נשק קטלני בצבא ארה"ב: צפו ב"צייד הצוללות" המתקדם

אימת הצוללות: כלי שיט חדש ומתקדם, שפותח בשת"פ עם משרד הביטחון בארה"ב והמכון למחקר ימי של הצי האמריקאי, נועד לעקוב אחרי צוללות עוינות במשך חודשים ארוכים כשהוא בלתי מאויש ■ צפו בווידאו

חברת Leidos הכריזה כי החלה בניסויים ימיים של "צייד הצוללות" הרובוטי שפיתחה עבור דארפה, סוכנות המחקר של משרד הביטחון האמריקאי.

צייד הצוללות, ששמו הרשמית הוא ACTUV, יצא לים מחוץ לחופי סאן דיאגו, קליפורניה, שם ייבדקו הסנסורים, מערכת השליטה, התוכנות והמערכת האוטונומית שלו במשך מספר חודשים ובתנאים שונים.

כלי השיט, טרי-מראן אוטונומי באורך 42 מטרים, הושק בחודש אפריל האחרון תחת השם "צייד הים" וסיים בהצלחה את הניסויים הימיים הראשונים. הניסויים כללו ביצוע משימות רבות ללא התערבות אנושית ובדיקות של מערכת השליטה מרחוב שמאפשרת להפעיל את "צייד הים" מרחוק. בנוסף לכך, כלי השיט שימש כפלטפומה לבדיקת מערכת מבוססת סנסורים לפגיעה בצוללות שמכונה TALONS.

"צייד הים", שפותח בשיתוף-פעולה עם דארפה והמכון למחקר ימי של הצי האמריקאי, נועד לעקוב אחר צוללות עוינות במשך חודשים ארוכים כשהוא בלתי מאויש.

כאשר הוא ייכנס לשימוש מבצעי, כלי השיט הזה ייצא לים למשך 30 עד 90 יום ברציפות, ללא אנשי צוות וכשהוא מפליג ועוגן בנמל לגמרי לבדו. בנוסף לכך הוא מסוגל לנוע בים בצורה בטיחותית בהתאם לחוקים הימיים, ועלותו כעשירית מזו של צייד צוללות מאויש.

על-פי Leidos, הניסויים הימיים הנוכחיים ימשיכו עד הרבעון השלישי של 2017, כחלק מתוכנית בדיקות ארוכת-טווח שתימשך שנתיים.