בדרך לאקזיט? נילית במו"מ מתקדם על מכירת פעילות הפלסטיק

הקונצרן האמריקאי סלאניס פתח בבדיקת נאותות בפעילות חטיבת הפלסטיק של יצרנית סיבי הניילון הישראלית נילית ■ היקף העסקה, אם תצא לפועל, צפוי להסתכם בכ-900 מיליון שקל

מיכאל לוי / צילום: תמר מצפי
מיכאל לוי / צילום: תמר מצפי

הקונצרן האמריקאי סלאניס מקיים מו"מ מתקדם עם יצרנית סיבי הניילון הישראלית, נילית שבשליטת איש העסקים מיכאל לוי, על רכישת פעילות הפלסטיק שלה. היקף העסקה, אם תצא לפועל, צפוי להסתכם בכ-900 מיליון שקל. לאחרונה סלאניס פתחה בבדיקת נאותות בפעילות חטיבת הפלסטיק, כאחד התנאים שהיא הציבה למען ביצוע העסקה.

הפעילות של נילית בתחום הפלסטיק נעשית בחו"ל, ואילו פעילותה בתחום סיבי הניילון לטקסטיל נעשית בישראל. פעילות זו עתידה להישאר נילית, ולא להימכר.

העסקה עתידה להיעשות במזומן. בנק לאומי מחזיק בכ-20% מהחברה ואילו לוי ב-80% ממנה. זאת, בין השאר לאחר שבנק לאומי רכש לפני כעשור את חלקה של קרן מרקסטון בנילית.

בקיץ האחרון גלובס דווח על סיום תפקידו של ציון גינת בתפקיד מנכ"ל נילית, וזאת בתיאום עם הבעלים של החברה, לוי. באיגרת שהפיץ אז לעובדים, ציין לוי כי הוא ימלא תפקיד זה בעצמו - ויפעל בצמוד לצוות ההנהלה של החברה.

בנילית סירבו למסור אז את הנסיבות שבגינן גינת סיים את תפקידו בנילית- אך גורמים בתעשייה אמרו כי פרישתו באה על רקע רצונו של היו"ר והבעלים בחברה, לוי. על פי הערכות, גינת עתיד גם הוא ליהנות מרווחי המכירה הצפויה של פעילות הפלסטיק לקונצרן האמריקאי סלאניס.

נילית מקיימת את רוב פעילות הייצור שלה בתחום הטקסטיל במגדל העמק ומחזיקה בקווי יצור בכל העולם, בין השאר גם בארה"ב, סין וגרמניה. היא מייצאת את התוצרת שלה לכ-70 מדינות, ומעסיקה בארץ ובעולם כ 1,600 עובדים.