הדיון על מס דירה שלישית בוועדת הכספים נדחה להיום

הסיבה העיקרית לדחייה היו מחלוקות סביב הקמת הקרן לצמצום פערים בין רשויות מקומיות, שעיכבו במהלך שעות ארוכות את אישור החוק בנושא

הדיון במס שלוש הדירות, בתקרת הפטור ממס לפיצויי פיטורים ובחוק לעידוד השקעות הון בוועדת הכספים של הכנסת נדחה להיום (ה'), לאחר שהוועדה התפזרה בשעת בוקר מוקדמת מבלי שהספיקה לדון בנושאים אלה.

הסיבה העיקרית לדחייה היו מחלוקות סביב הקמת הקרן לצמצום פערים בין רשויות מקומיות, שעיכבו במהלך שעות ארוכות את אישור החוק בנושא.

בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר הסכים יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני להפסיק הדיונים, בתמורה להסכמת חברי הכנסת מהאופוזיציה למשוך את הסתייגויותיהם לחוק.

נזכיר כי גפני עצמו טוען כי המיסוי על בעלי דירה שלישית ומעלה לא ישיג את מטרתו להגדיל את היצע הדירות למכירה בשוק. לדבריו "כוונתו של שר האוצר היא להביא דירות נוספות לשוק. האם זה באמת יביא דירות חדשות לשוק? את עמדתי אמרתי ואני לא רוצה לחזור עליה. אני העליתי את מס הרכישה ל-8% בתחילת הקדנציה שלי לפי דרישת האוצר וזה לא העלה את מספר הדירות".

גפני אמר עוד כי "כדי להעלות את מספר הדירות או להוזיל את מחירי הדירות המדינה צריכה להכניס את היד לכיס ולהוציא כסף. כל פתרון אחר הוא פתרון שלא יצליח. המדינה השקיעה כסף לפני 15 שנה בדיור. היא נתנה הלוואות מסובסדות, היא נתנה הלוואות מקום, היא נתנה דירות ציבוריות שהיא עצמה בנתה או שנתנה לקבלנים לבנות או שהיא שילמה לקבלנים לבנות. עכשיו הכול ירד מסדר היום. המדינה לא בעניין. המדינה כאילו משקיפה מהטריבונה ומי שיש לו כסף לקנות דירה במגדלי אקירוב, שיקנה, ומי שלא שיגור ברחוב. זו תמונת המצב".