גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רגע האמת: זה מה שקורה כשהפרסום פוגש את המציאות

מטיסת השוקולד, דרך השחרור של שולה זקן מהכלא ועד גניבת הטלפון של שרון פרי - הז'אנר, שנקרא Real Time Marketing, צובר תאוצה, אבל יש בו גם סיכון

שרון פרי / צילום: שלומי יוסף
שרון פרי / צילום: שלומי יוסף

לפני כמה חודשים סערה הארץ לאחר שהטלפון הנייד של שדרנית הספורט שרון פרי נגנב ונפרץ. פרי לא איבטחה את הטלפון שלה, מה שאפשר לגנב להפיץ תמונות אינטימיות שלה לאנשים רבים. בימים האחרונים התברר כי פרי, שמלכתחילה סירבה להישאר בפוזיציית הקורבן חסר האונים, משתתפת בפרסומת חדשה של פלאפון למוצר הקשור באבטחת מידע - תוך שהיא עושה שימוש בסיפור האמיתי שלה עצמה.

הטיזר ששוחרר לתקשורת מציג סיטואציה שבה היא בדרך להתפשט שוב - מה שעורר מיד דיון ער ברשתות החברתיות לגבי המניעים שלה לעשות מהלך תקשורתי שכזה, האם מדובר בניצול ציני של האירוע שקרה לה - ויש כאלה המרחיקים לכת וטוענים שלה עצמה היה חלק בהפצת התמונות על מנת לקדם את הקריירה שלה. אבל בשורה התחתונה - עוד לפני שעלה לאוויר עורר הקמפיין דיון תקשורתי ער ומודעות למוצר של פלאפון.

אין זו הפעם הראשונה שקבוצת בזק משתמשת באירוע אקטואלי בקמפיין פרסום - רק לפני שנה סערה הארץ לאחר שנוסעת התפרעה בהתנהגות אלימה מול דייל בטיסה שזכתה לכינוי "טיסת השוקולד". חודשים ספורים לאחר מכן עלתה בזק עם סרטון פרסומת הומוריסטי בכיכובו של יוסי ביילין שכולו פרפראזה לאירוע.

בזק לא לבד. בשנים האחרונות יותר ויותר מותגים בוחרים לתת לאירועים אקטואליים לחלחל לפרסומות, עד שהז'אנר אפילו קיבל שם: RTM (Real Time Marketing). בין הפרסומות הזכורות ניתן לציין גם את הפרסומת לרשת הרהיטים אורבן, שעשתה שימוש בשולה זקן לאחר שיצאה מהכלא, ואת רוני ליבוביץ (האופנובנק) בפרסומת לאלבר מוטו.

לצאת מגבולות הרשת

באופן מובן הקרקע לפריחתו של הז'אנר הוא הרשתות החברתיות, המאפשרות למותג גם חיבור לקהלים רחבים וגם אפשרות לעלות בתגובה המתכתבת עם המציאות באופן מהיר וזול.

לדברי ישראל איינהורן מבעלי בית הקונספטים אלנבי, בשנים האחרונות רואים עלייה בשימוש ב-RTM. לדבריו, התהליכים שהאיצו את המגמה הם עליית המדיה החברתית, הצורך של מותגים להפוך לגופי מדיה עצמאיים, והיכולת לייצר תכנים בעלויות נמוכות ובזמן קצר.

"היום כל סמארטפון הוא ניידת שידור", הוא אומר. "מותג שהצליח לטפח קהילה עם עשרות אלפי עוקבים יכול לשאוב השראה מהיום-יום ולשלוף התרחשויות כדי לקיים דיאלוג מלהיב עם הקהל. התייחסות מבריקה למציאות ברגע הנכון ובטון הנכון, עם הגיבורים הנכונים, יכולה להיות הרבה יותר אפקטיבית מקמפיין מיובש וסינתטי. מובן שבשביל פעילות מהסוג הזה צריך לקיים תרבות שבה מנהלי המותגים והתוכן מחוברים לתרבות העכשווית ומוכנים להכיר בהזדמנויות ולהשתמש בהן ללא פחד".

