גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יש חיים אחרי תנובה: אריק שור מונה ליו"ר תדביק

וגם: בקרן לחקר הסרטן בישראל מוכיחים שאפשר לעשות חיים

אריק שור / צילום: תמר מצפי
אריק שור / צילום: תמר מצפי

מתנובה לתדביק

אריק שור מונה ליו"ר תדביק

מנכ"ל תנובה לשעבר, אריק שור, מצטרף להנהלה הבכירה של תדביק, הפועלת בתחום פתרונות לאריזה גמישה, מדבקות ומיכון תעשייתי. בתחילת השנה סיים שור כהונה של 7 שנים בתפקיד מנכ"ל תנובה וכעת מונה ליו"ר פעיל של תדביק.

בתפקידו החדש עתיד שור לפעול לצד מנכ"ל החברה, גילי דרורי.

"שור מביא איתו ניסיון ניהולי רב, ידע ויכולות מוכחים בהובלת מערכות גדולות, עם ניסיון בין-לאומי וחשיבה אסטרטגית", מפליג המנכ"ל דרורי בשבחו של היו"ר החדש שלו והוסיף: "לפני קבוצת תדביק אתגרים והזדמנויות גדולות בישראל ובעולם, ואני בטוח שהניסיון הרב והמגוון של אריק יסייע לנו להוביל את החברה על פי התכניות האסטרטגיות שלה".

עם אישור אסיפת בעלי המניות יהיה שור זכאי לדמי ניהול חודשיים בסך 45 אלף שקל, והשתתפות בהוצאות החזקת רכב בסך 5,000 שקל. תדביק נוסדה בידי אילן דרורי ז"ל ומשפחת דרורי שולטת ביותר מ-50% ממנה. היא מעסיקה כ-1000 עובדים, מהם 700 באתרי היצור שנמצאים באזור התעשייה תרדיון, בקרית אריה, בנגבה, בשדרות ובמקומות נוספים בחו"ל.

תדביק סיימה את 2015 עם רווח של 15.3 מיליון שקל ועם הכנסות של 743 מיליון שקל.

אריק שור / צילום: תמר מצפי

זיכרון דברים

השופטת אבניאלי מפרגנת

אם תהיתם היכן עובר הגבול באחריותם של היועצים המשפטיים, בוודאי תשמחו לדעת שבשבוע שעבר ערכו משרד עורכי הדין גדעון פישר וארגון ACC - לשכת היועצים המשפטיים הפנימיים, כנס בדיוק בנושא הזה, בקומה ה-49 של מגדלי עזריאלי.

ד"ר דפנה אבניאלי, שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, התייחסה כבר בדברי הפתיחה שלה לאקטואליה ודיברה על עו"ד אחז בן ארי, היועץ המשפטי של משרד הביטחון, שהעיד בעניין פרשת הצוללות ודיווח למנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, דן הראל, על פנייתו של עו"ד דוד שמרון אליו בנושא זה.

אבניאלי סיפרה לנוכחים שהיא עצמה אף מכירה באופן אישי את בן ארי, כבר מימיו כיועץ המשפטי של עיריית תל-אביב-יפו. לדבריה "הוא פעל בחכמה כאשר שלח מייל קצר ותמים, שבו תיעד באמצעות 'זיכרון דברים', והסביר את שנאמר לו. הוא דיווח, ובכך עשה את השלב הראשון והחשוב, כיועץ משפטי", היא סיכמה.

עוד נכחו והאזינו: אבי חודין, מנכ"ל נתיבי איילון; השופטת בדימוס נורית אחיטוב; השר ראלב מאג'דלה; עו"ד דפנה פישר ורון בלקין, נשיא ACC.

בלקין אבניאלי ופישר / צילום: אילן ספרא

מאסטר שף

אלעד קומיסר מציג לאירופאים את הדבר החם הבא

בכל הנוגע לסטארט-אפים בתחום המזון ולתעשיית הפודטק, אתם יכולים להיות רגועים. אחת החברות הפועלות בחממת הפודטק - thekitchen - של שטראוס, שוקדת על יצור חלבון מ... זבובים.

פיתוח של הסטארט-אפ Flying Spark מפיק אבקת חלבונים מזחלים של זבוב פירות, כאשר עסקינן בחלבון זול לייצור, שמכיל גם חומצות אמינו, ברזל, סידן, אומגה 3 ומגנזיום.

