100 אלף ש' פיצוי לעובדת במשרד רה"מ שנפצעה קל בתאונת דרכים

בית המשפט: "אמנם נכותה הרפואית קלה, והתובעת אף ממשיכה בעבודתה כרגיל, אולם אין להתעלם מההגבלות אותן היא תיארה, המשפיעות על כל מישורי חייה"

תאונת דרכים / צילום: שאטרסטוק
תאונת דרכים / צילום: שאטרסטוק

עובדת במשרד ראש הממשלה כבת 30, שנפגעה בתאונת דרכים ונקבעו לה 5% נכות רפואית, תפוצה ב-100 אלף שקל על-ידי חברת הביטוח - כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בתל-אביב. 

על-פי התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין פרויליך-פרחי, התאונה אירעה כאשר רכב נכנס בעוצמה ברכב בו נסעה התובעת כנוסעת. הרכב הסתחרר והתהפך, והתובעת נפצעה. היא נלקחה לבית החולים, שם דיווחה על כאבים בכתף ימין, וכן נמצאו אצלה שפשופים ברגל וביד. בתום הבדיקה היא שוחררה העובדת לביתה. 

לאחר שלושה ימים היא שבה למיון עם תלונות על כאבים שונים בגוף, שכללו גם כאבי ראש. היא נבדקה על-ידי נוירולוג, עברה טיפולי פיזיותרפיה, ונקבעה לה נכות רפואית אורתופדית של 5%. 

המחלוקת בין חברת הביטוח לבין התובעת הייתה לגבי נכותה התפקודית, שכן לא הייתה מחלוקת על גובה נכותה הרפואית. לעניין זה טענה התובעת כי היא מתקשה בתנאי עמידה וישיבה ממושכים, בכיפוף ורכינה, בהרמת משקל כבד, בנהיגה ובעבודה פיזית. לאור הגבלות אלה ציינה התובעת כי היא נעזרת בבני משפחה בעבודות הבית ובצרכים אחרים.

בית המשפט קבע כי אמנם נכותה הרפואית היא קלה, והתובעת אף ממשיכה בעבודתה כרגיל, אולם אין להתעלם מההגבלות אותן היא תיארה, המשפיעות על כל מישורי חייה. לפיכך, בית המשפט קבע את הנכות התפקודית גם כן בשיעור של 5%. 

סכום הפיצוי הכולל אותו קבע בית המשפט לתובעת עמד על 100,000 אלף שקל: 80 אלף בגין הפסדי שכר לעבר ואובדן כושר השתכרות, 14 אלף בגין נזק לא ממוני ו-6,000 בגין עזרת צד ג' והוצאות רפואיות. על סכום זה יש להוסיף שכר-טרחה של עורכי הדין בגובה 15%.