ניסוי מוצלח לסטארט-אפ של מורי ארקין שמפתח טיפול לסרטן

חברת הטיפול בסרטן ביוסייט, שקיבלה לאחרונה השקעה של 13 מיליון דולר בהובלת מורי ארקין וקרן פרימרה קפיטל, פרסמה תוצאות ביניים חיוביות מניסוי יעילות ראשוני במוצר לטיפול בלוקמיה

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

חברת הטיפול בסרטן ביוסייט (BioSight), שקיבלה לאחרונה השקעה של 13 מיליון דולר בהובלת מורי ארקין וקרן פרימרה קפיטל, פרסמה תוצאות ביניים חיוביות מניסוי היעילות הראשוני שערכה במוצר שלה לטיפול בלוקמיה.

המוצר של החברה, ששמו אסטרבין, נבדק ב-15 חולים בלוקמיה מסוג AML ו-ALL אשר אינם מצליחים לעמוד בטיפול בכימותרפיה, בשל רעילותו. אמנם לא ניתן לדבר על מובהקות התוצאות, שכן הניסוי נערך ללא קבוצת ביקורת (כך מקובל בניסויים בסרטן בשלב זה), אך התוצאות העידו על תגובה טובה לטיפול בקבוצה שנבדקה, בתופעות לוואי מינימליות.

בשלושה מ-15 החולים, שלפני כן לא ניתן היה להציע להם כל טיפול, נרשמה הפוגה מלאה במשך 4-10 חודשים עד היום, ובשניים נרשמה הפוגה חלקית, במשך 3-7 חודשים.

החברה מדגישה כי תוצאות טובות התקבלו גם בטיפול בחולים מבוגרים, מעל גיל 80. התרופה אסטרבין של ביוסייט כוללת מינון גבוה של החומר סיטרבין, אשר נחשב כטיפול המוביל במחלות אלה אך כרעיל מדי עבור חולים מבוגרים כאשר הוא ניתן במינון גבוה.

פחות תופעות לוואי

בתצורה של האסטרבין, החומר יוצר פחות תופעות לוואי ומאפשר לתת מענה גם לקבוצה זו.

חברות ביוסייט הוקמה בשנת 2000 על-ידי ד"ר סטלה גנגרינוביץ' ומנוהלת על-ידי ד"ר רות בן-יקר.

מוצרים נוספים של החברה נמצאים בשלבי פיתוח פרה-קליניים. מלבד מורי ארקין וקרן פרימרה, מושקעים בחברה רעיה שטראוס, חברת ההשקעות טרנדליינס וגופים נוספים.