יעלון על משפט אזריה: "ניצול ציני של פוליטיקאים אינטרסנטיים"

שר הביטחון לשעבר, שסיים את תפקידו לאחר פרשת הירי בחברון, תקף את שרי הממשלה והפוליטיקאים שלטענתו חיבלו בהליך המשפטי ■ "הם השתמשו באלאור ובמשפחתו ככלי משחק פוליטי בשביל עוד כמה מנדטים"

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, תקף היום (ד') בחריפות את שרי הממשלה והפוליטיקאים ש"ניצלו באופן ציני" את משפטו של החייל אלאור אזריה, שהורשע בצהריים בעבירות של הריגה והתנהגות שאינה הולמת. יעלון עצמו סיים את תפקידו כשר בצל הפרשה, לאחר שגינה את האירוע שבו ירה אזריה במחבל מנוטרל בחברון.

"עם מתן הכרעת הדין אפשר כבר לומר שצה"ל ומשפחת אזריה נפגעו פגיעה חמורה על-ידי פוליטיקאים שמעלו בתפקידם. ההליך הפלילי שהחייל אלאור ומשפחתו חוו היה קשה מנשוא ואמור היה להיראות אחרת, להתנהל אחרת", אמר יעלון.

"הסיבה להתמשכותו הייתה ניצול ציני של המקרה על-ידי פוליטיקאים אינטרסנטיים לטובתם האישית. במקום להנהיג, הם השתמשו באלאור ובמשפחתו ככלי משחק פוליטי בשביל עוד כמה מנדטים. הם שיקרו לכם. אני מתבייש באותם פוליטיקאים", המשיך יעלון. "כחייל ששירת 37 שנים בצה"ל, כרמטכ"ל וכשר הביטחון לשעבר, אני קורא לכל העוסקים במלאכת הקודש של שמירה על ביטחון ישראל - המשיכו לפעול בנחישות מול אויבנו תוך שמירה על ערכינו. זהו ייחודנו. זוהי גדולתנו".

לסיכום אמר יעלון: "כפי שהגנתי בגופי על אזרחי מדינת ישראל מפני אלה שרצו לפגוע בנו - כך גם אגן על החברה הישראלית מפני מי שיפגע בערכיה. זה לא ימין ושמאל, זה לא משחק פוליטי, זו הבנה של חשיבות הערכים שמגדירים אותנו כחברה".

 

זמן קצר לאחר הכרעת הדין של אזריה נשא יעלון דברים בהלווייתו של פצוע "צוק איתן", רב-סרן חגי בן-ארי ז"ל, ובהספדו ייתכן שרמז גם למשפט אזריה. "חגי, בחייך ובתפקידך, וגם לצערי במותך אחרי קרב ומאבק עיקש עד נשימתך האחרונה, לימדת אותנו והזכרת, למי שזקוק לתזכורת כזו, מיהו גיבור. כשנפתחה המערכה ברצועת עזה, היה ברור לחגי שהוא צריך להיות שם, גם ללא תפקיד. הוא לקח אחריות, כפי שעשה במשך כל חייו הקצרים".