מאור חן, מנכ"ל מקאן דיגיטל, מסכים ש-RTM היא תופעה שהתחילה מעולמות הסושיאל, אבל לטעמו מהלך מוצלח לא נשאר שם. "אפשר לראות היום הרבה מותגים שמייצרים מהלכים קטנים שמתכתבים עם המציאות, אך לעתים קרובות לא בעוצמה ובאומץ שמסייעים להם לצאת מתוך הרשתות. לטעמי, מהלך שלא מצליח לצאת מגבולות פייסבוק הוא לא מספיק חזק. ורק מעט מפרסמים לוקחים רעיון כזה, מפתחים קונספט והולכים איתו עד הסוף.

"המהלך עם שרון פרי הוא כזה בעיניי. התפישה השלטת היא שהמקום ה'נכון' לעשות את זה הוא בדיגיטל, אבל אני לא מסכים. אחד השיעורים שקיבלתי היה במהלך עם yes כשבר רפאלי התחתנה. הצענו לעשות ערוץ מיוחד של שידורים לנחם את ליאונרדו דה קפריו תחת הרעיון של 'אל תשאירו אותו לבד' וחשבתי על אירוע בפייסבוק. דווקא סמנכ"לית השיווק התעקשה להוציא את זה החוצה גם למודעה אחת בעיתון. התוצאה הייתה שכבר בבוקר ראו את המודעה במערכות של תוכניות הטלוויזיה וזה קיבל חשיפה בכל תוכנית אפשרית".

דונלד טראמפ כפנומן

נראה שאין חולק על כך שלמהלכי RTM יש לא מעט יתרונות. לדברי איינהורן, "היתרונות ברורים - חיבור מיידי וחזק להתרחשויות שמייצרות סנטימנט ציבורי רחב היקף ויצירת רלוונטיות. ה-RTM הוא בעצם חיבור לחיים, לרגע העכשווי, המתרחש, המתגלגל, דבר שחסר להרבה מאוד מותגים, שמנהלים חיים דו או חד ממדיים בלי שום קשר למציאות. החיסרון הוא שביצוע קלוקל יכול לצבוע את המותג בצבעים של אופורטוניזם וליצור קלישאות מרופטות".

הוא סבור שהשימוש באקטואליה מתאים לכל מותג, כפי ששיחה בענייני דיומא מתאימה לכל אדם. "הנשיא אובמה הוכיח שאפילו הפוליטיקאי המכובד בעולם יכול להשתמש ב-RTM באופן שובב ועל ידי כך לקדם את השיח החיובי סביב האג'נדה שהוא קידם. בחג האלווין 2013 הוא צייץ: 'יש אנשים שמפחידים אתכם מביטוח בריאות נגיש - don't let them trick you', והוסיף אימוטיקונים של דלעת ורוח רפאים, על משקל מנהג הטריק אור טריט, כדי להעלות לשיח את חוק הבריאות שיזם. הציוץ שרף את הרשת וסייע למיצוב של אובמה כנשיא הכי פרוגרסיבי מבחינה שיווקית".

כדוגמה נוספת הוא נותן מהלך של אוריאו שצייצה בזמן הפסקת החשמל הגדולה בסופרבול ב-2013 תמונה עם הכיתוב You Can Still Dunk In The Dark. הציוץ שותף עשרות אלפי פעמים והדגים כיצד מותג יכול לתפוס את האקטואליה ולהפוך אותה למנוף לדיאלוג אנרגטי ומסעיר עם הקהל שלו. לדבריו "גם דונלד טראמפ הוא דוגמה לפנומן ריל-טיים".

לדברי יורם לוי, מבעלי משרד ברוקנר יער לוי, "היום, בגלל כמות המידע האינסופית הזורמת בכל הערוצים, אם יש אירוע שהוא ברמה תקשורתית מדינית ארצית הוא צובר מדיה חופשית ומיליוני אנשים נחשפים אליו. אם המפרסם רוכב עליו זה טוב כי מישהו כבר עשה חלק מהעבודה. אבל כדי שזה יעבוד התנאי הראשון הוא רלוונטיות למותג ולמסר. להגיב רק כדי שייראה שנתתי התייחסות לא יעבוד - הצרכן מריח מקילומטרים שזה מאולץ".

