ניסוי מוצלח ל-MedAware שמונעת שגיאות במתן תרופות

מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד הראה כי הטכנולוגיה של החברה הישראלית הצליחה לאתר טעויות הקשורות למתן תרופות ■ "הטכנולוגיה של החברה מצליחה לאתר גם טעויות לא צפויות"

תרופות / צילום: רויטרס
תרופות / צילום: רויטרס

ניסוי קליני שנערך על ידי חוקרים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד ובחן מידע רפואי של כ-800 אלף בני אדם, הראה כי הטכנולוגיה של חברת MedAware הישראלית יכולה לחסוך בטעויות במתן תרופות וכך להציל חיי אדם.

במסגרת המחקר נסקרו רשומות רפואיות של חולים שעברו דרך בתי החולים המסונפים להרווארד. המערכת התבקשה להתריע על טעויות שנובעות מהמידע הקליני והתוצאה השוותה למה שקרה בפועל לחולים. בכ-2% מהרשומות התריעה המערכת על טעויות. החוקרים בחרו אקראית 300 מתוך 15,000 הרשומות האלה ומצאו כי אמנם ב-75% מהן בוצעו טעויות במתן תרופות בפועל. החברה לא הייתה מעורבת בביצוע הניסוי.

"הטכנולוגיה של החברה מצליחה לאתר גם טעויות לא צפויות, למשל כאשר משתמשים לפתע בתרופה שלרוב נרשמת רק עבור נשים בהיריון - בגבר מבוגר. עד היום טעויות אלה היו מורכבות לאיתור", נכתב במאמר. כמו כן נכתב כי הפתרונות הקיימים למניעת טעויות במתן תרופות, מזהים רק טעויות שהמערכת תוכנתה מראש לזהות, לעומת המערכת של MedAware, המזהה גם טעויות לא צפויות ומורכבות, תוך שמירה על רמה נמוכה של התראות שווא.

Medaware הוקמה ב-2012 ונמצאת בשלב המכירות הראשונות. החברה גייסה עד היום מספר מיליוני דולרים מ-OwrCroud ואחרים.

Medaware

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: מניעת טעויות במתן תרופות

מנכ"ל: ד"ר גידי שטיין

משקיעים: Owrcrowd, BIRD, MassChallenge ,IBM Alpha Zone ואחרים.