הטיפ היומי: מניה בתחום מסורתי ו"משעמם" עם אפסייד

באפסילון ממליצים על מניית על בד במחיר יעד של 78 שקל, אפסייד של כ-16% על מחיר השוק

 מפעל על בד / צילום: איל יצהר
מפעל על בד / צילום: איל יצהר

חברת על בד  עוסקת בייצור מגבונים לחים, מוצרי היגיינה ומוצרי ספיגה וכן בייצור בדים לא ארוגים, המשמשים חומר גלם עיקרי בייצור מגבונים לחים. לעל בד מספר מפעלים הפזורים בארץ ובעולם (גרמניה, פולין וארה"ב). לחברה שלושה מגזרי פעילות, כאשר המהותי ביותר הינו מגזר המגבונים הלחים, המהווה כ-80% מסך הכנסותיה. שני מגזרי הפעילות הנוספים הם הגיינה נשית ומוצרי ספיגה. המוצרים של על בד מיועדים בעיקר לשוק ה-Private Label (מותג פרטי) של רשתות השיווק. סך ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל ו-EBITDA של כ-120 מיליון שקל.

בתקופה האחרונה ביצעה על בד השקעות הוניות בסכומים לא מבוטלים, על מנת לשפר את הביצועים בכל מגזרי הפעילות. החברה הקימה מפעל חדש בדימונה. מדובר באחת מההשקעות המהותיות ביותר שביצעה בשנים האחרונות. עלות ההקמה הסתכמה בכ-200 מיליון שקל. המפעל כולל קו חדש לייצור בד שטיף ופריק לצורך ייצור נייר טואלט לח. נכון להיום רוכשת על בד את חומרי הגלם הנדרשים לייצור נייר טואלט לח מצדדים שלישיים, כאשר כבר במהלך 2017 צפויה החברה לעבור למתכונת ייצור עצמי ובכך בהדרגה לשפר את שולי הרווח.

מגזר מוצרי הספיגה הניב הפסד של כ-3 מיליון שקל ברמת ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של 2016. פעילות המגזר מתבצעת במפעל בקנטאקי, ארה"ב, שנרכש על-ידי על בד בשנת 2012. בעת הרכישה ועד לתקופה האחרונה כלל המפעל קווי ייצור מיושנים אשר לא אפשרו לחברה לבצע הזמנות משמעותיות עבור לקוחות גדולים. במהלך שנת 2016 השקיעה על בד כ-7 מיליון דולר בקו ייצור חדש, שצפוי להוביל לשיפור בתוצאות המגזר בעתיד הלא רחוק.

כמו-כן, במהלך הרבעון האחרון נחתמו שני הסכמים חשובים - ההסכם הראשון הינו במגזר ההגיינה הנשית, שנחתם מול רשת שיווק גדולה באירופה, הכולל הכנסות בהיקף שנתי בסך של כ-6 מיליון אירו. הסכם נוסף, בתחום מוצרי ספיגה, נחתם מול רשת שיווק גדולה בארה"ב וכולל הכנסות בהיקף שנתי בסך של כ-9 מיליון דולר. חשוב לציין שסל המוצרים הרחב שמציעה על בד, מרחיב ומחזק את קשרי החברה עם רשתות קמעונאיות.

לסיכום, ההשקעות ההוניות המשמעותיות שביצעה החברה וכאמור חוזי השיווק האחרונים שנחתמו, צפויים להציף ערך לחברה בעתיד הקרוב.

לאור האמור לעיל, אנו ממליצים על מניית על בד במחיר יעד של 78 שקל, אפסייד של כ-16%.

*** לנה וייסביין, אנליסטית בית ההשקעות אפסילון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם