גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סיכום 2016: 10 מניות עם תשואות שנתיות נפלאות במדד היתר

בשעה שהמשקיעים במדדי ת"א 25 ות"א 100 סיכמו את 2016 בצליעה, מי שבחרו להשקיע במניות היתר נהנו מתשואות מרשימות ■ אילו מניות זינקו בין 77% ל-154%?

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

1. ארית: יצרנית המרעומים משדרות רעמה ב-2016

מניות

חברת ארית תעשיות  עברה בשנים האחרונות תקופות לא פשוטות. החברה, העוסקת בייצור ושיווק מוצרים אלקטרוניים ואלקטרו-אופטיים לשוק הצבאי באמצעות החברה הבת רשף טכנולוגיות, תלויה מאוד בהזמנות שהיא מקבלת ממשרד הביטחון וכן מצבאות של מדינות אחרות שבהן היא פועלת (בעיקר הודו), ולכן תוצאותיה מתאפיינות בתנודתיות. ב-2016 הציגה החברה תוצאות חזקות במיוחד, ובהתאם לכך, תשואת המניה הרקיעה שחקים.

ארית, הנמצאת בשליטת היו"ר צבי לוי, התמודדה בשנים האחרונות עם סביבה עסקית מאתגרת. לפני מעט יותר משנתיים, הזמנה בהיקף של 60 מיליון שקל של מרעומים לפגזים ממשרד הביטחון הצילה את המפעל של רשף טכנולוגיות בשדרות מפני סגירה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הציגה ארית הכנסות של כ-41 מיליון שקל - זינוק של 376% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. הרווח הנקי הסתכם ב-13.7 מיליון שקל, לעומת הפסד ב-2015. צבר ההזמנות של ארית הסתכם ב-30 בספטמבר ב-101 מיליון שקל וכמעט כולו לאספקה במהלך 2017, כך שגם השנה הכנסות החברה צפויות לגדול בשיעור משמעותי.

2. ברימאג: יבואנית מוצרי החשמל נהנית מצמיחה בפעילות

מניות

2016 היתה שנה חיובית עבור יבואניות ומשווקות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה - וברימאג , שעם מותגיה הבולטים נמנים, בין השאר, LG, סוני, דלונגי והובר, היתה חלק ממגמה זו. בדוחותיה האחרונים דיווחה החברה כי לצד צמיחה בפעילות היא נהנתה גם משיפור הרווחיות בזכות שינוי תמהיל המכירות, וכן ירידה בהוצאות ותהליכי התייעלות. נוסף על כך, במהלך הרבעון השלישי ביצעה החברה מכירה משמעותית בתחום המוצרים הביתיים, בהיקף של 34 מיליון שקל, לגוף צרכני.

מלבד מכשירי חשמל ואלקטרוניקה, ברימאג גם מייבאת ומפיצה מערכות מיזוג אוויר, אביזרי חשמל ותאורה ומוצרי סניטציה, המיועדים בעיקר לשוק המסחרי, ומחזיקה ברשת החנויות טרקלין חשמל.

למרות הזינוק המשמעותי בערכה בשנה החולפת, יש עוד מי שמאמין באטרקטיביות של מניית ברימאג. היום עידכנה החברה כי מכרה כ-2% ממניותיה (שהיו רדומות) לגוף מוסדי תמורת כ-4.5 מיליון שקל, בעסקה שנעשתה לפי מחיר מניה של 19 שקל - הנחה של 4.5% על שווייה הבוקר.

3. סומוטו: חברת היי-טק צומחת שמחלקת דיבידנדים

מניות

בדרך כלל חברות טכנולוגיה הנמצאות בתחילת דרכן, ובמיוחד כאלה הצומחות בקצב מהיר יחסית, אינן מחלקות דיבידנדים. ואולם, בחברת סומוטו , המנוהלת על ידי בן גירון, מצליחים לעשות את שני הדברים במקביל: לצמוח בקצב מהיר (בעיקר באמצעות רכישות) וגם לחלק דיבידנד נאה לבעלי המניות.

סומוטו, הפועלת בתחומי השיווק באינטרנט, הפרסום בווידאו ובמובייל והפצה של תוכנות ואפליקציות, פירסמה תוצאות טובות לרבעון השלישי של 2016. מתחילת 2016 רשמה החברה עלייה של 42% בהכנסות לרמה של כ-32.6 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי שלה הסתכם בכ-5.3 מיליון דולר - עלייה של 78% לעומת התקופה המקבילה ב-2015.

בהתאם למדיניותה, חילקה סומוטו דיבידנד בסכום של מיליון דולר בחודש שעבר - כך שהדיבידנדים שחולקו ב-2016 הסתכמו ב-2 מיליון דולר (תשואת הדיבידנד היא 4.3%).

