נכווה באפליקציה: אפליי של לניר משנה כיוון להפצת תכני וידאו

לאחר האכזבה ממיזם Kibo, חברת אפליי חתמה על הסכם עקרונות עם יזם חיצוני לפיתוח פעילות הפצת תוכן וידאו בפלטפורמות מסחריות, טכנולוגיות ודיגיטליות

נועם לניר / צילום: איל יצהר
נועם לניר / צילום: איל יצהר

חברת אפליי של נועם לניר (40.7%) משנה כיוון - זאת על רקע חוסר ההצלחה שלה ושל חברת וויטסמוק במיזם אפליקציית הספורט קיבו (Kibo). אפליי, העוסקת בפיתוח ערוצי שיווק והפצה של אפליקציות סלולריות, דיווחה אתמול (ב') כי חתמה על הסכם עקרונות מחייב עם יזם "לפיתוח פעילות הפצת תוכן וידאו בפלטפורמות המסחריות, הטכנולוגיות והדיגיטליות".

לצורך המיזם, שיפעל בתחום צפוף למדי שבו פועלות כבר מספר שנים כמה חברות ישראליות, תוקם חברה חדשה שאפליי תחזיק ב-70% ממניותיה, והיזם ב-30%. אפליי תעמיד לצורך הפעילות הלוואת בעלים בהיקף של עד מיליון שקל, בתנאים ובמגבלות שנקבעו בין הצדדים ובכפוף לצורכי הפעילות ולהיתכנותה העסקית. כמו כן, נקבעו בהסכם מנגנון ותנאים לחלוקת רווחים שייווצרו בעתיד.

בהסכם נקבע, בין היתר, כי החברה החדשה תנוהל על-ידי גוף שיורכב מנציגי היזם ואפליי. היזם עצמו ימונה למנכ"ל התאגיד, וכן תתאפשר אספקת שירותים אפשריים נוספים על-ידי אפליי או גורמים אחרים, בתנאים ועבור תשלומים שנקבעו בהסכם.

אפליי והיזם צפויים לגבש בשבוע הקרוב את "ההסכמים המפורטים ויתר המסמכים הנדרשים לצורך הפעילות".

לפני כחודשיים הודיעה אפליי, המפעילה כאמור ביחד עם חברת וויטסמוק את אפליקציית קיבו, על "צמצום משמעותי נוסף בכוח-האדם" במיזם, "לצורך ניצול מיטבי של משאביה ומיקוד פעילותה העסקית". זאת כחודש לאחר ששתי החברות הודיעו על כוונתן לצמצם באופן משמעותי את הפעילות, בשל חוסר הצלחתו של המיזם לייצר הכנסות, והפסדיו המצטברים.

קיבו פיתחה מקלדת ממותגת עבור מועדוני ספורט ומותגים, שמיועדת לקשר בין המותג והאוהד. לצד וויטסמוק ואפליי, המחזיקות כ-85% מהונה של קיבו בחלקים שווים, עם בעלי המניות הנוספים נמנים סוכן הכדורגלנים פיני זהבי וכריסטיאנו רונאלדו, כדורגלן ריאל מדריד וקפטן נבחרת פורטוגל.

מניית אפליי (ביחד עם וויטסמוק) הגיבה בשלילה לעדכון, רשמה צניחה של יותר מ-30% בשלושת החודשים האחרונים והשלימה נפילה של 85% בשנה האחרונה. שווי השוק של החברה התכווץ ל-22 מיליון שקל.

תקציבה המעודכן של קיבו מבוסס על הזרמה של עד 300 אלף דולר בחלוקה שווה על-ידי וויטסמוק ואפליי, ובוויטסמוק העריכו כי "לאחר השלמת הצעדים הנ"ל תחדל קיבו מלהשפיע באופן מהותי על תוצאות החברה". סכום ההזרמה המדווח מגיע לאחר שביולי השלימה קיבו סבב השקעה של מיליון דולר - עיקרו מוויטסמוק שבשליטת קרן אבולושן של רם פרומן ואיתי הורשטוק, ומאפליי. בסוף אוגוסט החליט דירקטוריון קיבו למקד את הפעילות במוצרים שכבר פותחו, ולנקוט צעדי התייעלות.

אפליי רשמה הפסד נקי של 4.8 מיליון שקל ברבעון השלישי, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסד של 11.4 מיליון שקל. קופת המזומנים של החברה הצטמקה ל-5.1 מיליון שקל בסוף הרבעון לעומת 11.5 מיליון שקל בסוף 2015.

הן לדוחות אפליי והן לדוחות קיבו לסיכום הרבעון השלישי צירפו רואי החשבון הערת עסק חי.

לניר הוא גם בעל המניות העיקרי בחברת הפרסום באינטרנט בבילון, שנסחרת לפי שווי של 98 מיליון שקל. לניר מחזיק ב-20% מבבילון באופן ישיר וב-4% נוספים באמצעות חברת ליוורמור שבשליטתו.