פרסומת ב"ישראל היום": "שרה, יש עוד יינות חוץ משמפניה ורודה"

מודעה מפתיעה של רשת חנויות יין פורסמה הבוקר בעיתון "ישראל היום" המזוהה עם רה"מ ■ בפרסומת הופיעה ההתייחסות ל"תיק 1000" בו נחשד נתניהו בקבלת טובות הנאה, בהן גם שמפניה ורודה לרעייתו שרה

פרסומת בישראל היום
פרסומת בישראל היום

חלק מקוראי "ישראל היום" שפשפו הבוקר (ה') את עיניהם בתדהמה, כשבין הידיעות השונות הופיעה פרסומת לחברת יינות המתייחסת ל"תיק 1000", בו חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומוזכרת בו גם רעייתו שרה.

"שרה, יש עוד יינות חוץ משמפניה ורודה", נכתב בראש הפרסומת של רשת חנויות היין "יין בעיר", שפורסמה על פני עמוד שלם בעיתון המזוהה עם ראש הממשלה.

פרסומת בישראל היום
 פרסומת בישראל היום

הרקע לפרסומת הוא הפרטים שפורסמו לפני שבוע במהדורה המרכזית של חדשות 2 באשר לחקירה הראשונה נגד ראש הממשלה. על-פי החשד, נתניהו קיבל טובות הנאה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, כששווי המתנות אותן קיבל עומד על מאות אלפי שקלים. על-פי החשד, מילצ'ן העביר לראש הממשלה סיגרים בעלות של כ-200 שקל ליחידה, וסיפק לשרה נתניהו שמפניה ורודה בשווי של כ-300-400 שקל לבקבוק.

גולשים ברשתות החברתיות, שהבינו כי מדובר בפרסום לא טריוויאלי ב"ישראל היום", העלו את צילום העמוד ותהו מה עומד מאחורי הפרסום. "לא יאמן. מודעה בעמוד 18 בגיליון הבוקר של 'ישראל היום'. עבר לעמוס רגב מתחת לרדאר. מישהו עוד ישלם על זה", צייץ העיתונאי אריק בנדר בטוויטר.

לעומתו, העיתונאי אוריה כנף בחר להאמין שב"ישראל היום" דווקא היו מודעים לפרסום, ועשו זאת בכוונה. "משחררים כל רסן גם במחלקת המודעות ב'ישראל היום'", צייץ.

השבוע נחשף כי איש העסקים העומד מאחורי "פרשת 2000", בה עלה חשד לעסקת שוחד בין בעל הון לראש הממשלה, הוא ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות". על-פי הפרסומים, נתניהו הציע לצמצם את כוחו של "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד בעיתון של מוזס.

כעת נותר לתהות האם הפרסומת ב"ישראל היום" הבוקר היא איתות לראש הממשלה, שניהל, על-פי החשד, משא-ומתן עצמאי על עתיד העיתון. כדי לענות על השאלה פנינו ל"ישראל היום", אך שם סירבו להגיב.