בן המבורגר יזכה בהראל לתגמול רק עבור טיסות מלונדון לישראל

סגן היו"ר הנכנס ימשיך לכהן כמנכ"ל חברת הנדל"ן שבראשה הוא עומד באנגליה, וכדירקטור בחברות נוספות, שם דודו, יאיר המבורגר, מונה ליו"ר איגוד חברות הביטוח

מינויים חדשים לשניים מבני משפחת המבורגר, השולטת בקבוצת הביטוח הראל: יו"ר הראל והרוח החיה מאחורי הקבוצה, יאיר המבורגר, ימונה ליו"ר איגוד חברות הביטוח, לאחר שקודמו, עופר אליהו, מנכ"ל קבוצת מגדל, התפטר מתפקידו.

אחיינו של יאיר, בן המבורגר, ימונה לסגן יו"ר קבוצת הראל, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ויזכה לתגמול רק עבור הטיסות שלו מלונדון לישראל, ללא שכר נוסף.

קבוצת הראל, בניהול רונן אגסי, דיווחה היום לבורסה על כינוס אסיפה כללית של בעלי מניות החברה לאישור מינויו של בן המבורגר כדירקטור בחברה ותנאי כהונתו, תוך שהחברה מבקשת לאשר ליורש המיועד של ניהול החברה החזר עבור טיסותיו מלונדון לישראל, ללא גמול נוסף בגין כהונתו כדירקטור בחברה.

בחברה מציינים, כי בן המבורגר "יהיה זכאי לתשלום החזר הוצאות מאת החברה עבור השתתפותו בישיבות הדירקטוריון של החברה, ממקום מושבו בלונדון, לישראל, וזאת בסכום שלא יעלה על גובה הגמול השנתי וגמול ההשתתפות בגובה הסכומים השווים לסכום המרבי שמקבל דח"צ".

בן המבורגר הוא בנו של גדעון המבורגר ואחיינם של יאיר המבורגר ונורית מנור - שהנם בעלי השליטה בחברה, והוא בן הדור השלישי היחיד במשפחה שמצטרף לתפקיד מרכזי בעסקי המשפחה. על שובו להראל, שבה שימש בעבר כמנכ"ל הקבוצה, תחת הדוד יאיר, דווח לראשונה ב"גלובס".

בן המבורגר סיים את כהונתו הקודמת בהראל לטובת ניהול עסקי נדל"ן בינלאומיים של המשפחה מלונדון. עתה מפרטת החברה כי הוא "מכהן כמנכ"ל חברת הנדל"ן HLO Advisory Limited אשר פועלת באנגליה, וכן מכהן כדירקטור בחברות נדל"ן נוספות באנגליה, והוא ימשיך לכהן בתפקידיו הנוכחיים במקביל לכהונתו כדירקטור בחברה". מינויו ותנאי העסקתו אושרו בדירקטוריון החברה פה אחד.

בחברה מפרטים כי "מקום מושבו של בן המבורגר הנו בלונדון, אנגליה, והחברה תישא בעלויות טיסתו (במחלקת עסקים) לישיבות הדירקטוריון אשר מתקיימות במשרדי החברה ברמת גן".

בן המבורגר כיהן כדירקטור בקבוצת הראל וכיו"ר דירקטוריון הראל פיננסים, חברה בת של החברה, מנובמבר 2006 ועד לדצמבר 2010. נוסף על כך, הוא כיהן כמנכ"ל הקבוצה ממארס 2010 ועד ל-21 בדצמבר 2010. בהראל מסמנים את שובו לקבוצה כסימן להמשכיות המחויבות של המשפחה לשליטתה בקבוצה.

חזרתו של בן המבורגר, בן 41, לחברה, מחזקת את התפיסה שלפיה הוא היורש המיועד לתפקיד האחראי על עסקי הקבוצה מטעם בעלי השליטה בה, ומי שאמור לקחת על עצמו בעתיד את ניהול אימפריית הביטוח והפיננסים המשפחתית, מה שמשדר מבחינת המשפחה המשכיות וכוונה להמשך שליטה גם בעתיד.

יאיר המבורגר חוזר לראשות האיגוד

בצל העימותים והמתיחות הלא שגרתיים בין קבוצות הביטוח לבין הרגולטורית האחראית עליהם - הממונה על רשות שוק ההון, דורית סלינגר - התעוררה לאחרונה מחלוקת בין קבוצות הביטוח בכל הנוגע לכיוונים שעל איגוד חברות הביטוח לפנות אליהם. לאור האי-הסכמות כאמור, בעיקר ביחס לסוגיית ההתנהלות למול הרגולטורית בנוגע להוראתה האוסרת על חברות הביטוח לחלק דיבידנדים, הודיע לאחרונה עופר אליהו, ממשפחת בעלי השליטה בקבוצת הביטוח מגדל, על עזיבתו את תפקיד יו"ר האיגוד, לאחר שנים ארוכות שבהן מילא את התפקיד.

במקומו, חברות הביטוח ימנו בקרוב את יאיר המבורגר ליו"ר האיגוד. המבורגר כבר כיהן בראש הגוף המאגד את חברות הביטוח, והוא יכהן בתפקיד במקביל לתפקידו בקבוצת הראל. הוא נחשב לאחד מזקני הענף, וזוכה להערכה רבה מכלל השחקנים בשוק. מנכ"ל האיגוד הוא גיא רוטקופף, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד המשפטים.

זה זמן מה שחברות הביטוח מתנהלות למול הפיקוח עליהן במישורים משפטיים, ופונות, שלא בדומה לעבר, לביהמ"ש במספר סוגיות מהותיות. בעבר העדיפו בענף להגיע להסכמה למול הפיקוח ולא ללכת מולו "ראש בראש". ימים יגידו כיצד יוביל המבורגר את האיגוד.

קבוצת הראל נסחרת לפי שווי של כ-3.62 מיליארד שקל, והיא קבוצת הביטוח בעלת השווי שוק הגבוה בישראל. כ-50% ממניות החברה הן בבעלות משפחת המבורגר, ושלושת בתי האב החולקים במניות אלה (יאיר, גדעון והאחות נורית מנור) מחזיקים בחלקים שווים, ומכהנים בתפקידים בכירים בחברה (בעלה של נורית, יואב, מכהן כבכיר בקבוצה).

מנכ"ל הראל השקעות הציבורית הנו רונן אגסי, שמכהן גם כמנהל הכספים של הראל ביטוח, שאותה מנהל מישל סיבוני. לאחרונה נודע כי טל קדם, שעזב לאחרונה את פסגות, ישמש כמנכ"ל הראל פיננסים, שהיו"ר שלה הוא שמעון אלקבץ.