גיל שרון בגולן טלקום: לעובדים וללקוחות אין סיבות לחייך

מי שהקשיב לראיון שנתן לגל"צ גיל שרון, יכול היה לחשוב ששרון עבר טרנספורמציה "אלדד יניבית" ■ אז זהו, שלא. ממש לא

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

מי שהקשיב לראיון שנתן לגלי צה"ל גיל שרון, יו"ר גולן טלקום הנכנס, יכול היה לחשוב ששרון עבר טרנספורמציה אלדד יניבית, שהפכה אותו מאיש עסקים חזירי, שחושב קודם כל על חשבון הבנק שלו ורק אחר-כך על החברה שהוא מנהל, כשלעובדים הוא לא בכלל מקדיש מחשבה כי הוא פשוט לא סופר אותם - לסוג של מהטמה גנדי בשאנטי.

שרון דיבר ברכות על "הבשורה הגדולה" של רכישת גולן טלקום על-ידי אלקטרה מוצרי צריכה, על ציבור הלקוחות המעולה שלה ועל העובדים, הו, העובדים המצוינים שהביאו את החברה להישגים יפים. 

אבל, עד מהרה בצבץ שוב, גם בין השורות בראיון לגלי צה"ל, אותו מנכ"ל כוחני וחסר פניות, שלא רואה בעיניים אף אחד חוץ מעצמו; זה שסיים את כהונתו בפלאפון בטונים צורמים, אחרי שניסה לדכא ביד רמה התארגנות עובדים והלך הביתה עם 60 מיליון שקל שצבר בעשור שנות כהונתו; מי שמינויו בדסק"ש השקעות בוטל אחרי שדרש שכר מופקע של 60 מיליון שקל למחצית התקופה, 5 שנים; מי שלא הצליח להתמנות למנכ"ל רכבת ישראל.

כמה שהשתדל להיות מקסים ומסביר פנים, "התפלקה" לשרון אמירה שכבר סיבכה אותו עם הממונה על ההגבלים העסקיים ומעידה, שוב, על האינטליגנציה הרגשית הבעייתית שלו: הוא הודיע פחות או יותר לציבור הלקוחות הנפלא של גולן, ולשאר עם ישראל שעדיין לא עיכל את "הבשורה הגדולה" של שובו של העילוי מפלאפון לעולם העסקים הישראלי, כי מחיר הסלולר עומד לעלות.

אם היה מדובר באדם אחר, הייתי מוכנה לקבל את האמירה הבעייתית הזו, שנאמרה שנייה אחרי קניית החברה, כאיזו החלקה לשונית בלתי נשלטת. אבל הקלות הבלתי נסבלת של איום בהעלאת התעריף על הציבור, כאילו אי-אפשר היה לחכות כמה שבועות כדי ללמוד את החברה לעומק, בידי מי שחתם על עסקה חלומית שתרפד עוד יותר את חשבון הבנק המאוד מרופד שלו - מרתיח את הדם.

שרון, שרקח את עסקת הקנייה של גולן טלקום, יקבל 5.5% ממניות החברה מיידית ועוד כ-5% בהקצאת מניות. כל זה בהשקעה של 2 מיליון שקל בלבד, שגם לה הסכים רק אחרי שבאלקטרה עשו לו שריר. ההטבה הזו שווה יותר מ-30 מיליון שקל, וצריך יהיה להוסיף לה את השכר הנדיב שלבטח יקבל שרון כיו"ר פעיל.

והעובדים? הייתי ממליצה לוועד עובדי גולן טלקום, המתנגד למכירה, לא לקנות את הטון המפויס של היו"ר החדש, שאמר בגלי צה"ל: "התרשמתי שיש לגולן עובדים מצוינים שהביאו את החברה להישגים יפים ואנחנו נשאף להעסיק את כולם".

תזכורת: האיש "הטולרנטי" הזה נתן לעובדיו שי לחג מסננת פסטה, עלה למשרדו במעלית נפרדת כדי שלא להתחכך באספסוף וגרר לעובדיו ששבתו ומחו על היחס שהם מקבלים ממנו את מכוניות הליסינג שלהם מהבתים, עם כל הציוד האישי בפנים.