4. טלסיס: זינקה, למרות חשש משינוי במדיניות TI

מניות

חברת טלסיס , הנמצאת בשליטת חברת ההחזקות ארלדן של צלי רשף ויגודה אחזקות (כל אחת מחזיקה 21.3% מהמניות), פועלת בתחום של יבוא ושיווק של רכיבים ומכשירי אלקטרוניקה שונים. בתחילת חודש ספטמבר האחרון הזהירה החברה מפני הרעה אפשרית בפעילותה מכיוון שחברת TI (טקסס אינסטרומנטס), ספקית עיקרית של החברה, הודיעה לה על שינוי במדיניות ההתקשרות שלה עם מפיציה בעולם, ובכלל זה בישראל.

בטלסיס הדגישו אז כי ההודעה נעשתה בעל פה, וכי החברה עדיין לא קיבלה את פרטי המדיניות החדשה בכתב. עם זאת, בטלסיס מצאו לנכון להזהיר את המשקיעים, כי "ייתכן ששינוי המדיניות האמור ישפיע לרעה על התוצאות הכספיות של החברה בעתיד". מאז לא עדכנה החברה בנושא. המניה הגיבה להודעה בירידה של אחוזים בודדים, ומי שניצל את הירידה לרכישת מניות רשם מאז תשואה פנטסטית של 22%.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה טלסיס גידול של 17% במכירות לרמה של 166 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשמה קפיצה של 63% ברווח הנקי ל-13.2 מיליון שקל.

5. שנפ: מצברים, צמיגים - ועכשיו גם סטריאו

מניות

חברת שנפ , המזוהה בעיקר עם פעילותה בתחום המצברים לרכב, הרחיבה ב-2012 את פעילותה לתחום הצמיגים (הפצת צמיגי קונטיננטל בישראל), ובמהלך השנה האחרונה סימנה תחום התרחבות נוסף - מערכות הסטריאו והמיגון לרכב.

שנפ, שנמצאת בשליטת קרן סקיי של צבי יוכמן וניר דגן ומשפחות המייסדים, בראשות המנכ"ל אורי רוזנשיין, חתמה באוגוסט האחרון על הסכם עם האחים אברהם ויצחק זינו, בעלי א.ד.י מערכות, לרכישת 50% ממניותיה תמורת 75 מיליון שקל. ההכרזה על עסקת א.ד.י באוגוסט האחרון העניקה רוח גבית חזקה לשנפ - ומאז קפצה המניה בכ-30%.

שנפ הציגה בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הכנסות של 281 מיליון שקל - גידול של 2% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. הכנסות מגזר הצמיגים גדלו בתקופה זו ב-5%, והסתכמו ב-172 מיליון שקל, בעוד ההכנסות מפעילות המצברים הצטמקו ב-2.3% והסתכמו ב-109 מיליון שקל. הרווח התפעולי של שנפ גדל באותה תקופה ב-3% והגיע ל-29.3 מיליון שקל, והרווח הנקי צמח בכ-13% והסתכם ב-14.9 מיליון שקל.

6. המלט: עוד הצלחה תעשייתית מבית קרן פימי

מניות

חברת המלט מהווה את אחת ההשקעות המוצלחות בפורטפוליו של קרן פימי שמוביל ישי דוידי. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק של מחברים, שסתומים ומערכות לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות והאולטרה-נקיות.

באוקטובר האחרון רכשה המלט, המנוהלת על ידי אמיר וידמן, את חברת נורבאלב (Norvalve) הנורווגית. נורבאלב עוסקת בייצור, מכירה ושיווק של ברזים ומחברים לתעשיית הנפט והגז, עבור אסדות קידוח לתחום התת-ימי (קידוח ימי עמוק) והעל-מימי.

מאז כניסתה של קרן פימי להשקעה בחברה ב-2012 (מחזיקה 60.5% מהמניות) זינקה מניית המלט ביותר מ-100%, וכמעט כל העלייה חלה בשנה האחרונה. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה המלט עלייה של 25.8% בהכנסות, לרמה של כ-92 מיליון דולר. בתקופה זו הרווח התפעולי שלה גדל ב-40% ל-9.7 מיליון דולר, והרווח הנקי צמח ב-76% והסתכם ב-8.1 מיליון דולר.

7. אלקטרה צריכה: תוכנית ההתייעלות ממשיכה לתת פירות

מניות

המומנטום החיובי בעסקיה של חברת אלקטרה צריכה  (אמ"צ) נמשכת כבר כמה רבעונים. זאת, לאחר תקופה שלילית לא קצרה שעברה על עסקיה, אשר במהלכה רשמה הפסדים ניכרים, ובעקבותיה אימצה תוכנית התייעלות אגרסיבית.

מגמת הצמיחה ברבעונים האחרונים ניכרת בשיפור בהכנסות החברה, לצד עלייה בשיעורי הרווחיות במגזרי הפעילות השונים, הכוללים יבוא, ייצור, שיווק והפצת מוצרי חשמל, הפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל "מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק" והחזקה ברשת אייס אוטו דיפו. המגמה החיובית בפעילות גם איפשרה לאלקטרה להודיע בחודש שעבר על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות לראשונה מתחילת 2014.

