חברת הסייבר Checkmarx נערכת להנפקה בנאסד"ק

החברה הודיעה היום על המינוי של שמואל ארבץ כסמנכ"ל הכספים ■ במקביל החברה תגייס 100 עובדים בישראל

חברת אבטחת המידע צ'קמרקרס (Checkmarx) נערכת להנפקה בבורסת נאסד"ק. כך נודע ל"גלובס". כחלק מההיערכות להנפקה, ממנה החברה את שמואל ארבץ לסמנכ"ל הכספים שלה. בתוך כך, צ'קמרקס מגייסת 100 עובדים חדשים בטווח הזמן המיידי, כשמרביתם יגויסו למרכז הפיתוח של החברה בישראל אשר נמצא במגדל ההיי-טק אמות אטריום.

ארבץ, סמנכ"ל הכספים הנכנס של צ'קמרקס פרש בתחילת חודש דצמבר מתפקידו כסמנכ"ל הכספים של חברת אלוט אשר נסחרת בבורסת נאסד"ק ועוד קודם לכן כיהן כסמנכ"ל הכספים של קליקסופטוור שנסחרה אף היא בבורסת נאסד"ק טרם רכישתה בשנת 2015 תמורת 440 מיליון דולר. ארבץ מונה היום לסמנכ"ל הכספים של החברה על ידי המנכ"ל, עמנואל בן זקן, על מנת שיפעל לקידום תוכנית ההנפקה.

בשנה האחרונה הציגה החברה תהליך התרחבות מואץ וסגרה חוזים משמעותיים עם חברות ענק. Checkmarx נכללה, זו השנה השנייה ברציפות, ברשימת 50 חברות הטכנולוגיה הצומחות בישראל של פירמת רואי החשבון העולמית Deloite. על פי אותה רשימה, Checkmarx היא חברת הסייבר עם שיעור צמיחת ההכנסות הגבוה בישראל - זו השנה השנייה ברציפות. החברה צומחת גם בהיבט של כוח אדם. כיום היא מעסיקה 300 עובדים, לעומת 180 עובדים לפני כשנה.

גיוס משמעותי

לפני שנה וחצי הודיעה צ'קמרקס על גיוס הון משמעותי של 84 מיליון דולר, מ-Insight Venture Partners. מאז הקמתה ועד היום גייסה החברה 92 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס.

צ'קמרקרס נוסדה בשנת 2006 על ידי מומחה הסייבר הישראלי מתי סימן והיא מספקת פתרונות אבטחת מידע מתקדמים למניעת התקפות האקרים. מוצר הדגל של החברה הוא מערכת אשר מנתחת קודי תוכנה ומאתרת, כבר בשלב ראשוני - בשלב הפיתוח - פרצות אבטחת מידע ומתריעה עליהם. בשלבים אלה עלות תיקון פרצות האבטחה זולה לאין שיעור מאשר בשלבים מאוחרים יותר, לאחר שהמוצר כבר יוצא לשוק. החברה נחשבת לחברה מובילה בתחום הסייבר והיא משרתת למעלה מ-700 לקוחות גלובליים, בהם חברות Fortune 500, סמסונג, קוקה קולה, צבא ארצות הברית ועוד.

המוצרים והפתרונות שצ'קמרקס מציעה מיועדים לזיהוי ותיקון חולשות אבטחה בקוד המקור וכן חסימת פרצות אבטחה באפליקציות ווב ומובייל. החברה מספרת שהיא מספקת דרך פשוטה ואפקטיבית לארגונים לשלב פתרונות אבטחת מידע עוד בשלבי הפיתוח המוקדמים. לקוחות החברה כוללים 5 מתוך 10 מבתי התוכנה הגדולים בעולם ורבות מבין חברות הפורצ'ן 500, חברת Salesforce.com (שגם השקיעה בצ'קמרקס בתחילת הדרך), חברת SAP, סמסונג, קוקה קולה, צבא ארה"ב ועוד.

עמנואל בן זקן, מנכ"ל החברה העניק ראיון ל"גלובס" לפני כשנה וסיפר כי "הענקים בתחום שלנו הם HP ו-IBM, שקנו את הדור הראשון של החברות בתעשייה. IBM רכשה חברה בשם Ouncelabs ב-280 מיליון דולר לפני שלוש-ארבע שנים. HP רכשה את Fortify. חברה ישראלית אחרת בשוק, בשם סנקטום, נמכרה ל-Watchfire, שנמכרה בעצמה ל-IBM".

המנכ"ל התייחס אשתקד גם לקשיים שעברה החברה בעבר ואמר כי "היו תקופות שלא ידעתי אם אני סוגר את החודש. היו כמה שנים קשות מאוד בהתחלה, גם כי היינו חברת חממה וגם כי התחלנו ב-2006, ומהר מאוד הגענו ל-2008. וזאת היתה תקופה קשה מאוד לגייס. זה היה נכון גם בארץ וגם בחו"ל, אבל בארץ זה היה כמעט בלתי אפשרי. פה בישראל, אם אתה לא אקס 8200 או יזם סדרתי, אז אין לך סיכוי. אני מאוד סבלתי מהקרנות כי לא הייתי איתם בסיירת. באתי מעמק הסיליקון".

"יהיו רכישות"

בן זקן התייחס באותו הראיון גם לתוצאות הכספיות של החברה דאז ואמר "אני לא מפסיד כסף. לא הייתי יכול לקיים חברה במשך שמונה-תשע שנים על חמישה מיליון דולר אם הייתי מפסיד כסף. בניתי את החברה עם פער של מיליון דולר בין הכנסות להוצאות. תמיד ניסיתי להיות פלוס מינוס במקום הזה, זה מה שהציל אותנו".

הוא הוסיף כי "תיאורטית עכשיו אני יכול לבזבז יותר כסף, ואני באמת הולך להשקיע יותר. לא נהיה מאוזנים. יהיו כמה רכישות בדרך, אנחנו מסתכלים על כמה דברים, טכנולוגיה בעיקר, אבל ייתכן שנרכוש גם הכנסות".