לדבריו, גם כשיש רלוונטיות של המסר זה עדיין לא מספיק, וצריך שיהיה לגביו קונצנזוס. כדוגמה הוא נותן את פרסומת "טיסת השוקולד". לגבי האירוע עצמו היה קונצנזוס. כולם הבינו שההתנהגות של אותה אישה היא הפנים המכוערות של המדינה, שזו התנהגות לא ראויה. כך יצא שבזק צוחקים על אירוע שיש עליו קונצנזוס. וזה גם נעשה לאחר שעבר קצת זמן כשהאירוע נעשה סוג של קאלט. אז גם לא הייתה תחושה שבזק 'מנצלים' סיטואציה.

גם שרון פרי ופלאפון הם לדעתו דוגמה טובה למקרה שבו זוכרים את האירוע לא בגלל המפרסם - פרי הייתה המילה המחופשת ביותר השנה בגוגל - ושהחיבור למותג הוא רלוונטי. אך בעוד שפרסומת "טיסת השוקולד" בוצעה לטעמו באופן מושלם, במקרה של פרי אפשר היה לשפר את הביצוע. "העובדה שהיא הקורבן הייתה קונצנזוס", הוא מסביר. "אבל לתוך השיחה על כך נשזרה שיחה נוספת, פחות חיובית, לגבי השאלה למה היא בכלל הצטלמה. לכן כשפלאפון רוצים להמחיש את חשיבות השימוש באבטחת מידע, הבחירה בה נכונה, אבל לטעמי - ואני מסייג את זה בכך שלא ראיתי את כל הקמפיין - אם היו מצלמים אותה בקלוז-אפ שבו היא מספרת מה זה עושה לאדם כשפורצים לו לטלפון וכמה כולנו צריכים להיות מוטרדים מזה ולא משנה אם מה שנגנב זה תמונות או סיסמה, זה הרבה יותר חזק מהטיזר ששוחרר עכשיו, שבו אפשר לחשוב שהיא שוב מתפשטת ובכך עולה מחדש לדיון החלק שפחות זכה לקונצנזוס".

לטעמו, דברים שאינם בקונצנזוס מסוכנים יותר מבחינה שיווקית: "כשצוחקים על דמות ימנית שמזכירה מתנחל, זה יותר מסוכן כי כאן כבר אין קונצנזוס וככל שהנושא יותר שנוי במחלוקת הסיכון יותר גדול. וזה לא רק כי נושאים פוליטיים שנויים במחלוקת אלא בגלל הגדרת הקהל. למשל, במהלך הבחירות האחרונות עבדתי עם החוליגנס על הקמפיין של מפלגת המחנה הציוני. היה אז סיפור הטבח בעיתון 'שרלי הבדו' ומנהיגים מכל העולם באו להזדהות, וביבי נדחף כדי להיות בשורה הראשונה. תוך יום-יומיים יצרנו משחק רשת שנקרא 'דחוף את הביבי', שבו באמצעות חצים היה צריך לדחוף את ביבי קדימה. יצאנו עם המשחק באופן כמעט מיידי לכן זה עוד היה רלוונטי. לכאורה אפשר היה לטעון שזה לא בקונצנזוס, אבל אנחנו כיוונו לקהל שלא רוצה את ביבי - אז בקהל היעד זה היה 100% קונצנזוס".

לוי מאמין שכשמשתמשים באירוע שלא בקונצנזוס צריך לעשות ניהול סיכונים. "מה שטוב למותג קטן כדי לקבל מודעות וחשיפה הוא לא בהכרח משהו שמותג גדול יכול להרשות לעצמו. הרבה פעמים בניטור רשת סביב אירועים כאלה רואים הרבה שיחות שליליות. ומותג מוביל בקטגוריה לא יכול לעצבן יותר מדי אנשים".

הזעם הציבורי על AT&T לא פסק

יניב מילנרסקי, מבעלי משרד הפרסום מנצ', דווקא לא נבהל מלעצבן קהלים מסוימים. הוא מראש מגדיר את סוג פרסום הזה כקיצור דרך: "עושים את זה בדרך כלל כשרוצים להשיג הרבה חשיפה במעט כסף - להשיג מודעות גבוהה וזולה. הרבה פעמים יודעים מראש שזה לא בהכרח יעשה טוב למותג וזה לא בהכרח יהיה יעיל ואולי זה גם לא הדבר הכי נכון - אבל זה מקצר ואם לא משלמים על זה במחיר תדמיתי גבוה מדי, יש מקרים שזה הדבר הנכון לעשות. האימפקט הוא נקודתי. טקטי. זה לא בונה משהו לזמן ארוך. שולה זקן לא יצרה ערכים למותג שפרסמה, וממילא לא יזכרו לאורך זמן אילו ערכים באו איתה או עם מישהו אחר".

