קיזז חשבוניות פיקטיביות במיליונים - ונשלח ל-21 חודשי מאסר

בית המשפט הדגיש בגזר דינו את הצורך למצות את הדין עם עברייני מס שמקזזים חשבוניות פיקטיביות וציין כי "אין בנסיבות אישיות קשות, ככל שיהיו, כדי למלט נאשמים בעבירות מס מענישה מחמירה"

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

בית משפט השלום בנתניה גזר 21 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך של 10,000 שקל על נאשם שקיזז עשרות חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-6.2 מיליון שקל. את התיק ניהל מטעם התביעה עו"ד איתמר ענברי מהמחלקה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.

הנאשם, ולרי זוייב, תושב נתניה, הורשע ב-29 עבירות של קיזוז חשבוניות פיקטיביות שסכומן הכולל הוא כ-6.2 מיליון שקל, וסכום מס התשומות הגלום בהן הוא כ-800 אלף שקל. בנוסף, הנאשם הורשע בעבירה של הכנה וניהול של פנקסי חשבונות כוזבים.

בית המשפט הדגיש בגזר דינו את הצורך למצות את הדין עם עברייני מס שמקזזים חשבוניות פיקטיביות, וציין כי "אין בנסיבות אישיות קשות, ככל שיהיו, כדי למלט נאשמים בעבירות מס מריצוי עונש מאסר בפועל ומענישה מחמירה. כמו כן, החמרה כאמור יש לנקוט בפרט כאשר מדובר בעבירות דנן, שאינן עבירות טכניות אלא טמונים בהן אלמנטים של מירמה וגניבה ממש".

עוד ציין בית המשפט כי עונש של עבודות שירות כשמדובר בעבירות מס מהותיות, וכשהמחדל הכספי לא הוסר, הוא עונש יוצא דופן ואינו משקף את הענישה הנוהגת. "לאור המתחם שהוצע על-ידי ההגנה הכולל ענישה בדרך של עבודות שירות, מצאתי לציין כי ענישה בעבודות שירות בעבירות מטריאליות, שמאחוריהן כוונה, בסכומי מחדל של מאות אלפי שקלים וללא הסרת המחדל, היא חריג שבחריגים, בפרט כשעסקינן במבצע עיקרי; זוהי כאמור הענישה הנוהגת", כתב השופט ניר נאוי בגזר דינו.