מירמה, עורמה ותחבולה: הורשעו ראובן עופרי וחברת בר-אור

ביהמ"ש הרשיע במסגרת הסדר טיעון את ראובן עופרי ואת חברת "בר-אור סוכנות לביטוח" שהייתה בבעלותו ■ המדינה תעתור להטיל על עופרי עונש שלא יעלה על 21 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל

אבנר קופל / צלם: מינהלת הליגה
אבנר קופל / צלם: מינהלת הליגה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ג') במסגרת הסדר טיעון את ראובן עופרי ואת חברת "בר-אור סוכנות לביטוח" שהייתה בבעלותו, בעבירות של שימוש במירמה, עורמה ותחבולה שהן עבירות על פקודת מס הכנסה. עופרי הורשע בפרשת מירמה כלפי רשויות המס וזיוף בחברות ביטוח שבה מואשם גם יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר, אבנר קופל. קופל הוא שותפו העסקי לשעבר של עופרי.

במסגרת ההסדר הוסכם כי המדינה תעתור להטיל על עופרי עונש שלא יעלה על 21 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל. עופרי מצדו יבקש כי הקנס יהיה בסך 100 אלף שקל בלבד, וכן הוא צפוי לבקש לרצות מאסר בדרך של עבודות שירות.

כתב האישום בפרשה הוגש בנובמבר 2013, באמצעות עו"ד שרון כהנא מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). לפי האישום, לאבנר קופל ולחברת "רב-אור" שבבעלותו הצטברו חובות במיליוני שקלים לרשות המסים, שנקטה נגדם הליכי גבייה החל מ-2005.

במסגרת הליכים אלה עוקלו כספים שהגיעו לקופל ול"רב-אור" מחברת הפניקס, וכן בוטל הפטור מניכוי מס במקור שהיה ל"רב-אור". ואולם, לפי האישום, כדי לעקוף את הליכי הגבייה, ביצע קופל שורה של פעולות בדיה ומירמה, לרבות זיוף מסמכים, כדי לשחרר כספים שהיו תפוסים אצל הפניקס, ושיאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים.

לפי הנטען, קופל ביצע פעולות אלה עם עופרי ועם חברת הביטוח הפניקס. לטענת הפרקליטות, הפניקס - באמצעות שלושת בכיריה לשעבר, אריה אריאלי, דוד דוד, ואיל בן-סימון - פעלה ביחד עם קופל במירמה, על-מנת למנוע ניכוי מס במקור של מיליוני שקלים. לפי הנטען, החברה קיבלה במירמה החזרי מס מרשות המסים, וסייעה לקופל לקבל במירמה כספים שהרשות עיקלה.