אבל בצד היתרונות הלא מבוטלים, שימוש לא נכון בז'אנר עלול לחזור למפרסם כמו בומרנג. לדברי ניסים מויאל, מבעלי משרד הפרסום אברהם, יש הבדל בין לייצר באמצעות מקרה אקטואלי מהלך רלוונטי וטוב לבין כזה שייתפס כאופרטוניסטי.

"שאלת הרלוונטיות והאלגנטיות זה הסיפור הגדול", אומר מויאל. "הקהל שופט את הרלוונטיות. כשהחיבור למקרה האקטואלי רלוונטי וטוב הקהל מקבל; וכשלא והמהלך נתפס כאופרטוניסטי לשמו הוא מקיא את זה. החיבור של שולה זקן למותג הרהיטים היה מאולץ, אבל שרון פרי בהקשר של אבטחת מידע הוא משהו שאפשר להבין. החיבור שלה למותג רלוונטי בקונטקסט, ולמרות שהיא מקבלת תשלום על הקמפיין זה נתפס כמעט כ'שירות לקהילה'. פרי היא ששולטת במצב ויוצאת ממקום קורבני לכזה שבו היא עוזרת לצרכן".

מויאל מבין את השיקול של הבולטות במחיר קטן יחסית, אך אומר "אני לא חסיד של בולטות בכל מחיר ולא מאמין בתפישה של אין פרסום רע כל עוד מאייתים את שמך נכון. בולטות אפשר להשיג בהרבה דרכים".

גם איינהורן סבור שאם לא משתמשים בז'אנר נכון המפרסם משלם מחיר: "הסכנה", הוא אומר, "היא להיתפס כמותג נצלני וחסר רגישות. דוגמה מובהקת לכך היא הציוץ של ענקית התקשורת AT&T ב-11 בספטמבר 'Never Forget', שגם פרסם ללא בושה את אחד המוצרים שלהם והזעם הציבורי לא פסק אפילו אחרי ש-AT&T התנצלו. העצה שלי היא - אל תהיו נצלנים חסרי בושה. תתאפקו".

מילנרסקי: "המקום היחיד שאסור להשתמש בו זה סביב מלחמות ופיגועים. פנגו עלתה בפרסומת עם הבת של פוטין בשעה שיש מאות אלפי הרוגים בסוריה והם מנצלים את זה. כשמדובר בפגיעה בנפש השימוש לצורך פרסום תמיד יהיה טעות כי גם אם מרוויחים מודעות היא שלילית. לכאורה יש רגישות לאקטואליה מקומית, אבל הציבור הוכיח שסוריה זה כן פה ומוות זה לא נשוא לייצר עליו מומנטום".

לדברי עמית לבני, מנכ"ל משותף בגיתם BBDO: "אין מותר ואסור כי חלק מפרסום זה למתוח גבולות ולגעת בקצה. ולא כל מה שנכון למותג אחד נכון למותג אחר. למשל בנטון עשו שנים פרסומות קיצוניות מאוד - לקחו בהן חלק אפילו חולי איידס. אבל זה נכון למותג קצה ולא נכון למותג שרוצה להיות מיינסטרים. אז אי אפשר לשרטט גבולות שחצייתם מהווה פגיעה בקוד הקודשים אבל יש כן קווים שאסור לחצות.

"למשל הפרסומת בכיכובה של שולה זקן היא חציית גבול לשם פרובוקציה, פרסומת שעושה רעש לשם רעש - זו לא הפגנת מקצועיות וזה ז'אנר שאני לא אוהב. זה לא שונה מלקחת את האנס בני סלע לפרסם בגדי נשים או את אתי אלון לפרסם בנק. להבדיל, לטעמי, בבחירה של שרון פרי אין חציית גבולות, אלא אמירה אמיצה גם של החברה המפרסמת וגם שלה עצמה".

