כישלון למכרזי מחיר למשתכן בב"ש, בדימונה ובקריית שמונה

3 מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בימים האחרונים של השנה נכשלו, לאחר שאף הצעה לא הוגשה ע"י קבלנים או יזמים ■ המכרז הגדול ביותר שנכשל פורסם בשכונת השחר בדימונה, שם יצאו למכרז 436 יחידות דיור

שלושה מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בימים האחרונים של השנה נכשלו, לאחר שאף הצעה לא הוגשה על ידי קבלנים או יזמים. מדובר במכרזים בבאר-שבע, בקריית שמונה ובדימונה, שבהם היצע כולל של 940 יחידות דיור בסך-הכול.

המכרז הגדול ביותר שנכשל פורסם בשכונת השחר בדימונה, שם יצאו למכרז 436 יחידות דיור בסך-הכול. מכרז נוסף פורסם בקריית שמונה, בשכונת יובלים, שם יצאו לשיווק 276 יחידות דיור בסך-הכול. והמכרז השלישי שנכשל פורסם כאמור בבאר-שבע, שם מדובר ב-228 יחידות דיור בסך-הכול. בשלושת הערים הללו פורסמו בעבר מכרזי מחיר למשתכן שהצליחו, מה שמעורר שאלה לגבי הכישלון הנוכחי.

במקביל, נתוני מטה הדיור באוצר אודות מספר הזכאים שמוציא תעודות זכאות מעיד על התקררות גם בגזרה הזו. כך, מאז חודש אוקטובר האחרון, היקף מוציאי תעודות הזכאים ירד. באוקטובר עמד שיעור מוציאי תעודות הזכאות על 2,781 משקי בית, בנובמבר עמד מספר זה על 2,597 משקי בית ובחודש דצמבר מדובר ב-3,853 משקי בית. בהשוואה לשלושת החודשים שקדמו לחודשים אלו מדובר בירידה משמעותית בהיקף מוציאי תעודות הזכאות כאשר בחודש יולי עמד המספר על 10,488 משקי בית, באוגוסט על 11,837 משקי בית ובחודש ספטמבר על 9,021 משקי בית.

חלק מהירידה בהוצאת תעודות הזכאות הוא פועל יוצא מהחלטת מטה הדיור לחלק את הזכאים לסדרות. כזכור, קבע מטה הדיור כי 60 אלף מוציאי תעודות הזכאות הראשונים יכנסו לקבוצה א', שתקבל עדיפות בהגרלות לדירה בפרויקטים המוזלים, והשאר ימתינו עד שסדרה ב' תוכל להירשם גם היא להגרלות.

מספר הזכאים הכולל שהוציאו תעודת זכאות מיום תחילת ההרשמה ועד היום עומד על 76,788 משקי בית. עד כה זכו בהגרלות 6,655 זכאים בפרויקטים שונים ברחבי הארץ ונכון להיום פתוחות להרשמה 10 הגרלות במתחמים שונים בערים חריש, חיפה, דימונה, ראש העין, עפולה, מגדל העמק, בית שמש וקריית שמונה.

עוד על פי נתוני מטה הדיור, מבין הפרויקטים הפתוחים להרשמה המבוקש ביותר הוא פרויקט מחיר למשתכן בראש העין, בו 264 דירות מוזלות, אליו נרשמו עד כה לא פחות מכ-16 אלף זכאים.