעה לגזור עמלה של כ-16% על היקף מכירות של 60-120 מיליון שקל, לעומת עמלה של 20% ומעלה שהציעו המתמודדות האחרות במכרז

אורי נצר / צילום: תמר מצפי
אורי נצר / צילום: תמר מצפי

אף על-פי שעתידו עדיין לוט בערפל, ולא ברור באיזה פורמט הוא יפעל, לתאגיד השידור החדש יש זכיין נבחר לשיווק זמן הפרסום שלו: טרגט ספירט, הקבוצה של טרגט מרקט ואורי נצר, זכתה במכרז על הזיכיון לשיווק זמן האוויר של התאגיד.

שלא לייחוס אומרים גורמים בתעשייה כי בקבוצה הזוכה היו נחושים כנראה לזכות במכרז, שהאלמנט המסחרי בו היה חזק. על-פי אותם מקורות, קבוצת טרגט הציעה לגזור עמלה של כ-16% על היקף מכירות של 60-120 מיליון שקל, בעוד שההצעות של המתמודדות האחרות נעו החל מ-20%.

יצוין כי במסגרת המכרז נקבע כי היקף מכירות של עד 60 מיליון שקל יזכה את הקבוצה הזוכה ב-10% עמלה, ועל המדרגה הנוספת של 60-120 מיליון שקל נדרשו המתמודדים לתת הצעה מסחרית.

כפי שנחשף ב"גלובס", 4 קבוצות הגישו את מסמכי המכרז ובחרו להתמודד בו. מדובר בין היתר בקבוצות של המפיק בני מנשה, מבעלי ארומה מיוזיק; קבוצת איירובוט; קבוצת שפ"מ בבעלות אברהם פרחי, המשווקת כיום את זמן הפרסום של תאגיד השידור; וקבוצה בראשות אורי נצר, לשעבר מנכ"ל חברת השילוט רפיד, שצירף אליו את קבוצת טרגט מרקט.

ההצלחה להביא למכרז 4 קבוצות בסיטואציה שבה לא ברור כלל האם התאגיד בכלל יתקיים, ואם כן באיזה פורמט, אינה מובנת מאליה - מה גם שכחלק מהגשת המסמכים נדרשו המציעים להציג ערבות בצורת מכתב כוונות על סך 15 מיליון שקל, שמשמעותו שהכסף משמש בפועל כערבות, והמכתב אינו רק הצהרה של הקבוצה על היכולת לגייס אותו.

מכרז הפרסום הגיע אל השלב השני שלו כמעט חצי שנה אחרי מועד הסגירה המקורי שלו, בשל עיכובים משפטיים שדנו בעיקר בשאלה מי יכול להתמודד במכרז והאם למפרסם מותר לקחת בו חלק. המערכה המשפטית נוהלה בעטיה של תביעה שהגישה שפ"מ, שסברה כי יש להמשיך בקו שבו נהגה רשות השידור, לפיו אסורה השתתפותו של פרסומאי, בעל מדיה או מפרסם.

בסופו של דבר משכה שפ"מ את תביעתה, לאחר שבית המשפט הבהיר כי אם לא תעשה כן, היא עלולה לשלם בהמשך את הוצאות המשפט, שכן הפסיקה לא תהיה לטובתה. במקביל ביטל השופט את צו המניעה שלא איפשר בחודשים האחרונים את המשך הליך המכרז.

מכרז הפרסום של התאגיד הוא למשך שנתיים, ובמסגרתו אמור להיות מופקד ביד אחת שיווק כל אמצעי הפרסום של התאגיד - פרסום ברדיו, חסויות בטלוויזיה ותוכן שיווקי. מי שלקח חלק משמעותי בתכנון וכתיבת המכרז הוא רונן ברקה, לשעבר מנכ"ל שפ"מ ומי שכיהן בשורת תפקידים בכירים בטלוויזיה ובעיתונות.

עירית שרמן-צמח, סמנכ"לית השיווק והמכירות בתאגיד השידור "כאן", מסרה בתגובה: "זאת הפעם הראשונה שבה ינוהל הפרסום בטלוויזיה וברדיו תחת קורת-גג אחת. הבחירה בטרגט ספירט מהווה הבעת אמון גדולה מצידנו, שכן מדובר בניהול המסחרי של גוף התקשורת הגדול בישראל".