גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי קיבל פרס מפעל חיים בוועידת התאחדות התעשיינים?

וגם: אבנר שחם מסיים את תפקידו כמנכ"ל מנועי בית שמש; וחגי בדש פורש מניהול מכבי ת"א כדורסל

מימין: ח"כ אלי כהן, סטף ורטהיימר, סמי סגול, משה כחלון ושרגא ברוש / צילום: עופר עמרם
מימין: ח"כ אלי כהן, סטף ורטהיימר, סמי סגול, משה כחלון ושרגא ברוש / צילום: עופר עמרם

פרס מפעל חיים הוענק לסמי סגול בוועידת התאחדות התעשיינים

מכירת השליטה בחברת כתר פלסטיק לקרן ההשקעות BC Partners, בהתאם לעסקה שנחתמה ביולי האחרון, צפויה להכניס לסגול כמיליארד דולר

ביום חמישי התקיימה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב ועידת התעשייה ל-2017 של התאחדות התעשיינים. בוועידה השתתפו יותר מ-850 איש, ובהם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, תעשיינים, שרים, חברי כנסת, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, פקידי ממשלה בכירים ואנשים עסקים רבים. בוועידה נדונו נושאים הקשורים בתעשייה הישראלית ופיתוחה וכן בבעיות ובאתגרים העומדים בפני הכלכלה והמשק הישראלי.

במהלך הוועידה הוענק לתעשיין סמי סגול פרס מפעל חיים, כאות הוקרה על תרומתו העצומה ויוצאת הדופן לתעשייה, לכלכלה ולחברה הישראלית.

סגול, 73, חתם ביולי האחרון על עסקה למכירת 80% בחברת כתר פלסטיק, שאותה ניהל מאז שנות ה-80, לקרן ההשקעות BC Partners. עם השלמת העסקה צפויה משפחת סגול לקבל סכום של 1.4 מיליארד דולר - מתוכם כמיליארד דולר יגיעו לכיסו של סמי. סגול זכה לפני כחודש לתואר איש השנה של "גלובס" ל-2016.

את הפרס העניקו לסגול שר האוצר, משה כחלון; נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש; ח"כ אלי כהן (כולנו); התעשיין סטף ורטהיימר; ומנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל.

בין משתתפי ואורחי הוועידה: שרת המשפטים, איילת שקד; נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג; ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד); ח"כ משה גפני (יהדות התורה); ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני); ח"כ דוד ביטן (הליכוד); ח"כ יעקב פרי (יש עתיד); ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו); ח"כ מירב בן-ארי (כולנו); מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב; מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד; מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג; מיכאל שטראוס; עפרה שטראוס, יו"רית קבוצת שטראוס, גדי לסין, נשיא קבוצת שטראוס; מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל; אורי יהודאי, נשיא פרוטרום; איש העסקים דני גילרמן; יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים; רמזי גבאי, מנכ"ל מכון היצוא; נורית הראל, יו"ר משותפת של חברת ד"ר פישר; ואורחים נוספים.

מימין: ח"כ אלי כהן, סטף ורטהיימר, סמי סגול, משה כחלון ושרגא ברוש / צילום: עופר עמרם

אחרי 25 שנה ואקזיט של 65 מיליון שקל: אבנר שחם מסיים את תפקידו כמנכ"ל מנועי בית שמש

חודש לאחר שביצע אקזיט של עשרות מיליוני שקלים, הודיעה היום (TW) חברת מנועי בית שמש, שנמצאת בשליטת קרן פימי, על החלטת מנכ"ל החברה, אבנר שחם, לסיים את תפקידו לאחר 25 שנים. דירקטוריון החברה החליט על מינויו של רם דרורי למנכ"ל, והוא ייכנס לתפקידו ב-10 באפריל.

יו"ר מנועי בית שמש, גילון בק, מסר: "אנו מודים לאבנר על תרומתו רבת-השנים. בתקופתו יצרה מנועי בית שמש מעמד עסקי ותחרותי גבוה, שאיפשר לה להרחיב משמעותית את מעגל לקוחותיה ולבסס חוזים אסטרטגיים ארוכי-טווח בתעשייה בהיקפים של מאות מיליוני דולרים. אנו שמחים להודיע על מינויו של דרורי למנכ"ל, ובטוחים כי יכולותיו וניסיונו העשיר יתרמו רבות להצלחת החברה".