לצד שיפור הפעילות השוטפת, אמ"צ ממשיכה לפעול למיקוד פעילותה. בשבועות האחרונים הודיעה על מכירת פעילותה של אייס אוטו דיפו לפי שווי של כ-190 מיליון שקל, שצפויה לייצר לה רווח לפני מס של כ-95 מיליון שקל, וכן על מכירת פעילות ברי המים שלה תמורת כ-10 מיליון שקל. נוסף על כך, ניהלה החברה באחרונה משא ומתן לרכישת מניותיה של חברת הסלולר גולן טלקום.

8. סקופ: חברת המתכות מתייעלת ומשתפרת

מניות

בדוחותיה האחרונים מסכמת יבואנית ומשווקת המתכות סקופ זינוק של 65% ברווחיה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016 לצד שיפור ניכר בשיעורי הרווח שלה, במשפט קצר: "בתקופה המדווחת באו לידי ביטוי תהליכי ההתייעלות בכל חברות הקבוצה בתחום התפעול, הרכש וניהול המלאי".

סקופ, שנמצאת בשליטת היו"ר שמואל שילה, עוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות ובסך הכל מציעה לתעשייה כ-80 אלף פריטים.

השיפור ברווחיה של סקופ נרשם אף שבפעילות השוטפת החברה לא הצליחה להגדיל את הכנסותיה, שירדו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-8% ל-1 מיליארד שקל. הנסיגה בהכנסות החברה היתה רוחבית, ונרשמה גם בשוק המקומי, גם בשוק האמריקאי וגם באירופה ובשווקים אחרים, ומיוחסת לירידה בביקושים, תחרות והאטה בפעילות.

9. גניגר: בזכות גידול בנפח המכירות ושינוי התמהיל

מניות

כמו חברות תעשייה ישראליות רבות, גם יצרנית יריעות הפלסטיק גניגר  סבלה במהלך השנה החולפת מהתחזקות השקל ביחס לדולר, ששחקה את מכירותיה. עם זאת, החברה הצליחה להתמודד עם מגמה זו בהצלחה, בזכות שיפור היקף המכירות (בטונות) של מוצריה ושינוי תמהיל המכירות.

גניגר, הנמצאת בשליטת הקיבוצים גניגר וברקאי, פועלת בישראל ובחו"ל בייצור ובשיווק יריעות פוליאתילן (המשמש לאריזה קמעונית ושקים) רב-שכבתיות, רשתות ומסכים למגוון שימושים, בעיקר לתחומי החקלאות וכן לתעשייה. פעילות הייצור שלה מתבצעת בארבעה אתרים מרכזיים: גניגר, נאות מרדכי וניר יצחק בישראל, וכן סאו פאולו בברזיל.

מפילוח תוצאותיה הכספיות של גניגר עולה כי גם בתחום החקלאות וגם בתחום התעשייה היא הצליחה לשפר את הרווחיות, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רווחיה גדלו ב-36% ל-29 מיליון שקל.

בשבועות האחרונים עידכנה גניגר כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת 51%-60% מחברה איטלקית העוסקת בייצור ושיווק יריעות פלסטיק, תמורת 7-8 מיליון אירו.

10. אוריין: חברת השילוח לא מפסיקה להתייעל

מניות

חברת השילוח והשירותים הלוגיסטיים אוריין  נהנית מתקופת פעילות חיובית. זאת, בין השאר, הודות להתייעלות תפעולית בהשמת כוח האדם והתייעלות של קווי ההפצה במגזר ההובלות הפנים-הארציות, במקביל לצעדים שהחברה נוקטת כדי להגדיל הכנסות ולטייב הסכמים מול לקוחות במגזר האחסנה.

נוסף על כך, נהנית אוריין באחרונה משיפור רווחיות במגזרי השילוח, הן בצד היבוא והן בצד היצוא, בזכות ירידה בעלויות ההובלה הימית על רקע התחרות העזה בשוק זה.

למרות השיפור ברווחיות, אוריין, הנמצאת בשליטת חן למדן, סיכמה את שלושת הרבעונים הראשונים של 2016 עם שחיקה בסך הכנסותיה, בהשפעת ירידה בפעילות היצוא שלה, שנבעה ממצב המשק הישראלי, וכן בהשפעת ירידה בפעילות מחלקת ההובלה היבשתית ושילוח משלוחי צד ג' מיעד ליעד בחו"ל.

* התוצאות הכספיות של החברות - בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

משפחות החטופים חוסמות כרגע את איילון דרום וקוראות: ''למה הם עדיין בעזה ?!'' על רקע העסקה המתגבשת / צילום: אדר אייל Adar Eyal

משפחות חטופים חסמו את איילון, אישה שזרקה עליהם ביצים נעצרה

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות' הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירת ארבעה חדרים נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. בכמה יקפוץ השווי לאחר תמ"א?

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד, ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות חברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר? לפי בית המשפט, התשובה היא לא

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואין ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע בצה"ל, והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע שהאישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע שפנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שניה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תחשב כ"הכנסה ראשונה"