חיים גבריאלי יהיה סגן יו"ר ברוקר הביטוח Aon ישראל

מנכ"ל אי.די.בי לשעבר יתמקד בחברות ישראליות בעלות פעילות גלובלית

חיים גבריאלי /  צילום: איל יצהר
חיים גבריאלי / צילום: איל יצהר

חיים גבריאלי, לשעבר מנכ"ל קבוצת אי.די.בי, מצטרף לשלוחה הישראלית של ברוקר הביטוח הבינלאומי Aon, כסגן יו"ר. יו"ר הנציגות הישראלית של ברוקר הביטוח הינו איש הביטוח הוותיק אילן בק.

Aon  הינה מגה-סוכנות ביטוח בינלאומית, הנמנית על המעמד היוקרתי של ברוקר ביטוח בינלאומי, המתמחה בניהול סיכונים מסביב לעולם ונחשבת לגדולה בתחומה. החברה, שמשרדיה בלונדון באנגליה, נסחרת בבורסה האמריקאית לפי שווי שוק של כ-29.7 מיליארד דולר. לאחר שנים שפעלה בארץ, רכשה Aon בסוף 2006 את פעילות סוכנות הביטוח פרדי ואילן בק, ומיזוג שתי החברות הללו הוליד את Aon Israel, שבראשה עומד מאז ועד היום היו"ר הדומיננטי אילן בק.

מסוכנות הביטוח הבינלאומית נמסר כי "חיים גבריאלי (46) יפעל במסגרת תפקידו להרחבת פעילות החברה והעמקת אחיזתה בשוק הביטוח, במיוחד בקרב חברות ישראליות בעלות פעילות גלובלית". בק ציין בעניין המינוי החדש כי "מינויו מהווה חיזוק משמעותי לחברה - בכלל, ובקרב לקוחות ישראליים בעלי פעילות גלובלית - בפרט", בעוד שגבריאלי אמר כי "אתרום מניסיוני המקצועי לקדם את עסקי Aon בישראל ומחוצה לה, וזאת לצד פעילויות עסקיות נוספות בהן אני עוסק בימים אלה".

אגב, לגבריאלי היכרות קודמת עם זרוע אחרת, ונפרדת, של קונצרן Aon הבינלאומי: Aon בנפילד, שפעלה מטעם אי.די.בי, במספר הזדמנויות, כבנקאי השקעות שחיפש אחר רוכש למניות השליטה בכלל ביטוח - מידי קונצרן אי.די.בי. נדגיש כי Aon ישראל ו-Aon בנפילד הינן חברות נפרדות בישראל.

גבריאלי, שהיה בעברו יועץ לשר האוצר אברהם (בייגה) שוחט, ניהל את אי.די.בי לאחר שנים בהן היה עוזרו האישי של נוחי דנקנר. ב-2005 הוא מונה לסמנכ"ל וראש המטה, ושנה לאחר מכן גם למשנה למנכ"ל אי.די.בי פתוח. לאחר מכן הוא מונה לתפקיד מנכ"ל החברה, כשלאורך כל 12 השנים שלו באי.די.בי הוא נחשב ליד ימינו של דנקנר. לפני כמה שנים קרסה החברה תחת נטל חובותיה האדיר והשליטה בה הועברה מידי נוחי דנקנר ושותפיו, משפחות לבנת ומנור, לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. גבריאלי נותר מנכ"ל אי.די.בי גם תחת הבעלים החדשים עד אשר עזב את הקבוצה בתחילת 2016.