בשורה לעשירי הארץ: מותג רכב סופר יוקרתי חדש עושה עלייה

כמעט כל מותגי הרכב הסדרתיים במערב מיובאים כיום לישראל באופן רשמי או במסלול היבוא האישי ■ אחד המותגים הבודדים שטרם זכה לעשות עלייה הוא מותג האולטרה-יוקרה בנטלי, אך כעת נראה שהמצב הולך להשתנות

כמעט כל מותגי הרכב הסדרתיים במערב מיובאים כיום לישראל באופן רשמי, ואלה שעדיין לא, לדוגמה מבורגיני ורולס-רויס, זוכים כאן לייצוג במסלול היבוא האישי. אחד המותגים הבודדים, שטרם זכו לעשות עלייה הוא המותג האולטרה-יוקרתי "בנטלי" מבית קבוצת פולקסווגן. אולם ל"גלובס" נודע כי המצב עשוי להשתנות, ובחודשים האחרונים מתנהלים מגעים לייצוג סדיר של המותג בישראל.

רוב העוסקים במלאכה תמימי-דעים שכרגע אין צידוק כלכלי ליבוא. עם מחירים התחלתיים של כרבע מיליון דולר לפני מיסים בחו"ל, פוטנציאל המכירות של המותג בארץ הוא יחידות בודדות בשנה, מה שיהפוך את היבוא והתחזוקה למלאכה מורכבת ולא משתלמת.

אולם מי שמשקיע ביבוא רכב מסתכל לעתיד, וכאן הפוטנציאל נראה מעניין. בנטלי החלה לשווק לאחרונה את רכב הפנאי האולטרה-יוקרתי "בנטאיאגה", שמחיר דגמי הבסיס העתידיים שלו בישראל עשויים לנוע סביב 1.6 עד 1.8 מיליון שקל אחרי מס - לא מחיר בלתי נגיש ללקוחות האלפיון העליון המקומיים. יתר על כן, שמועות עקשניות בתעשייה טוענות כי החברה מתכוונת לאמץ מערכת הנעה היברידית-נטענת מתקדמת, שעשויה ליהנות בישראל מהטבות מס, ובנוסף היא מתכוונת להשיק דגמים נגישים יותר, יחסית, שיתחרו בפורשה פנאמרה וכדומה.

לפיכך, ייתכן בהחלט שכבר בשנה הבאה נראה כאן התפתחויות בזירה זו, קרוב לוודאי לא מכיוון יבואן חדש וייעודי, אלא מצד יבואן קיים שירצה להגדיל את מבחר דגמי הבוטיק שלו. נזכיר כי לבנטלי כבר יש סוכנויות יבוא רשמיות בסביבתנו הקרובה, כולל בביירות, קפריסין ואפילו דמשק.