נוירודרם השלימה גיוס של 86.2 מיליון דולר; המניה זינקה ב-9%

בבית ההשקעות אופנהיימר ממשיכים לדרג את מניית נוירודרם בהמלצת Outperform ומעלים את מחיר היעד למניה מ-24 דולר ל-30 דולר

חברת הביומד נוירודרם  השלימה אמש (ה') גיוס מדף של 86.2 מיליון דולר. החברה יצאה להנפקת בזק ב-8 לדצמבר וגייסה 75 מיליון דולר ואתמול נודע כי הבנקאים בהנפקה מימשו את מלוא אופציית הגרין שאו כך שלקופתה של החברה מרחובות נכנסו עוד 11.2 מיליון דולר.

מניית החברה הנסחרת בנאסד"ק זינקה אתמול ב-9% למחיר של 23 דולר והשלימה קפיצה של 31% בשנה האחרונה. שוויה של החברה עומד על 600 מיליון דולר. ההנפקה האחרונה, אגב, היא השלישית של החברה ובוצעה לפי מחיר של 18.75 דולר למניה.

נוירודרם הונפקה בסוף 2014 ומאז היא מוציאה מנאסד"ק את המקסימום. היא גייסה בנובמבר 2014 סכום של 45 מיליון דולר לפי שווי של 164 מיליון דולר, לאחר שנאלצה להתפשר על השווי (מחיר של 10 דולר למניה). אולם פשרה זו שימשה כנראה לטובתה, שכן מאז גייסה ביולי 2015 סכום של 67 מיליון דולר לפי שווי של 356 מיליון דולר - וכעת היא משלימה את הגיוס הנוכחי ויוצרת לעצמה תדמית של חברה שמצליחה לגייס בשוויים הולכים ועולים, ומבלי שהגיוסים יפגעו משמעותית בערך המניה.

במקביל להודעה אתמול, כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר פרסמו עדכון לסקירתם על נוירודרם והם מציינים כי לאחר שהחברה הודיעה ביום שני כי בעקבות פגישה עם ה- FDA , התרופה המובילה שלה, ה-ND0612 , לטיפול בפרקינסון בינוני ( ND0612L ) וקשה ( ND0612H ), הנמצאת כעת בשלב 2 של הניסויים, יכולה להתקדם לניסויי שלב 3 תוך ביצוע ניסוי פארמה-קוקינטי, במקום ניסוי מקיף יותר של יעילות התרופה כפי שתוכנן במקור.

"המשמעות היא עלויות נמוכות יותר, לוח זמנים קצר יותר וגם סיכון נמוך יותר, שכן הניסויים הפארמה-קוקינטיים צריכים להראות השפעה ביולוגית דומה למוצר Duopa , ופחות יבחנו את יעילות התרופה. בנוסף, נוירודרם ביצעה בעבר ניסוי פארמה-קוקינטיקה, עם תוצאות חיוביות. החברה גם הודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי פארמה-קוקינטיקה ב-ND0701 , תרופה לטיפול בפרקינסון קשה".

באופנהיימר ממשיכים לדרג את מניית NDRM בהמלצת Outperform , ומעלים את מחיר היעד למניה מ-24 דולר ל-30 דולר, בעקבות העלייה בהסתברות להצלחה באישור ה-ND0612 , מ-57% קודם ל-73% כיום. "אנו מעודדים מההתקדמות הרגולטורית שרשמה נוירודרם לאחרונה וממשיכים להעריך כי ה- ND0612 הוא הטיפול המבטיח ביותר שנמצא בפיתוח עבור מחלת הפרקינסון ושבמידה והוא יצליח, הוא מהווה פוטנציאל לשינוי מהותי בדרך הטיפול במחלה".

נוירודרם מפתחת שיטת הולכה חדשה לתרופות, כאשר התחום העיקרי בו היא מתרכזת לראשונה הוא הפרקינסון. בתחום זה היא מקווה להשיק בשנה-שנתיים הקרובות תרופה במינון נמוך, המחליפה תרופה קיימת בשוק הניתנת בבליעה, וכן תרופה במינון גבוה שעשויה להחליף ניתוח במסגרתו משתילים מנגנון המשחרר את התרופה בגוף.

אבן הדרך הקרובה הצפויה לחברה היא ההשלמה בחודשים הקרובים של הניסויים שבכל זאת נדרשים לרישום המוצר לשוק, ניסויים המראים כי החברה מצליחה להעביר כמות מספקת של תרופה לתוך מחזור הדם. ניסויים אלה הם פשוטים יחסית במינון הנמוך.

המינון הגבוה הוא מאתגר יותר, אולם החברה כבר הצליחה בעבר בניסוי כזה במינון הגבוה. אם תוכל שוב להראות את אותן תוצאות, זו תהיה התכונה העיקרית המבדלת אותה ממתחרותיה, שכן כיום כאמור אף תרופה בשוק אינה מצליחה להגיע לדם במינונים גבוהים מספיק.

אם הכול יילך כמתוכנן, האתגר העיקרי יגיע ככל הנראה ב-2018, אז תיכנס החברה לשוק ותחל בשיווק המוצר שלה מול מתחרותיה. שלב זה הוא בדרך כלל המאתגר ביותר עבור חברות ביומד הנכנסות לשוק תחרותי, והשוק של נוירודרם הוא אמנם כזה.

ייתכן כי במהלך התקופה שעד ההשקה, תנסה נוירודרם לחתום על הסכם שיווק עם חברה מבוססת יותר בשוק האמריקאי.