בחודש שעבר מכר שחם למשקיעים מוסדיים את מרבית מניותיו במנועי בית שמש תמורת 65 מיליון שקל. בעקבות העסקה ירד שיעור החזקותיו בחברה מ-27% ל-9.75%, ושווי המניות שנותרו בידי שחם מסתכם בכ-42 מיליון שקל.

מנועי בית שמש פועלת בייצור חלקים למנועי סילון וכן בשיפוץ ובהרכבה של מנועי סילון. מרבית מכירותיה של החברה הן לשוק האזרחי, ולקוחותיה המובילים הם חברות לייצור מנועי סילון, כמו פראט אנד וויטני, ג'נרל אלקטריק וסימנס, וכן ממשלות וצבאות ובעלי מטוסים אזרחיים.

שחם מונה למנכ"ל החברה על-ידי אורמת תעשיות, זמן קצר לאחר שרכשה את השליטה במנועי בית שמש ב-1992. ב-2005 נמכרו מניות השליטה לכלל תעשיות ולשחם, ששילם תמורת חלקו כ-15 מיליון שקל, ובהמשך ביצע רכישות נוספות בכ-2 מיליון שקל. בקיץ שעבר מכרה כלל תעשיות את מניות השליטה לקרן פימי, בראשותו של ישי דוידי.

אבנר שחם / צילום: איל יצהר

צהוב יורד: חגי בדש פורש מניהול מכבי תל-אביב כדורסל

צהוב עולה: אריאל אברם, לשעבר סמנכ"ל מכבי תל-אביב כדורגל, מונה למנכ"ל דורי בנייה במקום יעקב לוזון

זה היה מהיר: 4 חודשים לאחר שחגי בדש מונה בקול תרועה למנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי תל-אביב, הודיע המועדון בסוף השבוע על פרישתו של בדש, שבפברואר 2016 סיים את תפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות הגדול במשק, פסגות.

בדש הודיע לבעלי המניות במועדון, הנתון באחרונה במשבר מקצועי, כי ברצונו לסיים את תפקידו ולהמשיך לדרכו העסקית החדשה: "ברצוני להודות לבעלי מכבי תל-אביב על חודשים מרתקים ועל האמון להמשיך כדירקטור ובכל דרך שאוכל לתרום ולסייע להצלחה".

בדש יסייע בחודשים הקרובים באיתור מחליף לתפקיד המנכ"ל ויתמנה כדירקטור להמשך בניית התוכנית האסטרטגית של המועדון לשנים הקרובות.

נזכיר כי בספטמבר, עם מינויו של בדש לתפקיד המנכ"ל, נמסר ממכבי תל-אביב כי המינוי הוא במסגרת היערכות המועדון "לאתגרים של היורוליג במתכונת החדשה", וכי מדובר ב"תוספת ניהולית משמעותית למועדון".

בדש עצמו מסר אז כי "המינוי הוא, מבחינתי, סוג של סגירת מעגל מרגשת. כשחקן כדורסל מגיל צעיר וכאוהד מכבי תל-אביב, אין טבעי מכך שאתרום מניסיוני הניהולי והעסקי להצלחתה של הקבוצה שאותה אני מלווה לאורך השנים".

ומכדורסל לכדורגל: קבוצת הנדל"ן והתשתיות עמוס לוזון (לשעבר א. דורי) דיווחה ביום חמישי על מינויו של אריאל אברם למנכ"ל החברה-הבת דורי בנייה, במקומו של יעקב לוזון - אחיו של בעל השליטה בקבוצה, עמוס לוזון.

אברם שימש בעבר סמנכ"ל מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב ומשמש כיום יועץ עסקי לחברות בישראל, בלגיה וגיאורגיה. הוא ייכנס לתפקידו בתחילת פברואר.

חגי בדש / צילום: איל יצהר

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות חברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות