ארגון דאע"ש לקח אחריות לפיגוע בברלין

סוכנות הידיעות של המדינה האסלאמית פרסמה הודעה בה לקח הארגון הרצחני אחריות על פיגוע הדריסה בברלין בו נרצחו 12 בני אדם ■ המצוד אחר המחבל עדיין נמשך

פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין / צילום: רויטרס
פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין / צילום: רויטרס

ארגון הטרור דאע"ש לקח הערב (ג') אחריות לפיגוע הדריסה שבו נרצחו 12 בני אדם בשוק חג המולד במערב ברלין אתמול בלילה. כך נכתב בסוכנות הידיעות של הארגון הרצחני. במקביל, שר הפנים הגרמני אמר כי המפגע עדיין נמלט.

העיתון הגרמני "די וולט" דיווח היום כי גורמים במשטרת ברלין הודו ש"עצרנו את האיש הלא נכון". לדברי הגורמים שסירבו להזדהות בשמם, "מבצע המתקפה עדיין חופשי וחמוש, הוא טרם נתפס והוא מסוכן לציבור". את הדיווח אישר מאוחר יותר שר הפנים תומאס דה מזייר.

נשיא משטרת ברלין עדכן כי בימים הקרובים תתוגבר האבטחה בעיר ואף יוצבו מחסומים: שר הפנים הגרמני הודיע היום כי שוקי חג המולד בברלין יישארו סגורים במהלך היום. השר הסביר כי ההחלטה התקבלה מתוך כבוד לקורבנות הפיגוע אמש. השווקים בערים אחרות בגרמניה ימשיכו לפעול כסדרם: עם זאת, השר מסר כי כוחות משטרה מתוגברים יאבטחו אותם במהלך הימים הקרובים.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה הבוקר לאירוע החמור: במסיבת עיתונאים שכינסה בברלין אמרה מרקל כי "זהו יום קשה מאוד - אני המומה ומאוכזבת ועצובה ממה שקרה כאן אמש". מרקל הוסיפה: "אני רוצה להודות לכוחות הביטחון והסיוע. יש לי אמון בכוחות המשטרה שיחקרו את הפשע הנוראי הזה ומי שאחראי לזה - יעמוד לדין. אנו מניחים שזו מתקפת טרור".

עוד קודם לכן שוחחה מרקל בטלפון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בקשר למתקפה שהייתה אתמול וסיפרה כי "הנשיא אובמה הודיע כי ארצות הברית תסייע לגרמניה בחקירה".