עוד כתבות

אמיתי קלמר וד''ר דן רביב / צילום: Weifan Chen

הגל נמשך? יוניקורן הפינטק הישראלי לנדבאז הגיש תשקיף לקראת הנפקה

לנדבאז, שהגיעה לשווי של יותר ממיליארד דולר והוכתרה רשמית כחד-קרן בשנת 2023, הודיעה היום כי הגישה תשקיף לרשות ניירות הערך האמריקאית וכי בכוונתה לרשום את מניותיה למסחר תחת הסימול LBZZ ●  שימת החתמים כוללת את גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן ו־RBC קפיטל מרקטס כבנקי ההשקעות הראשיים. אליהם מצטרפים טי.די. סקיוריטיז, סיטיזנס קפיטל מרקטס, קיף, ברויאט אנד וודס (חברת בת של סטייפל) ונידהם אנד קומפני כחתמים נוספים

התחדשות עירונית. שינוי גישה / צילום: טלי בוגדנובסקי

המפקחים על רישום מקרקעין משנים כיוון: שוויון בין בעלי הדירות מעל לאינטרס החיזוק

שתי פסיקות חדשות בתל אביב מסמנות קו חדש בהתחדשות העירונית: לא עוד "דייר סרבן" כמעכב פרויקט, אלא שומר סף על זכויות הקניין והאיזון בין בעלי הדירות

בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי/ידיעות אחרונות

הכריה בשדה בריר חזרה? נתניהו שלף אקדח ריק מול חסידי גור

בהחלטה בהולה אישרה הממשלה השבוע ל–ICL לכרות פוספטים בשדה בריר, אחרי 20 שנות דיונים ומריחה ● למה דווקא עכשיו? יש מי שבטוח שזו הנקמה המושלמת - מפגן כוח מול המגזר הכי צומח בערד הסמוכה ● נתניהו הזכיר לחרדים שכדאי להם להישאר קרובים לצלחת

נתן אלנתן, יו''ר מטה התכנון הלאומי ויו''ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה / צילום: רז רוגובסקי

הדיונים בוועדות הערר התקצרו דרמטית, אבל המומחים מזהירים שהפקק התכנוני נמצא במקום אחר

לידי גלובס הגיע דוח החושף לראשונה את המהפכה בזמני הטיפול בוועדות הערר המחוזיות ● הזמן הממוצע מדיון ראשון בוועדות ועד לסיום הטיפול הצטמצם ב־2025 ב־90% ל־10 ימים בלבד ● אבל בשוק מצביעים דווקא על הסחבת הארוכה בהליכים הנוגעים להיטלי השבחה ופיצויים

האם AI יכול להחליף את מנהל ההשקעות שלכם? / צילום: Shutterstock

חוקרים נתנו לצ׳אט לנהל תיק השקעות. התוצאות היממו אותם

מהפכת הבינה המלאכותית נמצאת בכל פינה, ועולה השאלה האם היא יכולה גם לנהל את תיק ההשקעות שלכם טוב יותר ממומחה אנושי ● מספר מחקרים בשנים האחרונות ניסו לענות בדיוק על השאלה הזאת והגיעו לתשובות מפתיעות ● וגם: הכירו את קרנות ה־AI הישראליות

פעילות אירובית תסייע בחידוש תאים במוח, גם בגיל השלישי / צילום: Shutterstock

"זה ממש כמו סוד שמור": כך תשמרו על פעילות המוח גם בזקנה

הדרדרות המוח בעת זקנה? ד"ר הדס אראל מאוניברסיטת רייכמן בטוחה שזה לא גזירת גורל, וממליצה על פעילות אירובית שעשויה להיות גיים צ'יינג'ר עבור הגיל השלישי ● "כולנו נוטים לקום באוטובוס לאנשים מבוגרים, אולי אנחנו לא צריכים למהר לעשות זאת", היא מסבירה

בכמה נמכרה דירה המיועדת לפינוי בינוי בגבעתיים? / צילום: דסקל רוזנפלד

בכמה נמכרה דירה ברחוב כצנלסון בגבעתיים המיועדת לפינוי בינוי?

