קרן פימי רכשה עוד 6% ממניות תאת טכנולוגיות תמורת 4 מ' ד'

פימי הגיעה להחזקה של 60% בחברה הדואלית ■ במקביל, פימי השלימה את הצעת המכר לאוברסיז, שתחל להיסחר בת"א

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

קרן ההשקעות פימי, של ישי דוידי, ממשיכה במבול העסקאות שלה, כשהיא מגדילה את החזקתה בחברת תאת טכנולוגיות ומשלימה את הצעת המכר באוברסיז.

פימי רכשה אתמול (ב') עוד 6% מהון מניות תאת טכנולוגיות   מידי קרן ההשקעות האמריקאית ליף טייד, והגיעה להחזקה של 60% ממניות החברה.

העסקה בוצעה במסגרת המסחר בנאסד"ק במחיר השוק של המניה - 7.5 דולר, ובתמורה כוללת של כ-3.9 מיליון דולר. על רקע זה מניות תאת טכנולוגיות, הנסחרות בתל-אביב ובנאסד"ק, הגיבו אתמול בעלייה של 2% בסיום המסחר בניו-יורק, לרמה של 7.85 דולר, והיום בתל-אביב הן זינקו בכ-6% במהלך המסחר. שווי השוק של החברה הגיע ל-282 מיליון שקל לאחר שהמניה קפצה בשנה האחרונה בכ-20%.

קרן פימי רכשה את השליטה בתאת טכנולוגיות, שמספקת שירותים ומוצרים בתחום התעופה האזרחית והביטחונית וכן לתעשיות ההגנה הקרקעי, כבר במהלך שנת 2013, תמורת כ-125 מיליון שקל, לפי שווי של 233 מיליון שקל לחברה. זהו ה"סיבוב" השני של פימי בתאת.

הקרן נכנסה לראשונה לשליטה בתאת בקיץ 2004 תמורת 8 מיליון דולר וכעבור 3 שנים, בשנת 2007, מכרה את מניותיה בחברה לקמן תעשיות תמורת 40 מיליון דולר. בסיבוב השני של פימי בתאת, היא רכשה את המניות בה מכונסי הנכסים של קמן תעשיות - וזאת בתמורה למחיר שהיווה רק שליש מהמחיר שבו מכרה לה את תאת שש שנים קודם לכן.

ברבעון השלישי של השנה, דיווחה תאת טכנולוגיות על גידול של 8% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה לסך של 23.7 מיליון דולר, גידול של 200% ברווח התפעולי שעמד על 1.5 מיליון דולר; וכן גידול משמעותי ב-EBITDA (רווח לפני מסים, פחת והפחתות) שהסתכם ב-2.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה תאת טכנולוגיות על רווח נקי של 900 אלף דולר ברבעון האחרון לעומת רווח של 200 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו הכנסות החברה ב-9% לרמה של 70.8 מיליון דולר והיא רשמה הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, לעומת רווח של 2.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2015. בחודש אוגוסט חילקה תאת טכנולוגיות דיבידנד בהיקף של 3 מיליון דולר לבעלי המניות שלה. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של כ-19 מיליון דולר.

קרן נמרצת

פימי, שנוסדה לפני 20 שנה, נמצאת בתקופה אינטנסיבית של השקעות, שמבססות את מעמדה המוביל בתחום הרכישות במגזר העסקי והיצרני בישראל. במסגרת זו, לאחרונה חתמה קרן הפרייבט אקוויטי על הסכם לרכישת מלוא המניות בחברה הפרטית G4S ישראל (לשעבר "השמירה"), שפועלת בתחומי שירותי האבטחה, תמורת 400 מיליון שקל. זמן קצר קודם לכן השלימה הקרן רכישת של החברה התעשייתית גלעם מידי קיבוץ מענית וקרן בראשית, כשלצד עסקאות אלה היא רכשה עוד קודם גם החזקות במנועי בית שמש, נייר חדרה, פולירם, יוניטרוניקס, בדלק סן ועוד.

בד בבד, הקרן גם פעלה למימוש החזקות שבידה, ובמסגרת זו היא השלימה את הצעת מכר של מניות חברת אוברסיז קומרס, שהתבצעה בימים האחרונים, ובמסגרתה פימי מכרה קרוב למחצית מהחזקתה בחברה בכ-91 מיליון שקל. לפני ימים אחדים ביצעה חברת הלוגיסטיקה הימית אוברסיז קומרס את השלב המוסדי בהצעת המכר שלה ובעלי המניות שלה מכרו למשקיעים מוסדיים מניות ב-180 מיליון שקל לפי שווי של 400 מיליון שקל, כשעתה בעלי המניות של החברה השלימו גם את השלב הציבורי בהצעת המכר. במקביל אוברסיז מגייסת עוד כ-100 מיליון שקל בהנפקת אג"ח, כך שמניותיה והאג"ח שלה יחלו להיסחר בבורסה של ת"א.

לפימי הון של כ-3.2 מיליארד דולר, במספר קרנות. הקרן מתמקדת ברכישה של חברות ישראליות מוטות ייצוא שלהן פעילות בינלאומית ענפה ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-85 חברות ומימשה 53 מהן בהיקף עסקאות כולל של למעלה מ-4.5 מיליארד דולר. קרן פימי 6, שיצאה לדרך בתחילת השנה, צפויה להשקיע כ-250 מיליון דולר כל שנה בארבע-חמש חברות ישראליות.