מידרוג: ההתרחבות של הלמן אלדובי תתרום לרווחיותו

בחברת הדירוג תומכים בזכייה במכרז על קרן פנסיה ברירת מחדל של משרד האוצר, בניגוד לחששות כי מדובר במהלך אגרסיבי מדי

הלמן ואלדובי / צילום: יונתן בלום
הלמן ואלדובי / צילום: יונתן בלום

האם הזכייה של הלמן אלדובי גמל ופנסיה (לצד מיטב דש) במכרז על קרן פנסיה ברירת מחדל של משרד האוצר, וגם מהלכים אחרים שהובילה באחרונה החברה שמנהלת את הפעילות העיקרית של בית ההשקעות הלמן אלדובי, תועיל לשורת הרווחיות ולחוסן הפיננסי שלה, או שהיא אגרסיבית מדי ודווקא תגבה ממנה מחיר?

בניגוד לחששות הרווחים בשוק החיסכון הפנסיוני, כי ההתרחבות האחרונה של בית ההשקעות, שנמצא בדרך להפוך לציבורי לגמרי, נעשתה באגרסיביות רבה מדי ובמחירים שאף היו מאתגרים מערכים גדולים יותר, הרי שבחברת דירוג האשראי מידרוג דווקא אופטימיים בנוגע למהלך זה ומסכימים עם בית ההשקעות. אגב, בהלמן אלדובי דוחים את טענות המתחרים בנחרצות, וטוענים כי הם יעילים הרבה יותר מהנהוג בשוק.

בנוגע למהלכים של הלמן אלדובי, ובעיקר לזכייתו במכרז על קרן פנסיה ברירת מחדל שהוביל האוצר ובמכרז של מכבי שירותי בריאות, אומרים במידרוג: "אלה צפויים לתרום לגידול בבסיס הלקוחות של החברה ובהיקף הנכסים המנוהלים, ובטווח הזמן הבינוני אף עשויים לתרום לכרית הרווחיות כתלות בהיקף הגיוסים".

ימים יגידו אם ההתרחבות בהיקף הנכסים המנוהלים, במחיר של גביית מחירים נמוכים, תוכיח את עצמה, או שתוביל בעתיד לפגיעה בבית ההשקעות.

"צמיחה מתונה בנכסים המנוהלים"

בחברת הדירוג מוסיפים כי "דירוג החברה משקף איתנות פיננסית וגמישות פיננסית הולמות. בנוסף נתמך הדירוג בפרופיל נזילות הולם, נוכח יכולת ייצור תזרים חופשי חיובי בשנתיים הקרובות ויתרות נזילות משמעותיות כנגד החבויות השוטפות הצפויות ב-12 החודשים הקרובים".

במידרוג מוסיפים כי "מנגד, לחברה פרופיל עסקי מוגבל לאור גודלה ולאור פיזור מוצרים נמוך תוך מיקוד בתחום הפנסיוני, וגוזר יכולת ייצור הכנסות שאינה בולטת לחיוב, גם בשל שחיקת דמי הניהול שחווה הענף הפנסיוני בשנים האחרונות. כמו כן, לחברה שיעורי רווחיות תפעולית (EBITDA להכנסות) סבירים אך תנודתיים, כשיחס הכיסוי חוב ל-FFO (תזרים מזומנים מפעילות) אינו בולט לטובה ביחס לדירוג".

עוד מעריכים במידרוג כי היקף הנכסים המנוהל בבית ההשקעות ימשיך לגדול, ומוסיפים: "אנו צופים צמיחה מתונה בהיקף הנכסים המנוהלים של החברה", כשלצד זה תהיה "שחיקה בשיעור דמי הניהול בטווח זמן זה (בשנתיים הקרובות, ר"ש), שיובילו לשחיקה מצטברת של 4%-5% בהיקף ההכנסות".

ומה לגבי המיזוג של בית ההשקעות הלמן אלדובי עם סוהו נדל"ן והפיכתו לציבורי? במידרוג אומרים: "ככל והעסקה תאושר, היקף יתרות הנזילות בסוהו מעניק גמישות פיננסית נוספת לחברה ועשוי לתמוך בפרופיל הנזילות שלה וגמישות בחלוקת הדיבידנדים".

דוח מעקב לדירוג של הלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה מגלה כי דירוג החוב נותר ללא שינוי, על רמה של A3 באופק דירוג יציב. מדובר בחברה העיקרית בבית ההשקעות הלמן אלדובי, ובוודאי במנוע ההכנסות והרווחים העיקרי שלו.

בקרוב צפוי בית ההשקעות להפוך לציבורי, לאחר שיושלם מיזוגו לתוך החברה הציבורית סוהו נדל"ן. האג"ח של חברת הגמל והפנסיה של הלמן אלדובי נסחרת בתשואה של 3.3% ומדורגת A3. היקף סדרת האג"ח כ-113 מיליון שקל.