ברחוב כצנלסון בגבעתיים, נמכרה דירה בבניין משנות ה־60 שנמצא בתהליך פינוי-בינוי, בשטח 100 מ"ר ב־2.59 מיליון שקל ● "התמורות המתוכננות גדולות: הדירה הזו אמורה לקבל תוספת של 22 מ"ר + מרפסת שמש, שתי חניות ומחסן" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

מוחים דורכים על דגלי ישראל וארה''ב במהלך הפגנת תמיכה בפלסטינים. בחריין, אוקטובר 2023 / צילום: Reuters, Hamad I Mohammed

ברחוב הערבי מוטרדים משינוי מאזן הכוחות האזורי לטובת ישראל

הסכמי אברהם סייעו לישראל לייצר שורה של קשרים כלכליים, ביטחוניים ותרבותיים עם מדינות ערב - אך ההישגים לא באים ללא אתגר ● המלחמה בעזה והפערים סביב הסוגיה הפלסטינית העמיקו את החשדנות ועיצבו תדמית של ישראל ככוחנית ומתרחקת מהשתלבות אזורית ● 5 שנים להסכמי אברהם, פרויקט מיוחד

חברת נייקי משנה את הסלוגן–just do it, מה הסלוגן שיחליף אותו? / צילום: Shutterstock

אחרי 40 שנה חברת נייקי משנה את הסלוגן Just do it. מה יהיה במקומו?

מה שמו המקורי של השחקן מייקל קיטון, מהי החברה הראשונה שהקים המיליארדר ביל אקמן, ובכמה נמכרה חרב האור המקורית של דארת' ויידר בסרטים "האימפריה מכה שנית" ו"שובו של הג'דיי"? ● הטריוויה השבועית

חדשות מענף הרכב / צילום: יח''צ

החל מ-150 אלף שקל: האירופאים מנסים לתת פייט לסינים עם דגם הרכב הזה

שוק הרכב המקומי נערך לגל רכבים סיניים חדשים שהוצגו בתערכה הבינלאומית בגרמניה ● דיפאל, BYD, צ’רי והונגצ’י עם דגמים חשמליים והיברידיים ● פולקסווגן משיקים דגם חדש של סקודה כתגובה אירופית ● השבוע בענף הרכב

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המניות שחוזרות בפער חיובי, והאירוע של השבוע בשווקים

שבוע סוער בת"א נגמר בעליות שערים במדדים הבולטים ● מחלבות גד החלה להיסחר, וזינקה ביומה הראשון ● מעבר לים, מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 שברו שיאים חדשים, והעיניים נשואות להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב ביום רביעי הקרוב ● וגם: הסיבה המפתיעה שבגללה כדאי להשקיע במניות גדולות לקראת סוף השנה ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת יום המסחר

גיא פלכטר, מייסד שותף ומנכ''ל חברת הסייבר סולה / צילום: ויקטור לוי

הוא עשה אקזיט של 300 מיליון דולר. לחברה החדשה שהקים הוא כבר הולך לדרוש הרבה יותר

כשגיא פלכטר לא התקבל לרפואה למרות פסיכומטרי של 754, הוא פנה לעולם הסייבר ● את החברה הראשונה שהקים מכר לפאלו אלטו, אבל המעבר למעמד של שכיר הקשה עליו ● החברה שייסד לאחר מכן זכתה להשקעה של מיליונים ממיקרוסופט ● "היום אם יציעו לי 300 מיליון על סולה - זה לא רלוונטי" ● שיחה קצרה עם מנכ"ל סולה

הפגנה למען החטופים בתל אביב / צילום: מטה משפחות החטופים

המונים מפגינים בתל אביב: "נתניהו הוא המכשול להשבת החטופים"

מהפכה במזרח התיכון? אלפי חיילים יגויסו - ויגנו על כל מדינה שתותקף ● על פי דיווחים מעזה, תושבים החלו להתפנות ממבנים שצה"ל צפוי לתקוף בקרוב ● מיליונים נכנסו לממ"ד, צה"ל הודיע שיירט טיל בליסטי; לא דווח על נפגעים או נזק ● זוהראן ממדאני, המועמד הדמוקרטי בבחירות לראשות עיריית ניו יורק, אומר: "נתניהו הוא פושע מלחמה. אם הוא יגיע לניו יורק הוא ייעצר" ● 48 חטופים - 708 ימים בשבי - עדכונים שוטפים

שייח'ה אל–מיאסה הקטארית. מהדמויות החזקות בעולם האומנות / צילום: Reuters, Ammar Abd Rabbo/ABACAPRESS

