פימי מכרה כ-18% ממניות חברת אינרום תמורת כ-240 מיליון שקל

הקרן מכרה את מניות חברת מוצרי הבנייה ברווח של כמעט פי 10 על ההשקעה שביצעה לפני 8-9 שנים ■ עתה היא מחזיקה בכ-33.5% מאינרום

ישי דוידי / צילום: תמר מצפי
ישי דוידי / צילום: תמר מצפי

קרן פימי שאותה מוביל ישי דוידי מממשת חלק מהותי מהחזקתה בחברת מוצרי הבנייה אינרום. הבוקר דיווחה אינרום לבורסה כי פימי מכרה אמש למשקיעים מוסדיים בעסקה מחוץ לבורסה 17.7% ממניות החברה, במחיר של 12.5 שקל למניה, וירדה להחזקה של 33.5% בחברה. היקף העסקה מסתכם ב-240 מיליון שקל.

פעילותה של אינרום מתחלקת לשלושה מגזרים עיקריים - פתרונות בנייה, מוצרי גמר לבנייה ומוצרי צבעים, והיא פועלת באמצעות המותגים איטונג, כרמית מיסטר-פיקס ונירלט צבעים.

פימי השקיעה ברכישת מניות אינרום מידי קבוצת שרם פודים קלנר כ-200 מיליון שקל בשנים 2007-2008. הקרן ביצעה הצעת מכר של כמעט מחצית מהחזקתה בחברה באמצע 2014, והכניסה את מניות אינרום למסחר בבורסה לפי שווי של 800 מיליון שקל, לאחר שמשכה דיבידנדים בהיקף של 200 מיליון שקל בשנים שקדמו להפיכתה לציבורית.

מאז ההנפקה החברה יותר מהכפילה את שוויה, ובדרך היא מחלקת עוד דיבידנדים בהיקף של קרוב ל-300 מיליון שקל, כך שפימי ביצעה את המימוש אתמול בשווי של כמעט פי עשרה על ההשקעה שלה בחברה.

אינרום נהנתה בשנים האחרונות מהגאות בנדל"ן, ובעיקר בתחום הבנייה למגורים בארץ. ברבעון השלישי השנה דיווחה החברה על שיפור של 2.5% ברווחיה, שהגיעו ל-25 מיליון שקל, אחרי עלייה של קרוב ל-8% בהכנסות, שהצטברו ל-241 מיליון שקל.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה קפצו רווחיה של אינרום ב-32% ל-81 מיליון שקל, לצד עלייה של כ-8.5% בהכנסות לתקופה זו, שהצטברו ל-715 מיליון שקל. על רקע השיפור בתוצאות טיפסה מניית אינרום ב-45% בשנה האחרונה.

פימי שכפלה את מהלך הצעת הרכש שביצעה באינרום ממש לאחרונה, כשביצעה בשבוע שעבר הצעת מכר לחצי ממניות חברת אוברסיז קומרס (Overseas Commerce) לפי שווי של 400 מיליון שקל לחברה (פימי החזיקה לפני הצעת הרכש מחצית ממניות אוברסיז, ומכרה קרוב לחצי מהחזקתה ב-90 מיליון שקל).

מהלך הצעת המכר באוברסיז הציף עבור פימי רווח נאה של קרוב ל-100%, לאחר שלפני כשלוש שנים רכשה מחצית ממניות אוברסיז בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 213 מיליון שקל בלבד.

אוברסיז, שנוסדה לפני 49 שנה, עוסקת ב"מתן שירותים לוגיסטיים כוללים 'מן הנמל עד המדף' באמצעות מסופי מכולות ומטענים ומחסני ערובה (בפיקוח המכס)", וכן באמצעות "מחסנים לוגיסטיים (מרלו"גים) לפעילויות לוגיסטיות מגוונות של סחורה מיובאת לאחר שחרור מהמכס, או תוצרת מקומית".

מאז הכניסה שלה לבורסה ירדה מניית אוברסיז בכ-2% וכעת נותר לראות אם פימי תצליח לשחזר בשנים הקרובות את ההצלחה הפנומינלית שלה באינרום גם באוברסיז.