הנפקת איי.סי פאואר יוצאת לדרך: תגייס כ-350 מיליון דולר

ההנפקה תהיה בבורסת ניו-יורק לפי שווי של 1.27-1.59 מיליארד דולר אחרי הכסף ■ עבור בעלת השליטה קנון מדובר בשווי הגבוה ב-230 מיליון דולר מהשווי הנגזר בהנפקה (לפני הכסף), מאחר שברשותה שטר הון שהנפיקה לה איי.סי.פאואר

חברת ההחזקות קנון שבשליטת עידן עופר מוציאה לדרך את הנפקת ההחזקה המרכזית שלה - החברה הבת איי.סי פאואר - בבורסת ניו-יורק. איי.סי. פאואר, שמפעילה תחנות כוח לייצור חשמל באמריקה הלטינית ובישראל, פרסמה היום (ב') תשקיף מעודכן באתר רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), ולפיו היא מתכננת לגייס סכום של 311-389 מיליון דולר לפי שווי של 1.27-1.59 מיליארד דולר אחרי הכסף.

עם זאת, עבור בעלת השליטה קנון מדובר בשווי הגבוה ב-230 מיליון דולר מהשווי הנגזר בהנפקה (לפני הכסף), מאחר שברשותה שטר הון שהנפיקה לה איי.סי.פאואר ושייפרע בשלמותו מיד לאחריה. למעשה, מתוך סכום זה כבר הועברו לאחרונה 85 מיליון דולר לקופת  קנון , כאשר 145 מיליון דולר נוספים יועברו לידיה מיד לאחר ההנפקה.

לא פחות משבעה גופי חיתום הופקדו על ביצוע ההנפקה של איי.סי פאואר, כאשר בראשם יעמדו בנק אוף אמריקה מריל לינץ' , גולדמן זאקס וקרדיט סוויס. אלו אמורים להביא עמם משקיעים מוסדיים ופרטיים שיגישו הצעות לרכישת 25.9 מיליון מניות של איי.סי פאואר במחירים של 12-15 דולר למניה. בנוסף לכך, קיימת לחתמים אופציה לרכוש מהחברה עוד 3.9 מיליון מניות במחיר ההנפקה.

אם תושלם ההנפקה בהצלחה, תרד האחזקה של קנון בחברה הבת ל-75.5%, כאשר מימוש מלא של האופציה יפחית את נתח האחזקה של החברה האם ל-72.9%. מניית קנון הגיבה היום להודעה בעלייה של 2.5% המשקף לחברה שווי של 2.47 מיליארד שקל. בשנה האחרונה רשמה המניה תשואה חיובית של 25%.

איי.סי פאואר מפעילה תחנת כוח במישור רותם בישראל ותחנות כוח נוספות בעוד 10 מדינות ברחבי אמריקה הלטינית. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה החברה הכנסות של 1.34 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 187 מיליון דולר. בסוף ספטמבר הציגה החברה הון עצמי של 619 מיליון דולר המהווה 13% מסך המאזן. איי.סי פאואר היא כאמור הנכס המרכזי של קנון, אשר מעניקה לה את רוב שווייה. מלבדה היא מחזיקה גם ב-50% ממיזם הרכב הסיני קורוס וב-32% ממניות חברת הספנות צים.