קטאר וסעודיה הולכות על אחד ממנועי ההשפעה הגדולים בעולם - הוליווד

קטאר הפכה לשחקנית מרכזית בעולם האמנות והקולנוע, כשהיא משקיעה הון עתק ביצירות ובסרטים ● בסעודיה גם מנסים למשוך את הוליווד כשריאד בונה תעשיית קולנוע משל עצמה ● הפרדוקס הוא ששתי מדינות המפרץ ממשיכות לצנזר את אותה התרבות שהן מבקשות לממן

בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה / צילום: ap, Khalil Hamra

דובר חמאס אישר: "משפחת אל חיה נפצעה בתקיפה בקטאר"

דובר חמאס קיים הצהרה, לראשונה אחרי המתקפה בדוחא: "התנאים שלנו לא ישתנו" ● תיעוד ראשון של אליזבט צורקוב ששוחררה מהשבי בעיראק ● רכב צבאי נפגע מפיצוץ מטען על גדר המערכת בטולכרם ● התגובה הדיפלומטית של קטאר: בדוחא צפויה להתכנס בשבוע הבא פסגת חירום ● גוברת ההערכה שבכירי חמאס שהו בווילה בקטאר, אך טרם ברור מה עלה בגורלם ● 48 חטופים - 706 ימים בשבי - עדכונים שוטפים

מבצע למכירת דירות חדשות. אותה עסקה? / צילום: דרור מרמור

הקבלנים מציגים: הפתרונות היצירתיים לירידה במכירת דירות חדשות

קצב מכירת הדירות החדשות נמצא בשפל, גם בהתבוננות היסטורית, ועל אף שמבצעי המימון המפורסמים של 2024 עדיין כאן - הקבלנים מנסים רעיונות יצירתיים נוספים כדי למשוך רוכשים ● אילו מבצעים מוצעים כיום בשוק, ומתי נראה ירידת מחירים בפועל? "מנסים לעשות הכול לפני שזה יקרה"

נמל התעופה הבינ''ל בדובאי / צילום: Shutterstock

ההיעלמות הטורקית והנאמנות האמירותית: כך הפכו הסכמי אברהם לחבל הצלה לנוסעים הישראלים

הסכמי אברהם לא רק הביאו לפתיחת קווים ישירים לאזור המפרץ, אלא שינו את מפת התעופה הישראלית מקצה לקצה ● דובאי ואבו דאבי הפכו לשער נוח למזרח, זמני הטיסות התקצרו, המחירים ירדו - והחברות מהאמירויות שמרו על יציבות גם בשיא המלחמה ● ועדיין, הן מתקשות למלא את הוואקום שהותירו הטורקים ● 5 שנים להסכמי אברהם, פרויקט מיוחד

צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

השבוע בשווקים: הכל יחוויר ביחס לאירוע הזה

הבורסה המקומית תקבל דחיפה חיובית קטנה ממניות הארביטראז' היום, לאחר שסיכמה שבוע חיובי, במהלכו שברה שיאים חדשים ● בוול סטריט, מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים סביב שיא כל הזמנים, לאחר שתחזית הצמיחה של אורקל הדהימה את השווקים ● ובערב יום רביעי, תפורסם בארה"ב החלטת הריבית שכולם מחכים לה

טלטלה בשווקים / צילום: ענבל מרמרי

האם נותרו הזדמנויות באפיק שכל הישראלים רוצים - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

משקיע העל ביל אקמן בוחן הזדמנויות נוספות בישראל ● האפיק הסולידי שהמשקיעים הישראלים נוהרים אליו ● וגם:האם זה הזמן להוציא את הכספים מהקרנות האיריות?

מגרש במטולה נמכר ב־350 אלף שקל / צילום: נוה לוי

המגרש שנרכש רק לפני שנתיים וכעת נמכר שוב, במחיר נמוך יותר

המגרש בשטח 516 מ"ר נמצא בדרום הר צפייה, ולפני כשנתיים נמכר ב־10,000 שקל יותר ● שוק הנדל"ן הקטן ממילא של מטולה, כמעט שבק חיים מאז פרוץ המלחמה ● עצם זה שהרוכש לא היה מוכן לשלם על המגרש סכום גבוה יותר מבטא את חוסר האמון שלו שהשכונה תקרום עור וגידים בשנים הקרובות