סטארט-אפ זה, היה אחד מכמה מיזמים שאפתניים, אותם הציג בשבוע שעבר אלעד קומיסר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בשטראוס,שאירח בחממה באשדוד משלחת נספחים מסחריים ממדינות האיחוד האירופי.

הביקור, שנערך ביוזמת איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, ביקש להציג את תעשיית הפודטק הישראלית לנספחים העוסקים בעידוד הסחר המשותף בין ישראל לאירופה, בהם: קאמן מינקוב מבולגריה, סטפן דור מהאיחוד האירופי, טנג'ה האט מגרמניה וסוזנה רוט מספרד.

את הביקור הובילו קומיסר; ואמיר וינברג ויונתן ברגר, מנכ"ל החממה וגליה שגיא, מנכ"לית איגוד המזון.

קומיסר וינברג ברגר והמשלחת/ צילום: עומרי שפרן

ארוחה עסקית

דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, וסיגל מאור, המשנה למנכ"ל, אירחו במסגרת וועידת ישראל לעסקים של "גלובס", מנכ"לים ומנכ"ליות לארוחת צהרים ומפגש נטוורקינג.

נפגשו וסעדו: איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; אברהם נובוגרוצקי, יו"ר אפריקה ישראל; חנה פרי-זן, יו"רית פעילים; יצחק לקס, יו"ר עמידר; סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין; משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי; שמעון אלקבץ, מנכ"ל הראל פיננסים; ואחרים.

אברכהן וכהן/ צילום:ניב קנטור

בדרך אל הניצחון

בקרן לחקר הסרטן בישראל מוכיחים שאפשר לעשות חיים

איש העסקים תמיר גילת, יו"ר הקרן לחקר הסרטן בישראל, ערך אמש (א') בחוות רונית את אירוע ההתרמה השנתי של הקרן, תחת השם - Alive.

האירוע התקיים ביוזמתו של יזם ההיי-טק שרון טל, לזכרו של אחיו יניב טל ז"ל. המטרה: העלאת המודעות והחשיבות לחקר הסרטן בישראל וגיוס תרומות למימון חוקרי הסרטן המצטיינים בישראל, כאשר הארגון כולו פועל בהתנדבות. בסופו של הערב, שהופק ללא עלות על ידי חברת ההפקות ברדוגו, הסתכם סך כל התרומות שגוייסו במיליון שקל.

נותנות החסות לאירוע חברת טמפו; רוסריו קפיטל, אשטרום נכסים, דיסקונט, הראל ביטוח, מדיקל סנטר הרצליה ועוד. במתרשמים, מעלים את החשיבות ותורמים: עו"ד קרן נהרי, רעייתו של גילת; סימי וראובן אבלגון, בעל השליטה ויו"ר רוסריו קפיטל; עו''ד בני נהרי; דליה ומוטי סלע, מנכ"ל אשטרום; אבי באום, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת חילן; גלית וניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן; אורנה אלוביץ, משנה למנכ"ל Adika ; מנור גינדי, מנכ"ל משותף בגינדי השקעות; יזם ההיי-טק טל ברנוח ורעייתו אורלי; איש הנדל"ן יואב פפושדו; בועז ואיילת מולדבסקי ויוסי ומיכל מולדבסקי; איציק המל; ורד ואילן גרינבויים; ענת ושמואל פרנקל, מבעלי אפסילון; מנכ"לי בתי החולים - פרופ' יצחק קרייס, מנכ"ל שיבא, ופרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה.

עוד באירוע, הזמין גילת לבמה את אמיר פרישר גוטמן והכריז כי הוא ממנה אותו לחבר בהנהלת אגודת הידידים של הקרן ושגריר של כבוד במלחמה לניצחון מחלת הסרטן.

זאב רוטשטיין קרן נהרי תמיר גילת ויצחק קרייס / צילום: נועם סלח ולירון בוזגלו

עוד כתבות

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בתל אביב; היום עדכון המדדים, אלה שיוצאות ואלה שנכנסות למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היום / צילום: חיים צח-לע''מ

בלינקן הגיב בביטול לדברי נתניהו על מבצע ברפיח: "אנשים אומרים דברים"

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה