"בעיות" הדיווח של אינסוליין: תודה בדיווח לא מדויק ותקבל קנס

גובה הקנס - 150 אלף שקל בלבד ■ החברה רשמה הכנסות של 70 אלף שקל בלבד ב-9 חודשים; במקביל עמדו הוצאות ההנהלה בתקופה זו על 3 מיליון שקל

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה

שנה וחצי לאחר שרשות ניירות ערך פתחה בבירור מול אינסוליין  בגין דיווחים בעייתיים לכאורה אודות מספר המשתמשים במוצר InsuPad שלה בגרמניה, מסתמן כי החברה תודה בדיווח לא מדויק למשקיעים, ובכך תקבל הקלה, והחקירה שהתנהלה ברשותלניירות ערך תעבור למישור המינהלי ותסתיים בקנס.

במסגרת המגעים בין החברה לרשות ניירות ערך, החברה תודה בדיווח לא מדויק למשקיעים בשתי הודעות בורסה ובשני דוחות כספיים שפרסמה, ובתמורה הרשות תשית עליה קנס של 150 אלף שקל שישולם ב-20 תשלומים (?!) וקנס נוסף של 150 אלף שקל על-תנאי באם תעבור החברה עבירת דיווח נוספת בטווח של שנה.

יש לציין כי אינסוליין  כאמור תודה כי הדיווחים הלא מדויקים שדיווחה (בשתי הודעות שונות ובשני דוחות כספיים שונים) נבעו מרשלנות, ולא בוצעו בכוונה פלילית להטעות את המשקיעים.

אינסוליין עוסקת בפיתוח ושיווק של מוצרים שאמורים להגביר את היעילות שבשימוש באינסולין שמיועד לטיפול בחולי סוכרת. החברה הונפקה בבורסה בשנת 2010.

אינסוליין השלימה לפני 10 ימים הנפקת מניות שהזרימה לקופתה קצת יותר מיליון שקל, זאת בהמשך לגיוס שביצעה באוגוסט שעבר, בו גייסה 2.1 מיליון שקל. בין לבין הקצתה לבעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון אופציות ללא תמורה וגייסה עוד כסף בשני סבבי גיוס.

בחודש אוקטובר הודיעה החברה על חתימה על הסכם לא מחייב עם משקיע זר לפיתוח מייזם משותף בסין, אך נכון להיום לא ידוע מה עלה בגורל ההסכם הלא מחייב ואם בכלל יהפוך מתי שהוא למחייב.

אינסוליין עדיין לא פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של השנה, אבל בתום הרבעון השלישי של 2016 הסתכם הונה העצמי בקצת יותר מ-300 אלף שקל, כך שהקנס המינהלי שתטיל עליה הרשות לניירות ערך עלול לשחוק במחצית את הונה העצמי המדולל של החברה. בדוחות הרבעון השלישי של השנה נכתב כי המשך פעילותה של החברה תלוי ביכולתה להמשיך לגייס כסף מהשוק. כך גם רואה החשבון שלה צירף לדוחות הרבעון השלישי הערת "עסק חי".

ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2016 השיגה אינסוליין הכנסות של 70 אלף שקל בלבד והפסידה כמעט 7 מיליון שקל. הוצאות ההנהלה שלה (חברה עם הכנסות זניחות שיש ספק בדבר המשך קיומה) הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-3 מיליון שקל, שהם שווים להוצאות הכוללות שלה מפיתוח ושיווק.