קבוצת דלק רוכשת כ-13% ממניות חברת אנרגיה בכ-200 מ' ש'

קבוצת דלק רוכשת מידי חברת DANA Petroleum את החזקותיה בחברת האנרגיה הבריטית פארו תמורת כ-43 מיליון ליש"ט

קבוצת דלק הודיעה היום (א') כי היא רוכשת כ-13.2% ממניות חברת האנרגיה  Faroe Petroleum Plc מידי חברת DANA Petroleum Limited תמורת 0.89 ליש"ט למניה או 43 מיליון ליש"ט (כ-200 מיליון שקל).

חברת פארו פועלת בים הצפוני ומחזיקה ומפעילה נכסי גז ונפט בנורבגיה ובריטניה. ברשותה סך משאבים מוכחים (2P) הנאמד בכ-81 MMBOE, כאשר ממוצע ההפקה המוערך של החברה לשנת 2016 הינו כ-17-18 אלף חביות ביום (לאחר שהחברה השלימה עסקה לרכישת נכסים נוספים בנורבגיה). החברה נסחרת בבורסת AIM בלונדון לפי שווי של כ-360 מיליון פאונד. מחיר מניית החברה במסחר ביום שישי ננעל בשער של 0.99 ליש"ט.

בקבוצת דלק  מציינים כי רכישה זו מבססת את זרוע האקספלורציה והאופרציה של הקבוצה והיא צעד נוסף ביעד שהיא הציבה להתרחבות לשווקי ה-E&P הבין-לאומיים. 

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק: "מדובר בצעד חשוב נוסף ביישום האסטרטגיה של קבוצת דלק לקראת הפיכתה לחברת אנרגיה בינלאומית, בעלת פעילות משמעותית גם בתחום האקספלורציה וההפקה של נפט וגז. רכישת מניות Faroe היא סינרגטית ומשלימה לרכישת 20% ממניות חברת Ithaca שביצענו לפני כשנה. החוסן הפיננסי של קבוצת דלק מאפשר לנו לאתר הזדמנויות התרחבות אסטרטגיות, באמצעותן אנו פועלים להגדיל את הערך שאנו משיאים לציבור המשקיעים של קבוצת דלק".